AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #21 Skrevet 22. mai 2023 On 5/21/2023 at 1:17 AM, AnonymBruker said: Datteren din banner under en diskusjon? Anonymkode: f3be4...67f Jeg reagerer ikke med sinne, men med kjærlighet. Da sier man i fra at stygge ord ikke er greit. Barnet forstår veldig raskt at man sier i fra fordi man er glad i det. Hadde jeg reagert med sinne, så hadde barnet ikke forstått budskapet, og mest trolig fortsatt banningen. Anonymkode: fd6a5...e90 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #22 Skrevet 22. mai 2023 Nei. Har aldri noen sinne skjønt hva som er problemet med banning. Anonymkode: 5a42e...703
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #23 Skrevet 22. mai 2023 Det går an å lære ungene å oppføre seg uten å bli sint! I en diskusjon bør de heller lære seg å komme med gode argumenter enn å skyte med banneord. Anonymkode: 13136...34d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #24 Skrevet 22. mai 2023 Det går an å lære ungene å oppføre seg uten å bli sint! I en diskusjon bør de heller lære seg å komme med gode argumenter enn å skyte med banneord. Anonymkode: 13136...34d
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #25 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg reagerer ikke med sinne, men med kjærlighet. Da sier man i fra at stygge ord ikke er greit. Barnet forstår veldig raskt at man sier i fra fordi man er glad i det. Hadde jeg reagert med sinne, så hadde barnet ikke forstått budskapet, og mest trolig fortsatt banningen. Anonymkode: fd6a5...e90 Har du litt tilbakestående unge eller? Ærlig talt. Hadde du sett strengt på barnet og sagt; Ikke bann! Det aksepterer vi ikke her i huset" ...så hadde ungen din ikke forstått noe?? Litt dum unge, ..jeg sier det bare Anonymkode: 39849...532
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #26 Skrevet 22. mai 2023 Som lingvist synes jeg at bannskap ikke nødvendigvis trenger å være så ille. Man har av og til behov for å forsterke/krydre språket. Men det å være respektfull, derimot, veier alltid tyngst. Jeg prøver å la være å si det relativt milde kraftuttrykket "herregud", for eksempel, når jeg er på besøk hos folk som er kristne. Og som en person over her sier, "det helvetes bordet" er innenfor, "den helvetes læreren" er ikke innenfor. Mine barn er 12 og 14, da. Hadde vært noe annet hvis de hadde vært 4 eller 7. Jeg synes man bør lære seg å snakke ordentlig først, før man eventuelt kan velge å krydre språket med kraftuttrykk. Anonymkode: 8149c...289
Million Skrevet 22. mai 2023 #27 Skrevet 22. mai 2023 Jeg har ikke hatt grunn til å bli sint på barnet mitt for banning, faktisk. Egentlig litt overrasket over det selv. Man forventer jo en glipp i ny og ne og at det kommer noen banneord ved irritasjon eller sinne, men nei. Jeg lærte sønnen min da han var liten at banne gjør man ikke. Det er ufint, og tyder på mangel på bedre ordforråd. Av en eller annen mystisk grunn, hørte han på meg og tok det til seg, selv om han vokste opp med en far som bannet både titt og ofte. Men sønnen vår gjorde altså aldri det. Han har heller aldri brukt banneord når han snakker til meg eller faren eller hjemme i det hele tatt. Han har heller aldri kalt meg eller faren noe stygt (han er i tjueårene nå). Generelt blir han svært sjelden sint, og selv da er det med beherskelse.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2023 #28 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Har du litt tilbakestående unge eller? Ærlig talt. Hadde du sett strengt på barnet og sagt; Ikke bann! Det aksepterer vi ikke her i huset" ...så hadde ungen din ikke forstått noe?? Litt dum unge, ..jeg sier det bare Anonymkode: 39849...532 Du har tydeligvis ikke blitt oppdratt som den du siterte... Anonymkode: a82ca...bdd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå