Gå til innhold

Har du møtt en psykopat før?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å ja da. Møtt flere. 

Anonymkode: b86c5...aad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.5.2023 den 0.36):

Det sies at en av hundre mennesker er en psykopat. Men jeg kan ikke selv si at jeg har møtt noen som utmerker seg som en. Har du?

 

Screenshot_20230521_003533.jpg

Anonymkode: d990b...307

Hvor mangen av de 22 punktene må være markant utslagsgivende for å kunne fastslå dyssosial personlighetsforstyrrelse ? Når man skal kopiere diagnoseskjemaer så er det jo vesentlig at en utdyper hva som kreves av utslagsgivende.. et diagnoseskjem inneholder i utgangspunktet trekk som alle mennesker har, men de som har en lidelse av en eller annen art får et stort  utslag på noen av punktene, sammens med samtaler legges det som grunnlag for diagnoser..svakheten er at disse skjemaene er at de er åpen for sondering utfra forutinntatthet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (På 21.5.2023 den 1.03):

Mange som har psykopatiske trekk. Men det eksisterer vel omlag 10 000 mennesker i Norge som har diagnosen. Så rart hvis noen møter på mange psykopater i løpet av livet. (Ja, vet at det ikke kalles for psykopat lenger) 

Hvordan vet de hvor mange som finnes? Denne typen mennesker går sjelden til utredning, fordi de ikke synes det er noe feil på dem selv.

Anonymkode: b43f2...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har møtt mennesker jeg synes er skumle. Så da holder jeg meg bare langt unna dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levde i tre år sammen med en. Ble aldri den samme etterpå. 

Anonymkode: e04c4...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om han er psykopat, men har en rus-misbruker eks som virker helt blottet for empati og ellers også har mange psykopatiske trekk. Men hva som er rus og hva som er personlighet, vet jeg ikke. En koselig kjæreste er han absolutt ikke..

Anonymkode: 352c5...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...