AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #41 Skrevet 20. mai 2023 neon_sun skrev (11 timer siden): Men har du testet hellingen i bilen din, ts? Vi hadde dette setet og var kjempefornøyd, vi fikk til riktig helling i bilen vår iallefall. Ja har testet. Med isofix basen blir det 36 grader. Har beltemontert i dag for å se og da kan jeg jo sette den 45 grader. Så får jo bare beltemontere da.. 🙄 Anonymkode: c0835...10a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #42 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har akkurat samme stolen som ts, derfor vet jeg at basen på denne kan justeres noe 😊 Anonymkode: 122a1...9b7 Hvordan justerer du basen? Anonymkode: c0835...10a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #43 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, nettopp, og da får du justert hellingen. Har som sagt den samme stolen, hatt den til to barn nå, og har da justert støttebenet for å få korrekt helling i de bilene det har vært nødvendig. Jeg la også til at ikke alle stoler passer i alle biler, og at det selvsagt kan være TS sitt tilfelle. Var det noe mer du ikke forsto? Anonymkode: d7056...aeb Men jeg får ikke justert hellingen mer. Da henger støttebenet i løse luften da om jeg skulle korte det mer inn. Det går hvert fall ikke. Anonymkode: c0835...10a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #44 Skrevet 20. mai 2023 Jeg kan selvfølgelig justere støttebenet opp, men da vil jo setet bli brattere. Motsatt av hva jeg er ute etter. Mulig isofix festene er litt «dype» og derfor passer ikke denne basen og stol i min bil 🤷♀️ har beltemontert den nå og sikret 45 grader. Det var ikke så komplisert som jeg fryktet ☺️ Anonymkode: c0835...10a
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #45 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg kan selvfølgelig justere støttebenet opp, men da vil jo setet bli brattere. Motsatt av hva jeg er ute etter. Mulig isofix festene er litt «dype» og derfor passer ikke denne basen og stol i min bil 🤷♀️ har beltemontert den nå og sikret 45 grader. Det var ikke så komplisert som jeg fryktet ☺️ Anonymkode: c0835...10a Beltemontering blir en vanesak når du lærer hvor stolen skal stå for å få riktig helling 😛 Anonymkode: 7d97e...f30 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #46 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, nettopp, og da får du justert hellingen. Har som sagt den samme stolen, hatt den til to barn nå, og har da justert støttebenet for å få korrekt helling i de bilene det har vært nødvendig. Jeg la også til at ikke alle stoler passer i alle biler, og at det selvsagt kan være TS sitt tilfelle. Var det noe mer du ikke forsto? Anonymkode: d7056...aeb Nei, du forstår ikke - det å regulere støttebenet er ikke å justere basen. Anonymkode: 118e2...b9c 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #47 Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg kan selvfølgelig justere støttebenet opp, men da vil jo setet bli brattere. Motsatt av hva jeg er ute etter. Mulig isofix festene er litt «dype» og derfor passer ikke denne basen og stol i min bil 🤷♀️ har beltemontert den nå og sikret 45 grader. Det var ikke så komplisert som jeg fryktet ☺️ Anonymkode: c0835...10a Nettopp. Ut over det kan ikke noe endres, med isofixen. Du lærer deg veldig fort å beltemontere setet, fort. Men vær obs på at mange babyer sitter dårlig i det setet okkesom, uten at det har noe med helning å gjøre. Den er veldig skålformet, så mange babyer gråter mye i den mest sannsynlig pga ubehaget. Det er ikke farlig nødvendigvis, men veldig ubehagelig for foreldre obviously 😅 Anonymkode: 118e2...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #48 Skrevet 20. mai 2023 Takk for svar alle sammen ☺️ Anonymkode: c0835...10a
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #49 Skrevet 21. mai 2023 Det er kjapt å feste med belte altså:) Vår fikk litt for bratt helling med base. Men vi kjørte sjeldent bil og omtrent aldri langt før hun var 5 mnd så jeg satt baki med baby og passet på pusten hele tiden eller festet med belte om jeg kjørte alene. Anonymkode: 38034...93e
kjærring Skrevet 22. mai 2023 #50 Skrevet 22. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 8.39): Hei! Vi venter vårt første barn nå i juni og gleder oss veldig. Vi var tidlig ute og kjøpte besafe izi go modulae babystol og den neste i størrelse + base brukt av et vennepar. Og var veldig fornøyde med det. Men så har jeg blitt med i en gruppe på Facebook om bilstoler og sikring i bil. Og har der fått beskjed om at stolen ikke kan brukes pga den har helning på 35grader isteden for 45 grader. Jeg kan selvfølgelig beltemontere den isteden, men da forsvinner jo hele poenget med basen og det og bare klikke stolen inn og ut av bilen. Så spørsmålet mitt, jeg hadde aldri tidligere hørt om dette med heling i bbystoler og barnestoler… hvor viktig er det?? Hvis dette var noe som var liksom allmennkunnskap hvorfor har vi aldri hørt om det før? Venner av oss har heller aldri hørt om dette før. Å kjøpe nytt babysete og ny base er veldig lite fristende. Det blir jo mange tusen ekstra. Stolen passer jo på vogn vi har kjøpt også. Så om jeg skal slavisk få 45 grader kan jeg jo ende med en stol som ikke passer på vognen vi hr kjøpt 🙄 nei… det går jo ikke… hva hadde dere gjort?? Er 35grader virkelig livsfarlig å kjøre med? Anonymkode: c0835...10a Og derfor prøver du en stol i bilen FØR du kjøper.. ja, helning er viktig. Det er sikkerheten til din kommende baby det er snakk om .
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå