Gå til innhold

Sommer avslutning til Tusenfryd

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Klassekontakten i klassen på skolen vår, har over lenger tid planlagt sommer avslutting til Tusenfryd. Selvfølgelig må vi betale dette selv. Jeg tenker på dette som en avslutting for avgangselever i 7.klasse, ikke som 2.klasse ? Jeg foreslo å dra til ett koselig område for grilling og lek, og at skolen i hovedsak har gratisprinsippet. 

Mitt eldste barn gjorde dette da han var avgangselev, men er nå redd for at Tusenfryd blir for kjedelig når de er avgangselever og allerede drev med dette i så lav alder. Hvilke forventninger lager vi til barna ? 

Jeg syntes det er drøyt, å det handler ikke om at jeg ikke har råd til det.. Men, mener vi foreldre har ansvar for å ikke lage sky høye formeninger til barna våre. 

Anonymkode: 24ca0...8a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Mitt eldste barn gjorde dette da han var avgangselev, men er nå redd for at Tusenfryd blir for kjedelig når de er avgangselever og allerede drev med dette i så lav alder. Hvilke forventninger lager vi til barna ? 

Enig i dette. De blir for godt vant fra ung alder av, og da blir skuffelsen stor når de eldre. Skal man forsøke toppe det hvert år da eller? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Wednesday Addams skrev (1 minutt siden):

Enig i dette. De blir for godt vant fra ung alder av, og da blir skuffelsen stor når de eldre. Skal man forsøke toppe det hvert år da eller? 

Jeg lurer da på hvilke forventninger disse 8 åringene har til sommeravslutning når de går ut av barneskolen .. Jeg fikk tilbud om å sende barnet mitt «gratis» på turen hvis jeg ikke hadde økonomi til det. Og det er ikke økonomien det handler om, det er verdi og en del av oppdragelse. Syntes dette er drøyt! 

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg lurer da på hvilke forventninger disse 8 åringene har til sommeravslutning når de går ut av barneskolen .. Jeg fikk tilbud om å sende barnet mitt «gratis» på turen hvis jeg ikke hadde økonomi til det. Og det er ikke økonomien det handler om, det er verdi og en del av oppdragelse. Syntes dette er drøyt! 

Skjønner det, jeg synes det er veldig drøyt selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det blir for mye styr. 2.klasse og sommeravslutning, da må alle foreldre være med, det skal kjøres, det tar jo en hel dag? Vi har flere barn, søsken (og vi voksne!) har andre avtaler, søsken vil være med osv. man fpr ikke vært sammen som klasse, og juni blir stress for familien som helhet. Og dyrt. Tviler på at lærer ønsker å bli med.Jeg ville protestert.

Anonymkode: 68f70...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke blandet meg, la de som har tatt på seg ansvaret gjøre jobben sin. 

Godt vant? De fleste i området er jo innom Tusenfryd en god del ganger i sesongen. Mange har til og med sesongkort. Så tror ikke en slik tur gjør så mye til eller fra. 

Anonymkode: b7887...475

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette var typisk dårlig ide som bør plasseres i søppelkassen. Tusenfryd koster mye penger. Tusenfryd er ikke et sted for samhold og fellesskap.

AnonymBruker
Skrevet

Vil jo tro de fleste er innom Tusenfryd mer enn en gang mellom 2 og 7.klasse, om de bor så nært at en klassetur er aktuelt. Men nå er det sånn at turer i regi av skolen skal være gratis. Så da må FAU dekke dette, om det skal være aktuelt. Er det på fritiden, så er det vel en liten kjerne som blir med. 

Anonymkode: 246ab...63f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...