Gå til innhold

"Mannebil" som kvinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg nylig en stor Pajero. Mest fordi jeg ikke hadde råd til en Landcruiser. Men, uansett, nå skjer det bestandig det samme:

I veikryss, på bensinstasjoner, butikker og overalt der folk og biler omgås hverandre kommer menn bort til meg, kommenterer og nikker og tommel opp og alt mulig rart.

Misforstå meg rett, jeg er vant med menns oppmerksomhet. Men denne bilen overgår jo høye hæler og miniskjørt - da tør jo mange menn ikke å se en gang. Denne bilen derimot...utrolig!

Så folk rundt meg sier det er fordi jeg kjører en skikkelig mannebil nå. Familiefaren i Kia drømmer om denne. Javel? Skal jeg venne meg til dette nå eller kan vi forvente at kvinner får kjøre tøff bil uforstyrret fremover?

Anonymkode: e053c...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke annet enn å si at jeg skjønner hva du mener, her jeg suser rundt i min Mustang Mach-E 👍🏼

Anonymkode: 2eb8b...ede

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg egentlig var veldig humoristisk 😂 Nå er jeg verken mannfolk eller har tøff mannebil, men jeg tar jo meg selv i å lure på om ikke disse mennene holder på sånn uansett hvem som sitter bak rattet. Ikke vet jeg. Jeg håper jo det ikke er så veldig merkelig i disse dager at kvinner kjører noe annet enn Polo og Yaris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virkelig ikke tenke meg det er pga. bilen, Pajero er da ikke spesielt utpreget noe som helst. Mamma hadde Pajero før, og hun opplevde aldri noe sånt.

Anonymkode: 8cafa...6ce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Det er ingenting som heter «mannebil»😂Så det er nok ikke på grunn av det nei. Hører aldri folk nevne mannebil. Eneste som blir nevnt er de små runde bilene som alle kaller typisk «konebil». 

Du kan slappe helt av og bare nyte kjøreturen du med den bilen du liker. Mannebil er det ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kan virkelig ikke tenke meg det er pga. bilen, Pajero er da ikke spesielt utpreget noe som helst. Mamma hadde Pajero før, og hun opplevde aldri noe sånt.

Anonymkode: 8cafa...6ce

Kan ikke huske sist jeg så en Pajero på veien. Må være et distriksfenomen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Kan ikke annet enn å si at jeg skjønner hva du mener, her jeg suser rundt i min Mustang Mach-E 👍🏼

Anonymkode: 2eb8b...ede

Du kjører en elbil-CUV, en bil som Mustang-entusiastene fnyser av.

Anonymkode: 1949a...21b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du kjører en elbil-CUV, en bil som Mustang-entusiastene fnyser av.

Anonymkode: 1949a...21b

Prøvde du å stave elbil-SUV? Uansett… Ikke en typisk bil kvinner velger, og en bil samtlige menn på jobben ble overrasket over da de spurte hvem av hverandre som hadde kjøpt ny bil da den stod utenfor en dag, og jeg sa at det var meg ;) 

Anonymkode: 2eb8b...ede

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøvde du å stave elbil-SUV? Uansett… Ikke en typisk bil kvinner velger, og en bil samtlige menn på jobben ble overrasket over da de spurte hvem av hverandre som hadde kjøpt ny bil da den stod utenfor en dag, og jeg sa at det var meg ;) 

Anonymkode: 2eb8b...ede

Det er jo ikke en SUV. Det er en crossover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reign skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke en SUV. Det er en crossover.

Aha! Da gir C-en mer mening. 
 

visste ikke at det måtte være SUV for å være mannebil, dog…

Anonymkode: 2eb8b...ede

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Aha! Da gir C-en mer mening. 
 

visste ikke at det måtte være SUV for å være mannebil, dog…

Anonymkode: 2eb8b...ede

Mustang Mach-E er virkelig ikke en «mannebil», om man skal bruke et så teit uttrykk. Det er en liten crossover. «Mannebiler» er Land Cruiser, Ford F-series, amerikanske muskelbiler osv.

Endret av Reign
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke at damer med sånne biler har tøffe mannebiler, men antar at de driver med hest eller hund eller noe sånt som gjør at de trenger bil med litt plass etc. :) 

Anonymkode: c21d7...f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker ikke at damer med sånne biler har tøffe mannebiler, men antar at de driver med hest eller hund eller noe sånt som gjør at de trenger bil med litt plass etc. :) 

Anonymkode: c21d7...f0a

Eller bare barn….?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg/kvinne har kjørt store amerikanere, vel å merke 10 + + år siden, Ford Econoline, Ford Excursion, F250, Ford Explorer etc, og har aldri opplevd mannfolk som kommer bort, tommel opp eller så. 

Anonymkode: 649ff...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Så folk rundt meg sier det er fordi jeg kjører en skikkelig mannebil nå. Familiefaren i Kia drømmer om denne. Javel? Skal jeg venne meg til dette nå eller kan vi forvente at kvinner får kjøre tøff bil uforstyrret fremover?

Anonymkode: e053c...bf0

Hva får deg til å tro at dette handler om at du er kvinne? Det kan jo godt være at menn som kjører den samme bilen får de samme komplimentene. Selv er jeg mann og kjører en tøff bil og jeg får drøssevis av komplimenter jeg også. 

Og er det veldig plagsomt at menn roser bilen din?

Anonymkode: 4bfc6...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjører høy Dodge pickup med litt ekstra grov eksos og som er diesel, noe som ikke er så vanlig, itillegg til at jeg er ganske lav og har langt blondt hår. Hver gang(9 av 10) jeg rygger på inn på en parkeringsplass kommer det en gubbe og skal kommentere enten bilen, at jeg kjører den eller at det er stor bil på liten dame. Eller spørr om jeg skulle hatt hjelp. Noen har også spurt åssen rygge kamera jeg har montert for det så ut som jeg rygge så lett. 

Anonymkode: eb864...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Ford ranger raptor, og aldri vært borti lignende oppførsel 😂 Alminnelig hverdagspen dame, og tror jeg hadde synes det var utrolig rart om noen hadde reagert på bilen min. 

Anonymkode: 4eb64...62e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med Pajero flotte biler det 😃 før var jeg Pajeroskru 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, jeg hadde Pajero for tyve år siden. Følte meg som en dronning på veien. Sukk, det var tider det😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...