Gå til innhold

Sykt babysyk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tull.

Anonymkode: 411b1...072

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tingen der er at jeg har fått beskjed av sykepleier at jeg burde gå av prevensjonen ei lita stund for og se om mensen kommer tilbake da (man skal ha normal mens og eggløsning på det jeg har begynnt på for over en mnd siden) så jeg må jo uansett ta avbrekk fra minipilla for og se om mens kommer tilbake da

Anonymkode: 1abed...7a6

Er faktisk ikke tull nei da dette er en pille som ikke hindrer eggløsning… tester fordi jeg ønsker og finne ut når jeg får mensen vel? Har ikke hatt normal menstruasjon på mange år og er greit og være forberedt så en plutselig ikkje er uten tilgang på bind og begynner og fossblø…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

t0nje skrev (45 minutter siden):

Samtidig begynte jeg å ta tilskudd av folsyre, det skader jo ikke. Etter en mnd snakket vi skikkelig igjennom det og ble enige også bestilte jeg spiral og vi var i gang.

Spiral? Skulle dere ikke prøve?

Anonymkode: ae2df...284

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiral? Skulle dere ikke prøve?

Anonymkode: ae2df...284

Time til uttak av spiral

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er faktisk ikke tull nei da dette er en pille som ikke hindrer eggløsning… tester fordi jeg ønsker og finne ut når jeg får mensen vel? Har ikke hatt normal menstruasjon på mange år og er greit og være forberedt så en plutselig ikkje er uten tilgang på bind og begynner og fossblø…

Kjøp inn sanitære produkter som du kan ha med deg lett tilgjengelig så er du klar, mellomblødninger er jo noe som kan skje når som helst for oss kvinner.

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tingen der er at jeg har fått beskjed av sykepleier at jeg burde gå av prevensjonen ei lita stund for og se om mensen kommer tilbake da (man skal ha normal mens og eggløsning på det jeg har begynnt på for over en mnd siden) så jeg må jo uansett ta avbrekk fra minipilla for og se om mens kommer tilbake da

For mange er det vanlig at det tar tid før kroppen går inn i vanlig sykluser igjen spesielt om du har tatt p-pillen i mange år. Noen sklir rett inn i gammel syklus for andre kan det ta lang tid. Dersom du tenker å slutte på prevensjon må dere enten bruke kondom i mellomtiden eller bli enige om å bare sette i gang med prøvingen. Du er ikke nødt til å få mensen tilbake, det kan hende du rekker å bli gravid før den tid. Du må i hvertfall informere parteren din om det.

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ja men det er som du sier et «skummelt» tema… hvordan nevnte du det sporadisk? Hva tok du folsyre for?

Det er enkelt å finne ut med hjelp av google: Tilskudd av folat (folsyre) anbefales til alle kvinner som prøver å bli gravide eller som er gravide i første trimester (fram til 12. svangerskapsuke). Folat beskytter fosteret mot utvikling av blant annet ryggmargsbrokk. Bare én av ti tar folat som anbefalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (9 minutter siden):

Kjøp inn sanitære produkter som du kan ha med deg lett tilgjengelig så er du klar, mellomblødninger er jo noe som kan skje når som helst for oss kvinner.

For mange er det vanlig at det tar tid før kroppen går inn i vanlig sykluser igjen spesielt om du har tatt p-pillen i mange år. Noen sklir rett inn i gammel syklus for andre kan det ta lang tid. Dersom du tenker å slutte på prevensjon må dere enten bruke kondom i mellomtiden eller bli enige om å bare sette i gang med prøvingen. Du er ikke nødt til å få mensen tilbake, det kan hende du rekker å bli gravid før den tid. Du må i hvertfall informere parteren din om det.

Det er enkelt å finne ut med hjelp av google: Tilskudd av folat (folsyre) anbefales til alle kvinner som prøver å bli gravide eller som er gravide i første trimester (fram til 12. svangerskapsuke). Folat beskytter fosteret mot utvikling av blant annet ryggmargsbrokk. Bare én av ti tar folat som anbefalt.

Er som sagt helt imot og gå bak ryggen til noen så hadde aldri sluttet uten og være enig med sambo… 

men off ja så er det jo både bekymringene rundt att kroppen ikke har fått normal mens igjen (derfor jeg tar EL test slik at jeg får kontroll på syklusen sånn at jeg vet når jeg har mensen) også er det det med og ta opp tema med sambo som er tøft…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere nå, ts? Hvordan er jobb - og bosituasjon? 

Anonymkode: b3f14...e9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Han har fast jobb jeg er i overgang mellom ny og gammel jobb. Begge ferdig utdanna og han eier huset vi bor i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har fast jobb jeg er i overgang mellom ny og gammel jobb. Begge ferdig utdanna og han eier huset vi bor i.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jo åsså er jeg 21 og han 23.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvis du er klar så kan du jo feks spørre ham om hva han tenker om barn? Jeg vet ikke, her ble det naturlig å bare plumpe det ut. Jeg spør direkte fordi jeg orker ikke å gå rundt grøten og grue meg 🤷🏻‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t0nje skrev (5 minutter siden):

Hvis du er klar så kan du jo feks spørre ham om hva han tenker om barn? Jeg vet ikke, her ble det naturlig å bare plumpe det ut. Jeg spør direkte fordi jeg orker ikke å gå rundt grøten og grue meg 🤷🏻‍♀️

Ja er bare så usikker på hvordan samtalen skulle gå og hvordan han ser på det plus at når en først har sagt det høyt så er det på en måte blitt en realitet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det virker litt umodent å ha så store kvaler for å spørre om han kunne tenke seg å få barn. Du kan jo til og med stille spørsmålet åpent, uten å tidsbestemme det, og heller følge opp med «når?» hvis han sier at han ønsker å få barn. Dere er fremdeles veldig unge og har god tid, men hvis du faktisk ønsker å begynne å prøve nå er første steg å ha den voksne samtalen om framtida. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja er bare så usikker på hvordan samtalen skulle gå og hvordan han ser på det plus at når en først har sagt det høyt så er det på en måte blitt en realitet

Ja sånn er det da engang å ta avgjørelser i voksen alder. Man må liksom bare ta praten på et tidspunkt. 

Anonymkode: f0905...661

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onomato skrev (2 minutter siden):

Jeg syns det virker litt umodent å ha så store kvaler for å spørre om han kunne tenke seg å få barn. Du kan jo til og med stille spørsmålet åpent, uten å tidsbestemme det, og heller følge opp med «når?» hvis han sier at han ønsker å få barn. Dere er fremdeles veldig unge og har god tid, men hvis du faktisk ønsker å begynne å prøve nå er første steg å ha den voksne samtalen om framtida. 

Er naturligvis helt enig med deg men som en overtenkende person (har vært sånn hele livet) så er det vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja sånn er det da engang å ta avgjørelser i voksen alder. Man må liksom bare ta praten på et tidspunkt. 

Anonymkode: f0905...661

Santnok men føler liksom den samtalen må finne sted til rett tid, i rett setting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja men det er som du sier et «skummelt» tema… hvordan nevnte du det sporadisk? Hva tok du folsyre for?

Jeg klarer virkelig ikke å forstå at det er et skummelt tema å ta opp/prate om alt man tenker på, med den man lever med?! Har dere ikke vært sammen så lenge? 

Anonymkode: 6d274...dc1

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Er naturligvis helt enig med deg men som en overtenkende person (har vært sånn hele livet) så er det vanskelig.

Det har ingenting med å være en "overtenkende" person å gjøre.

Skal man ha barn med noen må man i det minste kunne klare å kommunisere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
11 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor lenge har dere vært sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Joda men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal ta den samtalen, hva jeg skal si? Tenk om jeg angrer? Tenk om noe uforutsett skjer og det tar slutt??

Blir dere foreldre er dere nødt til å kunne prate åpent med hverandre, også om ubehagelige ting. Og ting dere er uenige om.

Anonymkode: f3554...f6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvor lenge har dere vært sammen?

Snart 3 år. Men hadde en pause etter første året for så og bli ilag igjen og var ikke borti noen andre ila den pausen, var bare med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du klar for et barn uansett hva det innebærer? Ikke alle barn blir født friske.  Det er ingen dans på roser

Anonymkode: 486ca...e40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...