AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #41 Skrevet 22. mai 2023 Nei, det kan du ikke kreve. Det skal være ro mellom kl 22 og 0700. Utover det må du tåle lyd. Anonymkode: e3461...688
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #42 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har en nabo som bruker høytrykkspyler og klipper gress på søndager. Barna deres hopper på trampoline til kl 23.30 i helgene (og det er ikke uten høy lyd). Så har vi en nabo som de gangene de har hatt fest slår av musikken på slaget kl 23, nesten morsomt at de får det til på slaget. Så folk er forskjellige. Jeg har lært mine barn at vi tar hensyn til naboene. De har ikke fått lov å rope og skrike ute på kveldstid eller spille basket nær vinduet til nabobarnet som skal sove, utpå kvelden. Men de må få lov å være ute med normal stemmebruk. Anonymkode: 2d52b...08f Ring politiet. Det skal være helligdagsfred. Anonymkode: e3461...688
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #43 Skrevet 22. mai 2023 Du må gjerne gi beskjed, som en generell opplysning, men du kan ikke forvente ro kl 19.00. Jeg har selv barn på 18 og 3 måneder som sover på dagtid og legger seg før resten av nabolaget for kvelden. Vi bor i en tomannsbolig, og naboen har større barn. Det har aldri falt meg inn å be de dempe seg, dag eller kveld. Mine har sovet i vogn nesten fra start, så de er jo allerede vant med mye lyd rundt seg mens de sover. Vi kan nemlig ikke stenge veiene og be alle pause livet opptil flere ganger i døgnet. Anonymkode: 86698...acd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå