Gå til innhold

Snoker de som jobber i bank i kontoene til bekjente?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som en over her nevner finnes det nok noen ja- som i andre profesjoner. Vet feks om folk som jobber med mennesker kartlegger bredt grupper av folk og familier  fra barnehagen av og langt opp i voksenliv som har  lav boevne  for så å selv posisjonere seg og bedrive boligflipping. Sitter på gjerdet og venter og observerer så er de kjappe på labben om vedkommende selv eller lavt intelligente arvinger med mange tilleggsdiagnoser må selge. Kjøper for en slikk og ingenting for de vet at vedkommede ikke har økonomisk innsikt og lett lar seg overtale og utnytte. Mange med diagnoser ivaretas ikke av systemet når det gjelder dette for de faller mellom mange stoler. Dette vet boligflipperen.De vokser til og får dårlige levekår og ender opp i en dyr kommunal leiebolig etter å ha solgt sin dyrt ervervede selveierbolig til underpris På mange slags vis en fordekt kriminalitet som feks Brennpunkt burde satt søkelys på! Mange prektige såkalt fine mennesker som ser dette som sin soleklare rett. Snakker sammen og legger kabal

Anonymkode: 055e7...6a0

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 21.28):

Banken livnærer seg på tillit mellom kunde og banken. Det er meget strengt innad i banken når det gjelder ikke bare snoking, men både det å røpe transaksjoner, saldo, om så bare med ansiktsuttrykk. Banken er meget opptatt av å arbeide i fortrolighet slik at kundens tillit ivaretas.

Finnes det råtner epler? Selvfølgelig. Akkurat som hos politiet, helsevesenet og over alt ellers. Men den bankansatte som blir tatt i å snoke i folks konto mister jobben.

Anonymkode: cfced...921

Det nekter jeg å tro på. I hvert fall på 90-tallet. Da vet jeg det skjedde, kjenner vedkommende og hun mistet ikke jobben.

Anonymkode: ee4f7...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2023 den 21.25):

Jeg vil tro det var vesentlig mer snoking før enn det det er nå 

Anonymkode: 58646...493

Hehe, for cirka 20 år siden datet jeg en fyr som jobbet i bank, og han fortalte meg at han hadde sjekket formuen min😆

Anonymkode: db143...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.9.2024 den 7.23):

Nei, ikke jeg heller.

Og handler bare mat og klær.

Så hvor interessant kan det være?

Får trygd også, så det er heller ingen hemmelighet for noen.

Anonymkode: e5ceb...93a

Noen kan være ute etter å sjekke gjelden til nærmeste familie/slekt/svigers osv og ikke klarer å styre seg…. I så fall, håper jeg de blir tatt! 

Anonymkode: 4aa1e...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer fra et lite sted - med en lokal bank som 99 prosent brukte. Min mor kjente godt en av de ansatte og jeg vet at hun nok fikk vite, om hun lurte, eller hintet, hvem det "stod bra til hos" - ikke detaljer, men mer sånn innforstått med nikk eller små kommentarer om det kom på banen... Ikke bevisst snoking, men på småsteder blir jo det fort slik at "alle vet", selv om et formelt er strengt hemmelig.

Anonymkode: 569e1...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde konto i den lokale sparebanken for tjue år siden. Dette var i en liten kommune med <3.000 innbyggere. Banken kontaktet meg fordi de syntes jeg brukte bankkortet for mye. På den tiden var det ikke gebyrfritt. Jeg byttet bank kort tid etter. De mnd. gebyrene var tross alt ikke så høye.

Tror nok alle finansforetak, inkl. fintech-selskaper, loggfører og kontrollerer alle søk.

TietoEvry beklager - ansatte snoket i bankkontoene til 800 nordmenn

Anonymkode: cc4a7...2e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...