Gå til innhold

Nye fruen til far er med

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun blir sittende i bilen. Jeg føler hun kan være hjemme akkurat disse tilfellene. 

Anonymkode: 1bc3d...a6e

Hvorfor det? Er du bitter og sjalu? Hun er gift med din eksmann, hun er hans familie. Har du problemer med å akseptere henne? 

Anonymkode: f35e5...059

• Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Inviter de inn på en kaffe☺️

Anonymkode: ec97b...455

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

når far leverer barna hjem igjen. Jeg synes ikke det er noe ålreit. Både barn og fruen. Barna er med ut inni mellom for å si hadet til barnet mitt, men fruen blir sittende. 

Hva gjør jeg?

Det eneste rette er pappa ikke får være med barnet sitt mer.

Anonymkode: 00493...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis alle er med i bilen, så er det vel pga at de har vært et sted sammen før de leverte barnet, eller at de skal noe sammen etterpå. Det er ikke din vei (antar jeg) eller din bil, så hva tenker du at de skal gjøre? Sette av damen 100 meter borti veien, så må hun stå der og vente fordi du ikke liker henne?

Anonymkode: e9825...8ba

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

De gangene jeg har reagert på lignende er det fordi hun aldri hilser. Jeg forsøker å prate, vinke, si hei, ved alle mine forsøk så snur hun seg bort. Hun er med på å oppdra barnet mitt, det minste hun kan gjøre er jo å slå av en kort prat i blant eller i hvert fall si hei. Jeg syns det er spesielt å gjemme seg bort i bilen og konstant snu seg vekk.

Jeg har møtt henne i sosial setting der flere står å prater sammen. Jeg kommer bort å prater naturlig med de andre, henvender meg til henne også å da går hun bort. Nærmest demonstrerer at meg nekter hun å prate med. Flere reagerte med "hva skjedde nå?" Jeg har ikke noe svar, jeg skjønner det ikke selv. Det har pågått i 2.5 år allerede. 

Barnet vårt har i blant sagt at den ikke vil at stemor skal være der. Jeg svarer barnet at stemor er viktig, så jeg forstår ikke. Jeg gir ingen uttrykk for at jeg misliker stemor, men nå begynner hennes oppførsel å virke veldig umoden. 

Anonymkode: 61283...be6

• Hjerte 2
Skrevet
Brunello skrev (13 timer siden):

Jeg synes det rare er at dere ikke benytter anledningen til å snakke sammen. Dere er med å oppdra samme barn. Da trengs dialog.

Enig. Eks og jeg var raske med å invitere den andres nye partner etter at de var introdusert for barna. Det var viktig at barna så at alle de voksne kunne treffes for en prat og en kaffekopp. Det var litt stivt første gangen, men sparte alle for årevis med merkelig kretsing uten å snakke sammen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leverte bonus jeg. Ba mor på middag ved leveringer også, da hun hadde så mye rare jobb vakter. Så da laget jeg middag til henne når hun kom å hentet , så hun og barna heller kunne kose seg med annet når de kom hjem til henne.

Jeg mener skjerp deg

Anonymkode: 96473...538

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg leverte bonus jeg. Ba mor på middag ved leveringer også, da hun hadde så mye rare jobb vakter. Så da laget jeg middag til henne når hun kom å hentet , så hun og barna heller kunne kose seg med annet når de kom hjem til henne.

Jeg mener skjerp deg

Ved levering og henting altså. Litt klønete skrevet

AnonymBruker
Skrevet

Dette burde ikke være et problem. Jeg er ofte med selv når samboer leverer datteren sin, ofte fordi vi har vært ute på noe og det ble tungvint å først kjøre meg og ungene hjem før han leverer, men også fordi samboer synes det er hyggelig med selskap i bilen på vei hjem (ca 1 times kjøring hver vei). 
Klarer ikke helt å se hvorfor det er et problem. 

Anonymkode: 7b5f3...b52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har vært i livet til barna i over 5 år. Men om hun er med så stivner kroppen min. Om jeg ser henne på butikker så tar jeg med meg barnet og går. (Uten at barnet ser henne). Samme med pappaen. Jeg vil bort der ifra. 

Vi har en vond historie med rettsak, og i min desperate tanke la jeg frem at det ikke var bra hjemme hos de. Dette ble sjekket ut av instanser og er glemt nå. Men jeg klarer det ikke, å være normal rundt hene..Det er eneste forklaringen jeg har...

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

når far leverer barna hjem igjen. Jeg synes ikke det er noe ålreit. Både barn og fruen. Barna er med ut inni mellom for å si hadet til barnet mitt, men fruen blir sittende. 

Hva gjør jeg?

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Inviter de inn på en kaffe☺️

Anonymkode: ec97b...455

Enig, for barnas skyld. De skal lære at voksne kan samarbeide. 

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hun har vært i livet til barna i over 5 år. Men om hun er med så stivner kroppen min. Om jeg ser henne på butikker så tar jeg med meg barnet og går. (Uten at barnet ser henne). Samme med pappaen. Jeg vil bort der ifra. 

Vi har en vond historie med rettsak, og i min desperate tanke la jeg frem at det ikke var bra hjemme hos de. Dette ble sjekket ut av instanser og er glemt nå. Men jeg klarer det ikke, å være normal rundt hene..Det er eneste forklaringen jeg har...

Psykolog? Det er ikke en normal reaksjon hvis ikke dama bare overser deg og later som du er luft, men det kan virke som du selv gjør det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Dette er ikke normalt, og kanskje noe du bør snakke om med noen for. 

Anonymkode: 50a1d...ec1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jøss. Du har beskyldt henne for dårlige forhold og dårlig omsorgsevne. I forbindelse med rettssak (og barnevern?)

Og hun lar likevel egne barn være med å levere dine, slik at de får en fin avskjed etter samvær. Men sitter selv rolig i bilen. (tror jeg hadde kommet ut og hilst bare på f) 

Det var raust av henne. 

Anonymkode: 400d1...c92

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklager, men du virker som du har lav even til å håndtere komplekse sosiale relasjoner. Jeg tipper hun ikke blir med ut fordi du fremstår som uforutsigbar og hun ikke ønsker drama. Jeg synes det høres ut som at dere voksne trenger å rense luften uten at barna er der, og snakke om hva slags relation dere ønsker for barnas beste. Håper du klarer å sette egen ubekvemhet og følelser til side og fokusere på barnas behov.

Anonymkode: f8f30...be2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hun blir sittende i bilen. Jeg føler hun kan være hjemme akkurat disse tilfellene. 

Hva du føler har ikke noe plass i den settingen. Far sitt valg. Du må velge om du vil være voksen og oppføre deg på en god måte foran barna eller du kan velge og være smålig og gjøre dette til en kampsak. 

Anonymkode: 5c167...02e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Hva gjør jeg?

Du inviterer dem alle inn på middag eller lunsj eller hva det nå var du hadde tenkt å invitere til mens dere voksne de-brifer om uken som var og lar barna forstå at de er barn. Dere er voksne. Dere selvregulerer ego og annet tull til barnas beste.

Så går barna ut og leker og dere voksne sitter igjen og diskuterer hvordan dere - som et team - på best måte sikrer barnas beste og håndterer deres utfordringer før de blir til problemer. 

Som et absolutt minimum, gitt at du ikke ønsker være en elendig forelder. Ønsker du å ikke bare gi egne barn det absolutte minimum? Da inviterer du dem alle til jul, ferie på hytta og foreldresamtaler. Det er steget over «ikke elendig».

Anonymkode: 9659f...415

AnonymBruker
Skrevet

Åh herregud så mange modne mennesker i denne tråden. Jeg gruer meg til barnefar skal introdusere sin kjæreste for barna. Jeg hadde dessverre vært av de som hadde brukt svært lang tid på å bli komfortabel med at barna hadde fått en ny mamma. Tror heller ikke jeg hadde klart å bli "bestis" med henne eller trygg og moden rundt henne. Er dette alvorlig grad av umodenhet? (Sorry om jeg kupper tråden litt).

Anonymkode: 964c4...803

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva du føler har ikke noe plass i den settingen. Far sitt valg. Du må velge om du vil være voksen og oppføre deg på en god måte foran barna eller du kan velge og være smålig og gjøre dette til en kampsak. 

Anonymkode: 5c167...02e

Nettopp! 

Anonymkode: 81af0...f1c

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Åh herregud så mange modne mennesker i denne tråden. Jeg gruer meg til barnefar skal introdusere sin kjæreste for barna. Jeg hadde dessverre vært av de som hadde brukt svært lang tid på å bli komfortabel med at barna hadde fått en ny mamma. Tror heller ikke jeg hadde klart å bli "bestis" med henne eller trygg og moden rundt henne. Er dette alvorlig grad av umodenhet? (Sorry om jeg kupper tråden litt).

Anonymkode: 964c4...803

En stemor er ikke den nye mamma. Jeg kan aldri erstatte mamma, selv om jeg er stemor/bonusmamma. Derimot kan jeg være en god og trygg voksenperson. Ja, min stesønn er oppriktig veldig glad i meg, og jeg er kjempeglad i ham, men jeg erstatter ingen. Jeg er bare en trygg voksenperson han kan være glad i. :)

Kanskje se på det annerledes? Tenk hvor heldig barnet er som har så mange gode omsorgspersoner rundt seg? :)

Endret av SPOCA
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jøss. Du har beskyldt henne for dårlige forhold og dårlig omsorgsevne. I forbindelse med rettssak (og barnevern?)

Og hun lar likevel egne barn være med å levere dine, slik at de får en fin avskjed etter samvær. Men sitter selv rolig i bilen. (tror jeg hadde kommet ut og hilst bare på f) 

Det var raust av henne. 

Anonymkode: 400d1...c92

Ja, jeg var helt desperat og la frem beskyldninger om at de ikke tok vare på barna og at han holdt henne fanget og at hun hadde stadig vekk flyttet inn og ut. At det var synd på de som bodde der og at jeg la fram min side for å kanskje redde henne fra mannen. 

Hun har vært med på avlevering og henting i flere år, men jeg har akkurat klart å la det være litt glid i samtalene med far, også var hun plutselig med igjen og da ble det stivt.  (Som oftest er ikke levering /henting hjemme men skole )

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...