Gå til innhold

Barnet ferie med bestefar

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

De skal jobbe,  så ungen må være et sted

Anonymkode: ee012...dee

Nemlig. Hvor skal vi gjøre av henne mener du? Ta henne med på jobb?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Overrasket over at ingen enda har skrevet standard-kommentaren om at barnet kommer til å stoooorkoooose seg en uke borte fra foreldrene. For her på KG så storkoser barna seg når de er lange dager i barnehagen, spedbarn storkoser seg på overnatting, ettåringer storkoser seg på helgebesøk alene osv. 

Jeg mener at en helg borte fra foreldre er lenge nok for en treåring. (Og da går jeg attpåtil ut i fra at bestefaren er uvanlig nær og flink med småbarn, noe dessverre ikke alle menn i 60åra er).

Anonymkode: 7c4df...12f

Jeg er 100% sikker på at hun kommer til å stooooooorkose seg med bestefar én uke ja. Og jeg er 100% sikker på at hun kommer til å ta 0% skade av å være borte fra oss noen dager. 

det er ikke rart at «dagens ungdom» blir svake og lite selvstendige mennesker om det finnes helikopterforeldre som det tydeligvis gjør her på KG. «Åneeeej barnet blir traumatisert for livet av å være borte fra mamma og pappaaaa». Herregud

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva skal egentilg diskuteres i denne tråden...?

Anonymkode: a0b61...0f1

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Dere bør vurdere det på nytt. Et barn på 3 år er alt for lite til å være borte fra dere en hel uke, hva er det dere har tenkt på!! Barnepsykologer anbefaler max 1-2 døgn borte fra hovedomsorgspersoner i den alderen. 

Anonymkode: 20979...b33

Helt enig!! Tenk dere om før dere gjør dette. Tror ikke det blir like "deilig" for 3-åringen å være borte fra mamma og pappa en hel uke🥹🥹🫣😓😓Ble forfjamset når jeg las dette faktisk. Lurer litt på om det er reelt eller skrevet kun for å sjekke reaksjonene… syns det er dårlig gjort mot 3-åringen på mange måter.

Anonymkode: 89988...c79

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Dere bør vurdere det på nytt. Et barn på 3 år er alt for lite til å være borte fra dere en hel uke, hva er det dere har tenkt på!! Barnepsykologer anbefaler max 1-2 døgn borte fra hovedomsorgspersoner i den alderen. 

Anonymkode: 20979...b33

Kilde?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
KristinF skrev (1 time siden):

Jeg er 100% sikker på at hun kommer til å stooooooorkose seg med bestefar én uke ja. Og jeg er 100% sikker på at hun kommer til å ta 0% skade av å være borte fra oss noen dager. 

det er ikke rart at «dagens ungdom» blir svake og lite selvstendige mennesker om det finnes helikopterforeldre som det tydeligvis gjør her på KG. «Åneeeej barnet blir traumatisert for livet av å være borte fra mamma og pappaaaa». Herregud

Wow. Barn har vel aldri vært mer borte fra foreldrene sine enn i dag. Kanskje det er det som gjør dem «svake»? Hvis du ikke tåler andres innspill så burde du ikke opprette tråder her.

Anonymkode: 7c4df...12f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De skal jobbe,  så ungen må være et sted

Anonymkode: ee012...dee

Nei, de skal ha kjæresteuke, heller enn å være foreldre 

Anonymkode: c3ba1...5ea

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

De skal jobbe, men en bonus med dette opplegget er at de får kjærestetid på ettermiddag/kveld. 

Dette blir nok sannsynligivs supert for alle parter. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Herlighet 

Anonymkode: 34147...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på enkelte her inne. Jeg skulle føde mitt andre barn, da var førstefødte 14 mnd. Jeg var på sykehuset i 10 dager etter fødselen. Førstefødte var hos mine foreldre i hele denne perioden fordi barnefar jobbet på dagtid. Det gikk så fint og barnet ble ikke utsatt for overgrep ei heller fikk det traumer av noe slag.

Begge mine barn har vært en del hos mine foreldre fordi de likte det alle parter - vi foreldre, barna og besteforeldrene. De har hatt ett sterkt bånd seg i mellom i alle år og jeg er evig takknemlig for at mine foreldre ville ha barna mine når som helst. De kunne ringe en uke eller 1 dag i forveien og spørre om de kunne få ha de i helgen. Vi sa stort sett ja til det. Da fikk vi gjort ting og tang hjemme eller rett og slett vært kjærester. Ofte kunne de ringe på Søndag og spørre om de kunne ha de til feks Tirsdag for de ville ha med barna på forskjellige ting.

Jeg skjønner meg ikke på folk som på død og liv ikke skal være borte fra barna sine. Kun når foreldrene er på jobb, så er bhg og skole greit nok. Annet pass kan ikke skje før barna er nærmest myndige for da kan barnet bestemme selv. Mine barn er selvstendige voksne og snakker stadig om hvor mye gøy de hadde det med mine foreldre. De er takknemlige for at vi lot de få den muligheten og det samme er mine foreldre.

Vil du ha usikre barn, så bør du slutte å jobbe. Ha barnet hos deg 24/7 så absolutt ingen kan se ett sekund for lenge på de eller komme med en koselig kommentar som kan tolkes feil. 

Jævla nek som ikke ser det positive at barn får oppleve ulike ting med andre slektninger. Jeg hadde mye heller hatt barna mine hos foreldrene mine daglig enn å hatt de i bhg. Hadde aldri tvilt om det tilbudet hadde vært tilstede.

Anonymkode: 4494a...8a6

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Ryddet for brukerangrep,spekulasjon,misbruk av anonymfunksjonen,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

AnonymBruker
Skrevet

It takes a village.

Ingen 3 åringer som er trygge på besteforeldrene sine blir traumatisert av å være borte fra foreldrene sine i en uke.

Anonymkode: 0df31...210

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare å kose seg :) her skal 4- og 2-åringen vår være fire dager hos mormor mens jeg og samboer/barnefar reiser på storbyweekend. Gleder meg maks, og ungene gleder seg til å være hos mormor :) 

Anonymkode: 97c7d...760

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/22/2023 at 5:39 PM, AnonymBruker said:

Lurer på enkelte her inne. Jeg skulle føde mitt andre barn, da var førstefødte 14 mnd. Jeg var på sykehuset i 10 dager etter fødselen. Førstefødte var hos mine foreldre i hele denne perioden fordi barnefar jobbet på dagtid. Det gikk så fint og barnet ble ikke utsatt for overgrep ei heller fikk det traumer av noe slag.

Begge mine barn har vært en del hos mine foreldre fordi de likte det alle parter - vi foreldre, barna og besteforeldrene. De har hatt ett sterkt bånd seg i mellom i alle år og jeg er evig takknemlig for at mine foreldre ville ha barna mine når som helst. De kunne ringe en uke eller 1 dag i forveien og spørre om de kunne få ha de i helgen. Vi sa stort sett ja til det. Da fikk vi gjort ting og tang hjemme eller rett og slett vært kjærester. Ofte kunne de ringe på Søndag og spørre om de kunne ha de til feks Tirsdag for de ville ha med barna på forskjellige ting.

Jeg skjønner meg ikke på folk som på død og liv ikke skal være borte fra barna sine. Kun når foreldrene er på jobb, så er bhg og skole greit nok. Annet pass kan ikke skje før barna er nærmest myndige for da kan barnet bestemme selv. Mine barn er selvstendige voksne og snakker stadig om hvor mye gøy de hadde det med mine foreldre. De er takknemlige for at vi lot de få den muligheten og det samme er mine foreldre.

Vil du ha usikre barn, så bør du slutte å jobbe. Ha barnet hos deg 24/7 så absolutt ingen kan se ett sekund for lenge på de eller komme med en koselig kommentar som kan tolkes feil. 

Jævla nek som ikke ser det positive at barn får oppleve ulike ting med andre slektninger. Jeg hadde mye heller hatt barna mine hos foreldrene mine daglig enn å hatt de i bhg. Hadde aldri tvilt om det tilbudet hadde vært tilstede.

Anonymkode: 4494a...8a6

Tenkte også på fødselen min. Husker jeg snakket med 4 åringen på facetime og han sto med store øye og var skikkelig oppspilt på at han skulle få være hos bestemor i 3 dager. Det var lykke på jord

Anonymkode: b4d2e...985

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...