Gå til innhold

Hund som ikke vil gå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Men dette er jo bare løgn, HD-bilder registreres i åpent register og alle som vil kan gå inn og sjekke hoftestatus på en hvilken som helst hund. Og det er som sagt ikke registrert en eneste corgi uten HD i hele år.

Anonymkode: 5ca17...3cf

Hvor ser du dette? Prøvde å lete men fant ikke at det var 0 uten HD? Kanskje bare e som ikke skjønne helt 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

De har ikke lov til det nei.

Anonymkode: 5ca17...3cf

Det er vel kun om bildene skal registreres i NKK de ikke har lov å uttale seg. Men om bildene ikke skal sendes inn, så kan veterinær uttale seg. 

Jeg vet at man om man tar bilder for å sende inn til NKK, så er det strenge regler. Da signerer man en avtale om at bildene skal sendes inn uansett hvordan de ser ut før bildene tas, at bildene skal ha en viss kvalitet, og at Veterinæren må ha tatt kurs for HD/AD røntgen hos NKK samt en gyldig avtale med NKK. Da vet jeg at veterinær heller ikke var lov å uttale seg, fordi det kan bli to forskjellige svar om man er uheldig. 

Min Labrador er hentet i fra Sverige. Har tatt bilder, men de ble lest av hos veterinær da han ikke skal gå i avl, ble tatt for egen del. De jeg kjøpte han av har lest av foreldrene, men skal bare ha dette ene kullet. Så ingen krav om at jeg må sende inn noe. 

Anonymkode: 706cf...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.6.2023 den 14.26):

Og du har fått resultatene allerede? Høres tvilsomt ut, hoftebilder må sendes inn til avlesning og det tar mer enn to dager. Det er dessuten ikke registrert en eneste frirønget corgi i hele år.

Anonymkode: 5ca17...3cf

Vi fikk resultat fra NKK for hd og ad 1 dag etter at bildene ble tatt, så der tar du feil.

Anonymkode: 84f08...a5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...