Gå til innhold

Hvordan starte å trene?

Kittykat

Anbefalte innlegg

Jeg er en del kilo overvektig. Jeg får hjelp av en overvektsklinikk og bruker også ozempic. Jeg sliter med smerter i ryggen av og til pga 2 prolapser, hvor en er helt nederst i korsryggen, mens en er litt lenger oppe.

Jeg har kjøpt meg litt enkelt treningsutstyr til å bruke hjemme som hoppetau, yogamatte, rockering med vekt og tøyestrikk. Jeg planlegger også å gå turer og bruke videoer på youtube.

Problemet er bare det at jeg får ikke til å begynne. Jeg liker ikke trening, så det er gjerne der det ligger, pluss det at jeg kan slite med smerter i korsryggen f eks etter en gåtur. 

Jeg må begynne å trene, iallefall litt. Men hvordan starte med noe man egentlig ikke liker? Ja, jeg vet resultatet vil bli en sunn og bedre kropp, men jeg kunne virkelig trengt et stort spark bak 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å finne noen du kan gå tur med, da er det ikke så enkelt å trekke seg hvis dere har en avtale. Hvis det gjør vondt, så kan det kanskje være en idé å begynne å svømme med en venn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegg at du skal ut og gå feks i 60 minutter klokka 10 hver dag. Ingen unnskyldning, samme hva vær og vind.

Motivasjon til å trene mer etterhvert som den fysiske formen blir bedre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gjør det til en rutine, ikke et valg. Legg det gjerne oppå en eksisterende rutine, så du blir minnet på den. Litt som at jeg kobler å ta p-pillen til tannpuss, har p-pillene i tannglasset. Pusser jo alltid tennene, og da husker jeg pillen også. 

Gjør alt klart på forhånd, og ha det som pri 1. Ikke noe "hvis jeg orker, hvis jeg har tid", osv. Gjør det selv om du orker, og ikke planlegg noe på det tidspunktet - da er du opptatt. 

Du kan også gjøre det gøyere. Hør på lydbok når du går. Gå med en venn. Gå på stolpejakt. Gå-bingo. Oppdagelsesferd i nabolaget, gå nye steder og glan inn i hagene og på husene til folk. 

Du kan også gjøre andre aktiviterer. 

Om du får vondt i korsryggen av å gå (sjekk først at du har skikkelige sko), kan du kanskje svømme? Det er en rygg-vennlig aktivitet. 

Anonymkode: 442ca...b80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nike Training Club og Nike Run Club er gode apper å bruke for å begynne å trene.

Tror de er gratis og har en del ferdige treningsprogram som du kan følge (med video)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...