densatt Skrevet 21. mai 2023 #1 Del Skrevet 21. mai 2023 Relativt stort og påkostet bryllup og ingen takkekort. Nå er det gått 1 år? Er det vanlig nå til dags? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #2 Del Skrevet 21. mai 2023 Vi fikk takkekort etter nesten to år en gang. Selv brukte vi mellom fem og ni måneder på å få ut takkekortene etter bryllupet vårt. Måtte ta det i flere etapper siden vi skrev personlige håndskrevne hilsninger til alle. Anonymkode: 8aa01...238 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
densatt Skrevet 21. mai 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 21. mai 2023 Åja så pass..jeg tenker i de baner at i dette bryllupet kan de likeså la vær å sende, så lenge etter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #4 Del Skrevet 22. mai 2023 Vi giftet oss i september, sendte takkekort rett over nyttår, og ble overrasket over hvor mange som ble overrasket over takkekort. Anonymkode: 849b6...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #5 Del Skrevet 22. mai 2023 Og ja, vi gjorde alle for hånd. Anonymkode: 849b6...9b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #6 Del Skrevet 22. mai 2023 Vi sendte takkekort drøye 2 uker etterpå. Månedsvis etter er altfor lenge. Anonymkode: 22558...b6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #7 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi sendte takkekort drøye 2 uker etterpå. Månedsvis etter er altfor lenge. Anonymkode: 22558...b6a Da måtte dere ha fått bildene fra fotograf raskt, eventuelt ikke brukt fotograf? Tar jo gjerne mange uker før man får bildene fra fotografen. Anonymkode: 56a89...3b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #8 Del Skrevet 22. mai 2023 Nei, det er ikke så vanlig å sende manuelt lenger. Det er en miljø-sak. Og de siste par kortene jeg fikk tror jeg ikke jeg åpnet en gang, jeg hadde jo sett bildene på nett, så er litt tullete å bruke papir, post, med mer, på dette. Anonymkode: 990fc...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #9 Del Skrevet 22. mai 2023 Vi sendte ut en måned etter, som jeg syns er helt innafor. Ellers varierer det veldig. Noen glemmer det helt, noen sender sent. Jeg syns selv det er uhøflig å ikke takke i det hele tatt. Anonymkode: a72a7...29f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #10 Del Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Vi sendte takkekort drøye 2 uker etterpå. Månedsvis etter er altfor lenge. Anonymkode: 22558...b6a Tror jeg hadde tenkt "så lite forelska var de" om du setter deg ned og planlegger og fikser takkekort dagen etter bryllupet. (motta bilder, gå gjennom bilder, bestille rettigheter, finne kortprodusent, designe kort, tid for produksjon, få tilsendt i posten, gå gjennom gavelister, finne flere tiltalls adresser til folk som stort sett ikke er registrert på gule-sider lenger, skrive personlig hilsen, skrive på konvolutt, poste) Anonymkode: 990fc...577 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #11 Del Skrevet 22. mai 2023 Haha, de fleste jeg kjenner har brukt over et halvt år på å sende ut takkekort. Anonymkode: 3f562...e6d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #12 Del Skrevet 22. mai 2023 Det tar jo tid. Har iallefall aldri hørt om å sende uka etter bryllupet. Det er det da ingen som forventer, mange er på bryllupsreise da, og hva har man egentlig å sende så tidlig? Det er jo vanlig å ha portrettbildene med på kortet. Vi brukte nesten 5-6 måneder tror jeg, og da holdt vi på med dem jevnlig. Først tok det et par måneder å få bildene fra fotografen. Så måtte vi gå gjennom bildene og lage kortene. Bestille kortene og vente på dem. Så satt jeg i ukevis og skrev dem for hånd. Så måtte vi ta en ny runde på adresser i tilfelle noen hadde flyttet. Så skulle mange gis for hånd, mens resten skulle i posten, mens vi forsøkte å få til at ikke noen skulle få dem lenge før andre. Hvis du ikke har fått kan det også være at det er forsvunnet. Vi fant plutselig ett under en bordduk, og bare håper det ikke er flere som har gjemt seg. Anonymkode: 6cc5b...8a9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #13 Del Skrevet 22. mai 2023 Har vært i flere bryllup der jeg ikke har fått takkekort. Anonymkode: ee469...eb7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #14 Del Skrevet 22. mai 2023 Sendte ut takkekort med en gang bildene var klare. 2-3 uker etter bryllupet. Anonymkode: eca8c...de1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå