Gå til innhold

Rart minne siden jeg var liten

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har så lenge jeg kan huske i livet hatt et klart minne i hodet. I det minnet så opplever jeg meg selv som en mann som befinner seg i en slags gruve med masse skap og dører i mange forskjellige størrelser. Uansett hvilket skap og dør jeg åpner, så kommer det flammer ut. Føler meg fanget og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Det hele ender med at jeg kjenner at jeg blir presset ut av en vannmølle og deretter flyter på vannet mens jeg ser en kvinne i gammeldagse klær som sitter bortenfor på land og holder rundt et barn og trøster mens hun ser på meg. Føler også at jeg ikke er en snill mann, og har gjort denne kvinnen mye vondt.

Dette er som sagt et minne jeg har hatt siden jeg var liten. Det kan ikke ha vært en drøm, det var altfor virkelig og unaturlig for et lite barn å drømme. Det kan heller ikke ha vært en film, da jeg føler helt tydelig at det var meg og så heller aldri mannen jeg føler at jeg var.

Lurer på om det kan ha vært døden fra et tidligere liv og at jeg kanskje var på et helveteslignende sted. Er forresten kvinne i dette livet.

Anonymkode: 55163...6f2

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Selvfølgelig kan det ha vært en drøm.

Anonymkode: 14f22...5f0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig kan det ha vært en drøm.

Der kan det selvfølgelig. Men husker flere drømmer fra jeg var liten, og dette er noe helt annet. Ikke akkurat en typisk barnedrøm heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Der kan det selvfølgelig. Men husker flere drømmer fra jeg var liten, og dette er noe helt annet. Ikke akkurat en typisk barnedrøm heller.

Derfor den skiller seg ut da.

Men hvis du heller ønsker å tro at du har vært i helvete får du tro det da.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Derfor den skiller seg ut da.

Men hvis du heller ønsker å tro at du har vært i helvete får du tro det da.

Handler ikke om hva jeg ønsker å tro. Oppretter ikke innlegg her for å dele ønsketenkninger. Det er et minne som føles så virkelig, og har så lenge jeg kan huske lurt på hvor det kommer fra. Har heller ikke nektet på at det KAN være drøm, men forklarer hvordan det er, og det føles absolutt ikke som en drøm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Handler ikke om hva jeg ønsker å tro. Oppretter ikke innlegg her for å dele ønsketenkninger. Det er et minne som føles så virkelig, og har så lenge jeg kan huske lurt på hvor det kommer fra. Har heller ikke nektet på at det KAN være drøm, men forklarer hvordan det er, og det føles absolutt ikke som en drøm.

En ting til. Har ei heller et ønske om at det finnes et helvete, så hadde det bare vært en drøm så hadde det vært flott det altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

En ting til. Har ei heller et ønske om at det finnes et helvete, så hadde det bare vært en drøm så hadde det vært flott det altså.

Forstår ikke at dette er noe å tenke så mye på?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har noe lignende. Et minne, eller et slags minne, som ikke føltes som en drøm. Helt annerledes enn drømmer, uten at jeg helt kan forklare det på en god måte. Jeg tenkte umiddelbart på det som et minne fra et tidligere liv (enda jeg tror jeg var så liten at jeg ikke hadde hørt om tidligere liv/hadde noen formening om det egentlig), og at enten har det bestått fordi det ville fortelle meg noe (historien min?), eller fordi det var slik jeg døde i det livet. Om det var meg da (det opplevdes slik, altså fra jeg-perspektiv, men etter jeg døde kunne jeg se meg selv utenfra). 

Det som gjør det helt totalt nuts for min del er at minnet viste seg å være helt korrekt ifht et barns skjebne der jeg vokste opp. Altså, det var et barn som vokste opp der jeg vokste opp (tidligere var det en gård, når jeg bodde der var det rekkehus), som matcher alt ved minnet, stedet så likt ut og måten jeg døde på (uvanlig) stemmer også med historien til barnet. Det fant jeg derimot ikke ut før nesten 10 år etter jeg opplevde det, da det var funnet frem gamle kirkebøker og historie fra stedet ifbm at vi satte opp en revy fra 100 år tilbake i tid eller noe slikt på skolen.

Egentlig tror jeg ikke på sånt, men akkurat det der er vrient å bortforklare syns jeg.

Anonymkode: 8b00e...36e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er jo helt klart en drøm eller en fantasi. Jeg gikk til psykolog i seks år som barn pga groteske mareritt. Noen av drømmene var diffuse og drømmeaktige, mens andre var som at det skulle ha skjedd på ordentlig, noen ganger var det som en film, mens andre ganger var jeg delaktig. Noen drømmer drømte jeg igjen og igjen, mens andre var engangs. Noen av drømmene jeg hadde som barn husker jeg like godt i dag som voksen, som da jeg bråvåknet av dem som 6-åring.

Anonymkode: 77471...89a

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo helt klart en drøm eller en fantasi. Jeg gikk til psykolog i seks år som barn pga groteske mareritt. Noen av drømmene var diffuse og drømmeaktige, mens andre var som at det skulle ha skjedd på ordentlig, noen ganger var det som en film, mens andre ganger var jeg delaktig. Noen drømmer drømte jeg igjen og igjen, mens andre var engangs. Noen av drømmene jeg hadde som barn husker jeg like godt i dag som voksen, som da jeg bråvåknet av dem som 6-åring.

Anonymkode: 77471...89a

Vet godt hva drømmer og mareritt er, også livaktige som setter dype spor. Har fortsatt mareritt fra jeg var liten som jeg husker den dag i dag, men da vet jeg i likhet med deg at det var en drøm/mareritt. Dette var helt annerledes, uten å klare helt og beskrive hvordan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger til at jeg har vokst opp med psykolog i aller nærmeste familie, og lærte masse om drømmerydning av h*n og årsaker til drømmer. Er opptatt av drømmer i dag, og bearbeider ofte virkeligheten med drømmer den dag i dag. Det jeg beskrev her i tråden kan ha vært en drøm, men det har absolutt ikke tro på det da det var så annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Legger til at jeg har vokst opp med psykolog i aller nærmeste familie, og lærte masse om drømmerydning av h*n og årsaker til drømmer. Er opptatt av drømmer i dag, og bearbeider ofte virkeligheten med drømmer den dag i dag. Det jeg beskrev her i tråden kan ha vært en drøm, men det har absolutt ikke tro på det da det var så annerledes.

Drømmetyding er kvasivitenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Drømmetyding er kvasivitenskap.

Snakker ikke om drømmesymboler, hvis det er det du blander med.

Det vi drømmer om er stort sett en sammensetning av hendelser vi har sett eller opplevd i våken tilstand, og som hjernen bearbeider og/eller rydder opp i mens man sover. Ikke noe kvasivitenkap med det. Hvor tror du ellers at drømmene kommer i fra?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta kontakt med en som driver med alternativ behandling. De har gjerne hypnose eller regresjon å tilby. Da blir du litt klokere. 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nåleputa skrev (Akkurat nå):

Ta kontakt med en som driver med alternativ behandling. De har gjerne hypnose eller regresjon å tilby. Da blir du litt klokere. 🤗

Ja har tenkt på å gjøre det. Men må vite at det er noen seriøse først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja har tenkt på å gjøre det. Men må vite at det er noen seriøse først.

Jeg kjenner ei seriøs ei. Pm meg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...