Gå til innhold

"Mannebil" som kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan kjenne meg litt igjen i det du sier. Jeg kjører ny stor muskel amerikaner. Det er mannfolk som glor, uten tvil 

Anonymkode: 317a0...bac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg kjøpte meg nylig en stor Pajero. Mest fordi jeg ikke hadde råd til en Landcruiser. Men, uansett, nå skjer det bestandig det samme:

I veikryss, på bensinstasjoner, butikker og overalt der folk og biler omgås hverandre kommer menn bort til meg, kommenterer og nikker og tommel opp og alt mulig rart.

Misforstå meg rett, jeg er vant med menns oppmerksomhet. Men denne bilen overgår jo høye hæler og miniskjørt - da tør jo mange menn ikke å se en gang. Denne bilen derimot...utrolig!

Så folk rundt meg sier det er fordi jeg kjører en skikkelig mannebil nå. Familiefaren i Kia drømmer om denne. Javel? Skal jeg venne meg til dette nå eller kan vi forvente at kvinner får kjøre tøff bil uforstyrret fremover?

Anonymkode: e053c...bf0

Gutter som meg, som er glad i biler, syns det er kult med jenter som kjører kule biler. Og Pajero er jo en god bil. Så jeg tviler ikke på at du har fått noen blikk, kanskje til og med et par kommentarer. Skjer dette på steder hvor folk møtes med bilene sine eller mens du kjører rundt til daglig? Jeg tror du overdriver. Hva slags motor er det i bilen? Hvor mange seter? 

Anonymkode: 486bd...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ofte damer i mannebiler. 

Anonymkode: e2368...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle damer i byen min kjører rundt i store 4 hjulstrekkere. Virker som jo større des bedre. Men hva som er mannebil eller damebil ser egentlig ikke jeg forskjellen på. Eneste gjengangeren er at bmw er en ungdomsbil.

Anonymkode: 81e89...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Syns alle damer i byen min kjører rundt i store 4 hjulstrekkere. Virker som jo større des bedre. Men hva som er mannebil eller damebil ser egentlig ikke jeg forskjellen på. Eneste gjengangeren er at bmw er en ungdomsbil.

Anonymkode: 81e89...bd4

Si det til min far på 70 😅

Yaris er en kjerringbil, men ellers ser jeg begge kjønn i alle slags biler.

Anonymkode: 8cafa...6ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også være at du kjører en veldig kul bil og er en smashing dame som kler bilen.  Komplimenter og beundring, ( om det er deg, bilen eller komboen ) det må du bare si tusen takk for 😃 🤩 eller le av det og kjøre videre 😄

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg litt igjen, ts. Jeg er en middelaldrende kvinne som kjører godkjent hevet, gammel HiAce 4x4 på digre all terrain dekk. Får blikk og tommel opp fra ungdommer i typiske rånebiler. Synes bare at det er koselig🙂

 

Anonymkode: 0e69e...377

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok bilen er mer et påskudd for å prate med deg. Er du pen?

Anonymkode: cefdc...f14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjører gammal kjerring-bil. Alle jeg ser kjøre den bilen, er gamle kjerringer! 😂

Men har til gode å oppleve at gamle kjerringer kommer bort til oss og skal diskutere strikkeoppskrifter, salg på blomsterbutikken eller en moderne vri på fårikål... 

Tror ikke den bilen der har noe å si, jeg? Kanskje det er den snertne dama inni, de er interesserte i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har min andre Land Rover Discovery, og opplever også at mannfolk kommenterer bilen min, hilser og av og til vil slå av en prat. Spesielt når jeg kommer kjørende med henger bak. Da er det ofte spørsmål om jeg har lappen for dette, og begynner å forklare om vekt og forskjellige sertifikat. 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som voksen mann på snart 50 har jeg aldri opplevd mer oppmerksomhet fra damer enn i min bittelille fiat fra 1967.

Kan ikke fylle bensin eller parkere før villt fremmede damer kommer bort og vil snakke om den "kjempesøte" bilen.

Helt vilt. Har kjørt mye rart, men dette har jeg aldri opplevd før.

Anonymkode: 2845e...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virrum skrev (12 timer siden):

Da er det ofte spørsmål om jeg har lappen for dette, og begynner å forklare om vekt og forskjellige sertifikat. 😄

Da sier du noe, herregud, ja. Man blir skvist inn i en liten rolle der.

Anonymkode: e053c...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smart du er som kjører en stor og trygg bil! Skjønner ikke voksne damer som putter seg selv og sine barn inn i små biler. 

Hadde en kjempestor og veldig alvorlig kollisjon for noen mnd siden, og både politi, ambulansepersonell, lege og bilberger var VELDIG klar på at hadde jeg kjørt en liten bil, hadde jeg i beste fall endt opp med knekt rygg istedenfor bare brudd i ryggen i tillegg til flere andre store brudd. Kjørte en stor, trygg og solid SUV Volvo, og det er INGEN tvil om at det som berget meg var en stor og solid bil. 

Ja, det koster litt mer å kjøre denne typen biler, men betaler gjerne noen kroner mer for den sikkerheten slike biler gir. At du i tillegg sitter høyt og oversiktlig er jo også bare en bonus 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frk Midnattsol skrev (24 minutter siden):

Smart du er som kjører en stor og trygg bil! Skjønner ikke voksne damer som putter seg selv og sine barn inn i små biler. 

Hadde en kjempestor og veldig alvorlig kollisjon for noen mnd siden, og både politi, ambulansepersonell, lege og bilberger var VELDIG klar på at hadde jeg kjørt en liten bil, hadde jeg i beste fall endt opp med knekt rygg istedenfor bare brudd i ryggen i tillegg til flere andre store brudd. Kjørte en stor, trygg og solid SUV Volvo, og det er INGEN tvil om at det som berget meg var en stor og solid bil. 

Ja, det koster litt mer å kjøre denne typen biler, men betaler gjerne noen kroner mer for den sikkerheten slike biler gir. At du i tillegg sitter høyt og oversiktlig er jo også bare en bonus 👍

Problemet er vel at hvis vi alle tenker slik, ender vi opp med amerikanske tilstander her. Jeg trenger stor bil for å få gjort alt jeg skal. Men jeg savner sportsligheten, driftsøkonomien og oversiktligheten til en mindre bil.

Anonymkode: e053c...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde det samme for 15 år siden. Min mann og jeg hadde to biler: en Land Cruiser og en rød Nissan Micra. Da jeg kjørte Land Cruiseren fikk jeg overraskende mye oppmerksomhet for å kjøre den type bil, som en (den gang) ganske ung kvinne.

En annen ting som var påtakelig, var hvor forskjellig folk oppfører seg i trafikken overfor to så forskjellige biler. Når det kommer en liten, rød, "konebil" er det mange flere som kaster seg ut foran deg i vegkryss, foretar farlige forbikjøringer, stjeler parkeringsplasser rett foran nesa di og slike ting. Konebilene må være tidenes minst respekterte kjøretøy. Dette skjedde aldri når jeg kjørte Land Cruiser. 

Anonymkode: 98740...3f6

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...