Ayesh Skrevet 23. mai 2023 #1 Skrevet 23. mai 2023 Kjøpte vaffeljern for noen måneder siden. Hver gang jeg steker vafler i den så blir den første veldig godt stekt. Er veldig brun i fargen. Er dette normalt? Jeg har ikke den på full styrke. Jeg har den på nest siste prikken. Har jeg den på lavere styrke enn det så blir vafflene ikke godt stekt da er de helt lys i fargen. Mens jeg vil ha litt brune vafler. Ikke alt for brunt og heller ikke alt for lyst. Er det jeg som gjør noe feil? Eller er det noe feil med vaffeljernet? Det er denne jeg har: https://www.elkjop.no/product/hjem-rengjoring-og-kjokkenutstyr/kjokkenapparater/vaffeljern/wilfa-vaffeljern-wad-619b/WAD619B?gclid=Cj0KCQjwyLGjBhDKARIsAFRNgW-fctaM7YgDEjWG4M6xeWyKQtWI_UXpH18VvIklaIxckKwcCkiG1ogaAsqnEALw_wcB
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #2 Skrevet 23. mai 2023 Det er helt normalt at første vaffelen blir rar. Forørvig også noe som gjelder pannekaker i steikepannen. Den første er alltid en prøvevaffel/pannekake Gjør det noe om det bare er én..? Og en løsning er jo at du bare steiker den første litt kortere enn de andre? Eller ikke setter varmen så høyt på den første, men heller skrur den opp når du tar den første ut av jernet? Anonymkode: 4197d...2d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå