AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #1 Skrevet 20. mai 2023 Datteren din banner under en diskusjon? Anonymkode: f3be4...67f
Guddla Skrevet 20. mai 2023 #3 Skrevet 20. mai 2023 Nja. Kommer vel litt an på situasjonen og om det bannes for å uttrykke seg om situasjonen eller om det er for å si noe stygt til meg. Og selvfølgelig har alder en del å si.
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #4 Skrevet 20. mai 2023 Kommer jo åpenbart ann på alder. Men jeg banner selv så det ville vært hyklersk av meg å bli sint for noe jeg gjør selv. Men igjen, forskjell på barn og ungdom feks. Men lar ikke ungdommen banne så mye de vil. Og visse ord er ikke greit. Jeg personlig synes ikke banning generelt er en uting, synes det er prippent å aldri kunne bruke stygge ord. Anonymkode: 4e402...776 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #5 Skrevet 21. mai 2023 sjokoladeelskeren skrev (1 time siden): Spørs om hun er 6 eller 18 år Hvordan da? Sint på 6/18-åring fordi hun ikke skal banne, eller ikke sint fordi hun ikke skjønner/skjønner at det er "feil"? Anonymkode: 62d5d...8da
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #6 Skrevet 21. mai 2023 Guddla skrev (1 time siden): Nja. Kommer vel litt an på situasjonen og om det bannes for å uttrykke seg om situasjonen eller om det er for å si noe stygt til meg. Og selvfølgelig har alder en del å si. Enig med denne over. Hjemme hos oss er det lov å banne om du slår deg eller blir jævlig irritert🤓 Anonymkode: 05f8f...b8a 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #7 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Datteren din banner under en diskusjon? Anonymkode: f3be4...67f Hvorfor er det spesifisert kjønn på barnet som banner egentlig? Hvilken betydning har det? Anonymkode: 27369...477 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #8 Skrevet 21. mai 2023 Nei. Så lenge hun ikke banner om mennesker, setter jeg lite begrensninger for språk. Jeg har sagt at av og til er noe så jævlig at banning er helt greit, men å bannes i annenhver setning høres bare uintelligent ut - og det vet jeg at hun ikke er. Anonymkode: ee5c1...62a 5
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #9 Skrevet 21. mai 2023 Nei. Jeg blir generelt sett sjelden sint på ungene mine. Anonymkode: e7136...d1c 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #10 Skrevet 21. mai 2023 Nei. Datteren min er seks år og i testefasen. Vi diskuterer ferdig. Når vi har gjort det, forklarer jeg at banning ikke er noe pent, for det får en til å virke mindre smart. Anonymkode: 5bfbb...583
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. mai 2023 #11 Skrevet 21. mai 2023 (endret) Sint? Nei. Kommer an på hvordan ungen banner. Jeg kan banne når jeg blir forbanna. Som faen i helvete... Men det er stor forskjell på å banne over en situasjon eller kalle noen noe stygt. Hadde ungen sagt, "faen jeg er så DRITT lei" , så hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Da hadde jeg prøvd å hjelpe ungen med hva enn som plager han. Hadde ungen derimotsagt "din jævla drittkjerring" til meg. Da hadde pipen fått en annen lyd. Personangrep er ikke ok. Endret 21. mai 2023 av WhisperingWind
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #12 Skrevet 21. mai 2023 WhisperingWind skrev (1 time siden): Sint? Nei. Kommer an på hvordan ungen banner. Jeg kan banne når jeg blir forbanna. Som faen i helvete... Men det er stor forskjell på å banne over en situasjon eller kalle noen noe stygt. Hadde ungen sagt, "faen jeg er så DRITT lei" , så hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Da hadde jeg prøvd å hjelpe ungen med hva enn som plager han. Hadde ungen derimotsagt "din jævla drittkjerring" til meg. Da hadde pipen fått en annen lyd. Personangrep er ikke ok. En gang sa jeg ‘’faens helvettes fittekuk’’ , ble bare ledd av. Hvordan ville du reagert på det under en krangel? Anonymkode: f3be4...67f
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #13 Skrevet 21. mai 2023 Litt av problemet mitt er at jeg egentlig ikke ser problemet med banning. Jeg er ikke religiøs. Den eneste grunnen til at jeg lærer barna mine å ikke banne er fordi det ikke er akseptert. Jeg synes ikke banning er stygt, og synes heller ikke det vitner om lav intelligens. For meg er det bare andre ord. Anonymkode: d55cd...c12 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. mai 2023 #14 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): En gang sa jeg ‘’faens helvettes fittekuk’’ , ble bare ledd av. Hvordan ville du reagert på det under en krangel? Anonymkode: f3be4...67f Morsom frase det. Jeg kan si "Satan i helvetes faen fittekuk!" om det smeller. Jeg bryr meg egentlig lite om en bannefrase. Personangrep derimot er ikke ok og noe man skal si unnskyld for.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #15 Skrevet 21. mai 2023 WhisperingWind skrev (1 time siden): Morsom frase det. Jeg kan si "Satan i helvetes faen fittekuk!" om det smeller. Jeg bryr meg egentlig lite om en bannefrase. Personangrep derimot er ikke ok og noe man skal si unnskyld for. Jeg sa det til mamma når jeg var sint. Så det hadde du ikke tålt? Sa det kun en gang, fikk ikke responsen jeg ville ha når jeg ble ledd av. Anonymkode: f3be4...67f
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. mai 2023 #16 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg sa det til mamma når jeg var sint. Så det hadde du ikke tålt? Sa det kun en gang, fikk ikke responsen jeg ville ha når jeg ble ledd av. Anonymkode: f3be4...67f Hadde taklet det helt fint. Mulig jeg også hadde fnist litt. Ler av meg selv når de frasene kommer ut. Er en form for ventilering.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #18 Skrevet 21. mai 2023 Nei, det er jo bare ord uten særlig betydning. Men nå er jo ikke jeg kristen, heller. Jeg skjønner at mange av disse ordene har større betydning om man er kristen. Anonymkode: c3db1...edf 1
Mamajune11 Skrevet 21. mai 2023 #19 Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Datteren din banner under en diskusjon? Anonymkode: f3be4...67f Nei. Det er bare ord. Ingen ord er gode eller dårlige. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #20 Skrevet 21. mai 2023 Om hun banner og sier 'det helvetes bordet', så reagerer jeg ikke. Om hun banner og sier 'den helvetes læreren' da får hun beskjed om at det ikke er greit. Hun har aldri bannet om folk, den praten har vi hatt. Hjemme banner hun ikke om folk. Om hun banner under en diskusjon, så er ikke fokuset mitt på det eller de ordene, men innholdet i diskusjonen. Anonymkode: 678a0...cfd
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå