Gå til innhold

Feiringen i dag, endte ikke bra!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

I dag var jeg ute å handlet godterier til barna som ville komme i kveld. Jeg handlet smågodterier for ca 100 kr.

Og døren har blitt nedringt. Det var moro en tre kvarter ca.

Det er mange barn her vi bor, og det hele endte med at jeg måtte bli sint : Noen ble frekkere og frekkere.

De sto store gjenger her ute og gikk tilbake og tilbake. Det var min datter på 6 år som sto for utdelingen og hun ble flådd, mildt sagt. Jeg ville ikke la det gå ut over henne, men så at også hun ble litt engstelig, for "gribbe" tendensene de viste.

Det var tydelig at de gikk tilbake til steder de fikk noe hele tiden.

Det er unger tenkte jeg. Men så måtte jeg si stopp.

Det var faktiskt tomt.

En gjeng med gutter i 10 års alderen (5-6 stk) som min datter forteller meg har vært her 3 ganger tidligere i kveld, står å skriker til meg, at de ikke har fått.

Som om det er noe de har krav på. jeg minner de på at de har vært her flere ganger før i kveld. Da presser de seg faktisk inn i gangen å fortsetter å brøle at enkelte av de ikke har fått.

Jeg ble helt matt først. Går dette ann?

Det har enda ikke gitt seg, og de samme ungene (ikke disse guttene) men andre som har vært her 1-2 ganger før i kveld fortsetter å ringe på. Nå forteller jeg at det er tomt, men jeg sitter igjen med en ekkel bismak i munnen etter en kveld som jeg så frem til som en morsom kveld for ungene.

Jeg vil sette sp.målstegn til oppdragelsen disse ungene har? Det skal nevnes at her jeg bor er det et flertall med en annen kulturbakgrunn og disse guttene var en gjeng blandt de. Kanskje jeg ikke skulle nevne det, men dette gjør meg kritisk til mitt antirasistiske grunnlag, dessvere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kunne vært hyggelig å gi, og glede ungene. Men da må de faktisk oppføre seg, litt! Som mor, blir jeg flau på disse ungenes foreldres vegne.

Dette går ikke ann, men er sikkert en realitet for flere. Her har det ringt på minst 15 ganger i kveld, og det blir litt voldsomt! Da er det ikke søtt og morsomt lenger, men dyrt og provoserende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør som moren min; sett opp en sur mine, så er ingen barn i nabolaget som tør å komme til dere!

Syns ikke noe om Halloween feiringen jeg heller. Vi har da julebukkstyret......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min lille protest i dag - jeg åpner ikke døra!

Jeg synes julebukker er ok, men dette her - det synes jeg ikke noe om. Og de frekke ungene - spørs om jeg ikke hadde fått lyst til å låse døra bak dem, og la dem ringe mor eller far for å få dem til å hente sine "håpefulle".

Skal vi følge amerikansk skikk helt ut, så er faktisk foreldre ofte med på runden - unger slipes ikke ut som løpske kalver......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hadde klikka mildt sagt for meg.

Jeg synes unger blir frekkere og frekkere.!

dyttet de deg virkelig ?!

nei de hadde fått noen alvorsord eller to av meg .

jeg ble også sjokkert ved et annet tilfelle når det gjaldt unger her for litt siden.

og jeg ble mektig sjokkert over hvor frekke og store i kjeften de var.

Be de om og ha seg vekk, og ikke kom tilbake.

De får lære seg og oppføre seg og være litt takknemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter snart en stor lapp eller no over ringeklokka jeg :evil:

hørte unger krangle over litt godteri ute i gangen her istad.

Halloween er bare noe tull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

oi oi mye klaging her.Jeg syntes det er kjempe moro og se på alle de bra,men skumle kostymene.

Dette er kommet for å bli.

Har hatt mange barn her,ingen har vært misfornøyd eller ekle men derimot veldig fornøyd med en harry potter kjeks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

huff, for noen frekke unger!

sett inn den SKARPE stemmen på slike, det fungerer iallefall for meg (på store ulydige bikkjer, unger, foreldre som blander seg, osv)..

her har det bare vært to stykker, og de tok det pent at jeg ikke feirer halloween. ingen godter her i gården (og fazer lakrisen min vil jeg ha SELV). ryktet har nok gått, for det har ikke kommet flere :)

synes hele greia er tøv, og særlig om barna er så uoppdragne og utakknemmelige som mange av dere forteller.

kanskje de har fått sukker-rush? jeg har iallefall alltid hørt at man ikke skal gi godter til barn etpar timer før sengetid, hvis man skal ha håp om å få dem i seng..vi får trøste oss med at det nok er endel fortvilte foreldre rundt om som prøver å roe ned sjarmklumpen sin som har spist to-tre kvoter lørdagsgodt i kveld...knegg..

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff! Så trist:(

Her har det heldigvis gått rolig for seg.

Kom tre søte jenter på døra. "Happy halloween" sa de når jeg åpnet døra:)

Alle takket pent for kjærligheten dem fikk og ingen kom tilbake.

Desverre kom det ikke flere.. Men ilder ble storfornøyd når hun fikk gjemt restene av godten under sofa.. :ler:

Happy Samhain!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei fytterakkern!

Først vil jeg si til de som klager på Halloween i seg selv: Det er i og for seg en annen diskusjon, for denne oppførselen er ikke en del av Halloween-tradisjonen!

Når det er sagt: Hva i himmelens navn er det foreldre lærer ungene sine i dag da?? Sender de ungene ut i glede over å kunne ta seg en time på sofaen, eller hva? Hadde min sønn dratt ut som en del av en større "gjeng", så ville jeg hatt en voksen med. Unger blir ikke så kjepphøye alene ellr i tosomhet. Og hva har egentlig skjedd med konseptet "høflighet"?

Sønnen min var en runde i blokka der vi bor, alene. Før jeg sendte ham ut passet jeg på å minne ham om at alle ikke feiret Haloween, og ba ham også om å lette på maska før han banket på der han visste det bodde barn. Siden jeg var spent på hvordan han kom til å bli mottatt, så spionerte jeg litt nå og da, og jeg er svært fornøyd med hvordan det hele gikk for seg.

Sønnen min har blant annet forstått det at en hyggelig framtreden øker sjansene for "gevinst". I tillegg har vi pratet litt om hvordan slike.. pøbler ødelegger for andre, da resultatet blir at folk slår av utelyset og låser døra neste år... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært på jobb i kveld - jobber i matbutikk.

Her kom også ungene innom og tagg godteri...

Da synest jeg kanskje de tøyer det litt langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på jobb i kveld - jobber i matbutikk.

Her kom også ungene innom og tagg godteri...

Da synest jeg kanskje de tøyer det litt langt?

Definitivt.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Ungene gikk ut (mødrene måtte på møte og kunne ikke følge med). 4 nabobarn i fullt kostyme og med godt humør. De ble vennlig mottatt - av og til fikk de godter-av og til ikke... Med seg hadde de formaning om høflig fremferd - og de fortalte at de var blitt godt mottatt der de kom... Tror dessverre det er oss foreldre som i bunn og grunn har skylda når barna oppfører seg uhøflig.... uansett: Happy Halloween alle sammen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Trick or treat!".....

Jeg synes det er kjempekoselig med Halloween, men så har jeg bare gode erfaringer med nabobarna også da. Likevel - når vi først har "adoptert" denne amerikanske skikken kan vi vel ta med alt som hører med den. Hva om foreldrene lærer ungene sine at der utelyset er slukket skal man ikke gå. Slik fungerer det nemlig i USA. Dette burde det vært opplyst om mer også. Likevel kan det jo være litt vanskelig i blokk kanskje :oops:

Synes det er utrolig synd at det blir en utrivelig kveld av denne egentlig koselige tradisjonen, men jeg synes vi skal ta vare på den, for det virker da som om julebukktradisjonen holder på å forsvinne litt. Iallefall her som jeg bor.... Er bare 16 åringer som går "spritbukk" her...... :sjokk:

Håper det blir bedre til neste år.

Happy Halloween!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg monja. Da jeg var barn opplevde jeg aldri at noen gikk julebukk, og gjorde det heller ikke selv. Sønnen min har gått julebukk to ganger, og da føltes det litt unaturlig for meg å sende ham ut...

Jeg er blitt fortalt at det å gå julebukk hadde sin opprinnelse i at det var mange fattige som ikke hadde noe som helst ekstra i julen, dermed var det å gå julebukk deres mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...