AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #1 Del Skrevet 24. mai 2023 Er sykt babysyk for tiden… usikker på om sambo er klar eller ikke.. men han pleier av og til og si (når jeg har vært redd for at jeg er gravid eller noe i den settingen) sagt «da blir vi foreldre» og «tenk om vi blir foreldre» og han har tidligere sagt han ønsker barn med meg men vi har liksom alltid snakket om sent i 20 årene men slik jeg ser på det nå ønsker jeg og være ferdig med graviditet og barn når jeg er fyllt 30… og jeg vil jo ha mer enn ett barn… nå er jo det ett av to problemer gikk over på minipilla for litt over en måned siden fra p pille og enda ikke fått mensen eller eggløsning (som har slått ut på test vel og merke) og det bekymrer meg for jeg er redd den ikke kommer… minipillen jeg byttet til heter Conludag og den skal ikke forhindre eggløsning. Har vurdert og ta pause fra Conludag for og se om det hjelper for og få mensen tilbake men tørr ikke da jeg er redd for hvordan sambo vil reagere på det… Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 24. mai 2023 #2 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er sykt babysyk for tiden… usikker på om sambo er klar eller ikke.. men han pleier av og til og si (når jeg har vært redd for at jeg er gravid eller noe i den settingen) sagt «da blir vi foreldre» og «tenk om vi blir foreldre» og han har tidligere sagt han ønsker barn med meg men vi har liksom alltid snakket om sent i 20 årene men slik jeg ser på det nå ønsker jeg og være ferdig med graviditet og barn når jeg er fyllt 30… og jeg vil jo ha mer enn ett barn… nå er jo det ett av to problemer gikk over på minipilla for litt over en måned siden fra p pille og enda ikke fått mensen eller eggløsning (som har slått ut på test vel og merke) og det bekymrer meg for jeg er redd den ikke kommer… minipillen jeg byttet til heter Conludag og den skal ikke forhindre eggløsning. Har vurdert og ta pause fra Conludag for og se om det hjelper for og få mensen tilbake men tørr ikke da jeg er redd for hvordan sambo vil reagere på det… Anonymkode: 1abed...7a6 Hva med å bare spørre samboer om å bli prøvere? Det gjorde jeg. Vi ble prøvere 1,5 måned etter vi ble enige om å begynne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #3 Del Skrevet 24. mai 2023 Da er det vel bare til å ta praten da😊 Ikke begynn å tukle med prevensjonstopp uten å informere samboer vertfall. Er heller ikke unormalt at kroppen bruker litt tid på å justere seg etter langvarig bruk av hormonell prevensjon. Anonymkode: 42e94...663 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyskj3rrig Skrevet 24. mai 2023 #4 Del Skrevet 24. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er det vel bare til å ta praten da😊 Ikke begynn å tukle med prevensjonstopp uten å informere samboer vertfall. Er heller ikke unormalt at kroppen bruker litt tid på å justere seg etter langvarig bruk av hormonell prevensjon. Anonymkode: 42e94...663 Så sant Endret 24. mai 2023 av Nyskj3rrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #5 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da er det vel bare til å ta praten da😊 Ikke begynn å tukle med prevensjonstopp uten å informere samboer vertfall. Er heller ikke unormalt at kroppen bruker litt tid på å justere seg etter langvarig bruk av hormonell prevensjon. Anonymkode: 42e94...663 Ts her nei er helt imot og gå bak ryggen på folk og har intet ønske om barn med noen som ikke ønsker det heller. Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #6 Del Skrevet 24. mai 2023 t0nje skrev (2 timer siden): Hva med å bare spørre samboer om å bli prøvere? Det gjorde jeg. Vi ble prøvere 1,5 måned etter vi ble enige om å begynne Klarer ikke kvinne meg opp til det😅 Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Klarer ikke kvinne meg opp til det😅 Anonymkode: 1abed...7a6 Skal dere bli foreldre må du da kunne ta opp det med ham? Anonymkode: f3554...f6e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nyskj3rrig Skrevet 24. mai 2023 #8 Del Skrevet 24. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Skal dere bli foreldre må du da kunne ta opp det med ham? Anonymkode: f3554...f6e det er en fordel og ta det opp med han Endret 24. mai 2023 av Nyskj3rrig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Skal dere bli foreldre må du da kunne ta opp det med ham? Anonymkode: f3554...f6e Joda men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal ta den samtalen, hva jeg skal si? Tenk om jeg angrer? Tenk om noe uforutsett skjer og det tar slutt?? Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 24. mai 2023 #10 Del Skrevet 24. mai 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joda men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal ta den samtalen, hva jeg skal si? Tenk om jeg angrer? Tenk om noe uforutsett skjer og det tar slutt?? Anonymkode: 1abed...7a6 Jeg spurte bare sambo rett ut. Ja det er litt ekkelt fordi det er et 'skummelt' tema, hva om han ikke ønsker seg barn? Ut i fra hvordan din har reagert tidligere så virker det jo ikke som at han ikke ønsker seg barn. På et tidspunkt må en bare hoppe i det. Jeg visste på forhånd at vi begge ønsket barn og at vi ikke ville vente til langt ute i 30-årene. Jeg nevnte det sporadisk i en måneds tid litt løst i forskjellige sammenhenger. Samtidig begynte jeg å ta tilskudd av folsyre, det skader jo ikke. Etter en mnd snakket vi skikkelig igjennom det og ble enige også bestilte jeg time til uttak av spiral og vi var i gang. Går jo ut i fra at du ønsker at dere skal få barn og oppdra det sammen så da må dere på et tidspunkt snakke om det. En ønsker jo som regel å være to om det. Kanskje angrer du/dere, det kan en ikke vite på forhånd men det er jo risikoen en må ta. Hvis du er sammen med han du ønsker som far til dine barn så er det fare for alt du nevner på et tidspunkt uansett. Du/dere kan alltids angre, noe uforutsett kan skje og det kan ta slutt når som helst. Endret 24. mai 2023 av t0nje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #11 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Joda men jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal ta den samtalen, hva jeg skal si? Tenk om jeg angrer? Tenk om noe uforutsett skjer og det tar slutt?? Anonymkode: 1abed...7a6 Jeg spurte rett ut. «Skal vi tenke på å få en baby sammen?». 6 mnd senere ble jeg gravid og nå sitter jeg med ei 5 mnd gammel frøken ☺️ noen ganger må man bare hoppe Anonymkode: f0905...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #12 Del Skrevet 24. mai 2023 Vi hadde allerede snakket om at vi skulle ha barn på et eller annet tidspunkt, men «passet» aldri. Når jeg følte meg klar sa jeg rett ut til mannne: nå slutter jeg på min prevensjon. Hvis du ikke er klar enda så er det ditt ansvar å sørge for prevensjon. hans respons var at han hadde vært klar lenge, men han var usikker på meg siden jeg fortsatte å ta prevensjon hver dag. bedre å spør rett ut enn å gå å lure Anonymkode: ca2f5...aeb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #13 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vi hadde allerede snakket om at vi skulle ha barn på et eller annet tidspunkt, men «passet» aldri. Når jeg følte meg klar sa jeg rett ut til mannne: nå slutter jeg på min prevensjon. Hvis du ikke er klar enda så er det ditt ansvar å sørge for prevensjon. hans respons var at han hadde vært klar lenge, men han var usikker på meg siden jeg fortsatte å ta prevensjon hver dag. bedre å spør rett ut enn å gå å lure Anonymkode: ca2f5...aeb Tingen der er at jeg har fått beskjed av sykepleier at jeg burde gå av prevensjonen ei lita stund for og se om mensen kommer tilbake da (man skal ha normal mens og eggløsning på det jeg har begynnt på for over en mnd siden) så jeg må jo uansett ta avbrekk fra minipilla for og se om mens kommer tilbake da Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #14 Del Skrevet 24. mai 2023 t0nje skrev (38 minutter siden): Jeg spurte bare sambo rett ut. Ja det er litt ekkelt fordi det er et 'skummelt' tema, hva om han ikke ønsker seg barn? Ut i fra hvordan din har reagert tidligere så virker det jo ikke som at han ikke ønsker seg barn. På et tidspunkt må en bare hoppe i det. Jeg visste på forhånd at vi begge ønsket barn og at vi ikke ville vente til langt ute i 30-årene. Jeg nevnte det sporadisk i en måneds tid litt løst i forskjellige sammenhenger. Samtidig begynte jeg å ta tilskudd av folsyre, det skader jo ikke. Etter en mnd snakket vi skikkelig igjennom det og ble enige også bestilte jeg spiral og vi var i gang. Går jo ut i fra at du ønsker at dere skal få barn og oppdra det sammen så da må dere på et tidspunkt snakke om det. En ønsker jo som regel å være to om det. Kanskje angrer du/dere, det kan en ikke vite på forhånd men det er jo risikoen en må ta. Hvis du er sammen med han du ønsker som far til dine barn så er det fare for alt du nevner på et tidspunkt uansett. Du/dere kan alltids angre, noe uforutsett kan skje og det kan ta slutt når som helst. Ja men det er som du sier et «skummelt» tema… hvordan nevnte du det sporadisk? Hva tok du folsyre for? Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #15 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vi hadde allerede snakket om at vi skulle ha barn på et eller annet tidspunkt, men «passet» aldri. Når jeg følte meg klar sa jeg rett ut til mannne: nå slutter jeg på min prevensjon. Hvis du ikke er klar enda så er det ditt ansvar å sørge for prevensjon. hans respons var at han hadde vært klar lenge, men han var usikker på meg siden jeg fortsatte å ta prevensjon hver dag. bedre å spør rett ut enn å gå å lure Anonymkode: ca2f5...aeb Hvor gamle var dere da? Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #16 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): eggløsning For det første, p-piller forhindrer eggløsning. Du har altså ikke eggløsning om du tar pillene slik du skal. For det andre, hvorfor tester du For eggløsning når du går på prevensjon som hindrer den? Du vil jo tydeligvis bli gravid. Anonymkode: 411b1...072 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #17 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tingen der er at jeg har fått beskjed av sykepleier at jeg burde gå av prevensjonen ei lita stund for og se om mensen kommer tilbake da (man skal ha normal mens og eggløsning Tull. Anonymkode: 411b1...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #18 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): For det første, p-piller forhindrer eggløsning. Du har altså ikke eggløsning om du tar pillene slik du skal. For det andre, hvorfor tester du For eggløsning når du går på prevensjon som hindrer den? Du vil jo tydeligvis bli gravid. Anonymkode: 411b1...072 Conludag (minipilla med minst hormoner i) hindrer ikke eggløsning søk det opp… den gjør bare det utriveligt og vanskelig for en sædcelle og trenge gjennom til egglederen for og befrukte ett egg og vanskelig for ett egg og feste seg… Anonymkode: 1abed...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
t0nje Skrevet 24. mai 2023 #19 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja men det er som du sier et «skummelt» tema… hvordan nevnte du det sporadisk? Hva tok du folsyre for? Anonymkode: 1abed...7a6 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor gamle var dere da? Anonymkode: 1abed...7a6 Jeg er 28, blir 29 i november. Han ble 30 nå i mars. Jeg spurte bare om vi ikke skulle hive oss rundt og lage barn. Vi snakker om alt mulig stort sett hele tiden både enkle tema og skumlere ting som barn, hus og bryllup. Tenker det er viktig å sette i gang tankeprossesen rundt store temaer tidlig slik at tankene rundt det får tid til å modnes. Da tenker jeg at en minsker risikoen for at noe ugreit inntreffer på veien, ev blir man mer rustet og forberedt på uforutsette ting dersom de skulle skje for en har allerede snakket om det. Vi møttes når jeg var 26 og han var 27 og mtp fertilitet så vil ikke vi som sagt vente særlig mye lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #20 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Conludag (minipilla med minst hormoner i) hindrer ikke eggløsning søk det opp… den gjør bare det utriveligt og vanskelig for en sædcelle og trenge gjennom til egglederen for og befrukte ett egg og vanskelig for ett egg og feste seg… Anonymkode: 1abed...7a6 Ok. Spør om dere skal prøve å få barn. Anonymkode: 411b1...072 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå