AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #1 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg har inntil nå trent på bedriftsgym med et beskjedent antall treningsapparater, men skal begynne på treningssenter. Har litt panikk for å bli stående der uten å vite hvordan noen av apparatene skal brukes. Prøve å trene beina på et apparat for armene eller noe sånt 😥 Så finnes det en oversikt, aller helst med videoer, av de vanligste apparatene man kan støte på på et treningssenter, og hvordan de brukes? Det er ikke gratis oppstarttime med PT der og heller ikke bemannet. Og jeg kan ikke akkurat spørre en gjeng med unge gym bros om å forklare meg hvordan alt skal gjøres😄 Anonymkode: ff3f9...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Del Skrevet 23. mai 2023 På mitt treningssenter så står det en liten lapp på apparatet om ka det hete og korsen man bruker det. E du ordentlig usikker så kan du google det siden du vet ka apparatet heter Anonymkode: 8025e...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #3 Del Skrevet 23. mai 2023 Ofte så er det en illustrasjon på maskinen. Når jeg var nybegynner syns jeg det var greit å søke opp hvordan man gjor de ulike tingene også husket jeg jo det og forholdt meg til kun de øvelsene en stund. Anonymkode: 2c930...560 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #4 Del Skrevet 23. mai 2023 Det henger lapp på de fleste, og det finnes utallige videoer på utallige sider. Jeg kunne noen få apparater, så de første gangene holdt jeg meg til dem, mens jeg så litt på hvordan andre brukte andre apparater! I starten turte jeg kun bruke leg press og pull down. Men når du har sett litt på hvordan andre bruker de, og sett hva de heter, så kan du bare google og så finner du raskt videoer mange apparater kan bruke ulikt også. Men sjansen for at du bruker de feil og enten får belastningsskade eller ikke noe effekt er større enn at du bruker noe for armer til bena. Anonymkode: e8a07...04c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #5 Del Skrevet 23. mai 2023 Takk for svar! Godt å høre at det sannsynligvis henger lapp på Står det hvordan man justerer dem også? For eksempel for å stille inn ryggen etter egen høyde og sånne ting? Anonymkode: ff3f9...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 24. mai 2023 #6 Del Skrevet 24. mai 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Takk for svar! Godt å høre at det sannsynligvis henger lapp på Står det hvordan man justerer dem også? For eksempel for å stille inn ryggen etter egen høyde og sånne ting? Anonymkode: ff3f9...69a Nei, det står ikke det på mitt senter, det er kun lapp som viser enkelt med 1-2 bilder hvordan det brukes, og hvilke muskelgrupper det hjelper på. Fant en side her: Styrketrening syklister | Sportsmaster.no Om du ser bildene her, så er det helt nøyaktig slike bilder som henger på apparatene hvor jeg trener. Det er kun bildene som står på apparatene, ikke tekst med forklaring. jeg som var Anonymkode: e8a07...04c, og tydeligvis ville være anonym i går 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #7 Del Skrevet 24. mai 2023 7 hours ago, Taluno said: Nei, det står ikke det på mitt senter, det er kun lapp som viser enkelt med 1-2 bilder hvordan det brukes, og hvilke muskelgrupper det hjelper på. Fant en side her: Styrketrening syklister | Sportsmaster.no Om du ser bildene her, så er det helt nøyaktig slike bilder som henger på apparatene hvor jeg trener. Det er kun bildene som står på apparatene, ikke tekst med forklaring. jeg som var Anonymkode: e8a07...04c, og tydeligvis ville være anonym i går Tusen takk igjen! Regner med jeg finner ut av det med justering. Apparatene på bedriftsgymmet hadde i alle fall ganske like justeringer på de forskjellige apparatene, så jeg får håpe på noe lignende😄 Anonymkode: ff3f9...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vitalogy Skrevet 24. mai 2023 #8 Del Skrevet 24. mai 2023 Denne siden brukes typisk av fysioer: https://www.exorlive.com/uk/exercises-in-exorlive/machine-exercises Ellers er YouTube din venn. https://www.youtube.com/@ScottHermanFitness/videos Søk på navnet på øvelsen på engelsk eller bla deg gjennom utvalget (velg først "Populære"/"Popular"). Denne karen har enkle forklaringer uten å prate blablabla i 15 min., noe mange gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2023 #9 Del Skrevet 24. mai 2023 13 minutter siden, Vitalogy said: Denne siden brukes typisk av fysioer: https://www.exorlive.com/uk/exercises-in-exorlive/machine-exercises Ellers er YouTube din venn. https://www.youtube.com/@ScottHermanFitness/videos Søk på navnet på øvelsen på engelsk eller bla deg gjennom utvalget (velg først "Populære"/"Popular"). Denne karen har enkle forklaringer uten å prate blablabla i 15 min., noe mange gjør. Tusen takk! Anonymkode: ff3f9...69a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå