Gå til innhold

Anti-aging

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Anbefal meg en god anti-aging øye, dag og nattkrem med serum.

Anonymkode: df5f8...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alle sånne kremer er bare en variant av fuktighetskrem. Hvordan du eldes er genetisk.

Anonymkode: 035ca...9a9

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, men har jo hud okke som. 

2 dager i uken kjører jeg skrubb. dette øker cellefornyelsen merkbart. kjører på kvelden i og med at huden blir litt rød av det. 

Dagene uten skrubb: Elixir Niactil Advanced Gentle Cleanser. Renser bra.

Hver morgen etter cleanser: Elixir Triple Action Niactil 4%. Kan også brukes under øynene, funker meget bra.

Hver kveld: samme (triple action) + Elixir Hydractil Rich Cream

Sol = fienden for huden. Så bruker Matis SPF 50. Litt fet, så kommer til å bytte ut med en mindre fet.

er 47 år og har ganske fin hud 🙂

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Agaton skrev (5 minutter siden):

Jeg er mann, men har jo hud okke som. 

2 dager i uken kjører jeg skrubb. dette øker cellefornyelsen merkbart. kjører på kvelden i og med at huden blir litt rød av det. 

Dagene uten skrubb: Elixir Niactil Advanced Gentle Cleanser. Renser bra.

Hver morgen etter cleanser: Elixir Triple Action Niactil 4%. Kan også brukes under øynene, funker meget bra.

Hver kveld: samme (triple action) + Elixir Hydractil Rich Cream

Sol = fienden for huden. Så bruker Matis SPF 50. Litt fet, så kommer til å bytte ut med en mindre fet.

er 47 år og har ganske fin hud 🙂

Elsker at menn også tar vare på huden sin ❤️

Overhørte en guttegjeng på en benk for litt siden som snakket om hvilken ansiktskrem og hudpleie de likte best. Ikke rart de så over gjennomsnittet godt ut alle sammen 😊

Anonymkode: 483d7...d6d

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Anbefal meg en god anti-aging øye, dag og nattkrem med serum.

Anonymkode: df5f8...8a2

Hvis du ønsker å redusere begynnende fine linjer/smårynker og forebygge for tidlig hudaldring, er det retinoider, fukt og solbeskyttelse som er det viktigste. Du kan også supplere med antioksidanter og peptider, evt. en eksfolierende syre. Det er også viktig med en effektiv og skånsom rens for å fjerne solkrem og sminke. Du sier ikke noe om hudtype og prissjikt, så jeg gir deg noen forslag i tre ulike priskategorier og håper det kan være til hjelp :)

Budsjett:

Rens: CeraVe Hydrating Cleanser, CeraVe Cleansing Oil (mange opplever at oljerenfjerner solkrem og sminke mer effektivt). Eller: The Inkey List Oat Cleansing Balm

Antioksidantserum: The Inkey List Q10 SerumThe Ordinary Resveratrol + Ferulic Acid 3%  eller Mary & May Idebenone + Blackberry Complex Serum. Disse kan også brukes om natten enten alene eller sammen med retinolserum.

Dagkrem med solfaktor: CeraVe Facial Moisturizing Lotion SPF 30  eller CeraVe Facial Moisturizing Lotion SPF50

Dagkrem uten solfaktor: CeraVe Facial Moisturizing LotionThe Inkey List Peptide Moisturizer eller Q + A Collagen Face Cream (velegnet til tørr hud).

Øyekrem: Skin Treat Bakuchiol + Peptide Eye Cream

Solkrem: The Inkey List Polyglutamic Sunscreen SPF 30 ("dewy" finish), Beauty of Joseon Relief Sun: Rice + Probiotics SPF50+ PA ++++ (matt finish), Cliniderm Ultra Light Sun Face Fluid SPF (matt finish, kan også brukes rundt øynene). Filorga UV-Bronze Face SPF 50

Retinolserum: The Ordinary Retinol 0,2 % In Squalane

Nattkrem (hvis du bruker fuktighetskrem uten solfaktor, kan du bruke samme krem om natten). Ellers kan du bruke f.eks. 

Eucerin Hyaluron-Filler Nigh

First Aid Beauty Ultra Repair Face Moisturizer

Det finnes selvsagt også nattkremer med retinol, men når det gjelder aktive ingredienser som bl.a. retinol, er serum som regel mer konsentrerte og effektive. Du kan evt. lese mer om forskjellen på krem og serum her: https://forum.kvinneguiden.no/blogs/entry/21631-serum-vs-krem-hva-er-egentlig-forskjellen

Retinol er det eneste virkestoffet som har dokumentert effekt mot rynker, solskader etc. Når du bruker retinol, blir huden mer solsensitiv og får gjerne økt fuktbehov, det er derfor viktig at du bruker retionider om kvelden, tilfører nok fukt og er nøye med bruk av solkrem på dagtid, dvs. tilstrekkelig høy faktor, tilstrekkelig mengde og gjentakende påføring dersom du er utendørs mer enn et par timer. Husk at UV-stråling trenger gjennom både skydekke og vindusruter.

Dyrere;

(Jeg foreslår ikke andre renseprodukter, da det etter min mening har lite hensikt å bruke penger på disse, ettersom de likevel skylles av).

Antioksidantserum: Skincity Skincare Multiactive Serum eller Estee Lauder Advanced Night Repair Serum (kan godt brukes på dagtid også).

Dagkrem med solfaktor: Dermalogica AGE Smart Dynamic Recovery SPF 50, Skinceuticals Ultra Facial Defence SPF 50 eller Paula's Choice Essential Glow Moisturizer SPF 30 .

Dagkrem uten solfaktor: Dermalogica Skin Smoothing Cream, Elementrè Lifting Cream - 8% peptides & Hyaluronic Acid eller Ole Henriksen Strenght Trainer Peptide Boost Moisturizer

Øyekrem: Paula's Choice Clinical Ceramide Enriched Eye Cream eller Filorga Optim-Eyes

Solkrem: Dermalogica Invisible Physical Defense SPF 30 eller Skinceuticals Advanced Brightening UV Defence

Retinol: Exuviance Super Retinol Concentrate eller Medik8 Crystal Retinal 1 Serum (Retinal/retinaldehyd er mer effektiv og samtidig mer skånsomt enn retinol). 

Nattkrem: Du kan gjerne bruke de foreslåtte dagkremene uten solfaktor, eller prøve Exuviance Overnight Transformation Complex (vær forsiktig hvis du legger denne etter retinolserumet, den inneholder PHA, en skånsom eksfolierende syre.) eller Obagi Hydrate Luxe.

Dyrt:

Antioksidantserum: Elizabeth Arden Prevage Anti-Aging Daily Serum eller Skinbetter Science Alto Defense Serum Face

Dagkrem med solfaktor: ZO Skin ZO Daily Sheer SPF50 Elixir Ultradefense SPF 50, Noon Aestethics MultiVit Sun Protector SPF 30 eller Elemis Pro-Collagen Marine Cream SPF 30.

Dagkrem uten solfaktor:  Elemis Pro-Collagen Marine Cream, ZO Skin Brightalive Skin Brightener, SkinCeuticals A.G.E. Interrupter Advanced

Solkrem: Her kan du velge noen av de rimeligere alternativene dersom du velger en dagkrem uten SPF.

Øyekrem: Elemis Pro-Collagen Vitality Eye Cream, Peter Thomas Roth Peptide 21 Wrinkle Resist Eye Cream eller Noon Aesthetics Reform Eye Cream

Retinol/retinaldehydserum: https://beths.no/ny-retinol-skin-brightener-0-25.html eller Skinceuticals Retinol 0,3

Nattkrem: Noon Aestethics In-Depth Filler Cream, Elemis Pro-Collagen Overnight Matrix eller Skinceuticals Triple Lipid Restore.

Hvis du har råd og virkelig vil slå på stortromma, kan du jo velge produkter fra Augustinus Bader, som anses et av verdens beste hudpleiemerker :) 

Håper dette kan være til hjelp, bare spør hvis det er noe du lurer på, eller andre produkter du har spørsmål om :)

Endret av Roci
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Roci, flott at du anbefaler The Inky List blant annet.

Nå har jeg i månedsvis sett på videoer av flere dermatologer og det de alle sier er at budsjettvennlig er like bra om ikke bedre enn «medical skincare»-produkter (altså typiske dyre merker du får på hudpleiesalonger), som inneholder de samme virkestoffene men som er mye dyrere samt at mange av produktene inneholder parfymer for å gi en «feel good»-følelse til forbrukerne.

Flere av dermatologene jeg følger har laget lister over hudpleie de ikke syns det er verdt å bruke penger på, og mange nevner medical skincare. Veldig fascinerende. Har i alle år brukt mye penger på hudpleie og det har vært tilfeldig hvilke produkter jeg har endt opp med å like. Ingredienser er alt man skal se på, ikke merke.

Det som går igjen av merker som er anbefalt er La Roche Posay, Inky List, CeraVe, The Ordinary. Det betyr ikke at disse merkene ikke har produkter som ikke er gode eller funker for alle, men dette er merkene som anbefales.

Visste for eksempel ikke at L’Oréal eier både The Ordinary og Skinceuticals, og mange av produktene har helt like ingrendienser, men helt forskjellig prisklasse. 

Her er en av dermatologene jeg følger og her sammenligner sammenligner hun CeraVe og skinceuticals.

Anonymkode: 3cbe1...072

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå har jeg i månedsvis sett på videoer av flere dermatologer og det de alle sier er at budsjettvennlig er like bra om ikke bedre enn «medical skincare»-produkter (altså typiske dyre merker du får på hudpleiesalonger), som inneholder de samme virkestoffene men som er mye dyrere samt at mange av produktene inneholder parfymer for å gi en «feel good»-følelse til forbrukerne.

Flere av dermatologene jeg følger har laget lister over hudpleie de ikke syns det er verdt å bruke penger på, og mange nevner medical skincare. Veldig fascinerende. Har i alle år brukt mye penger på hudpleie og det har vært tilfeldig hvilke produkter jeg har endt opp med å like. Ingredienser er alt man skal se på, ikke merke.

Det som går igjen av merker som er anbefalt er La Roche Posay, Inky List, CeraVe, The Ordinary. Det betyr ikke at disse merkene ikke har produkter som ikke er gode eller funker for alle, men dette er merkene som anbefales.

Visste for eksempel ikke at L’Oréal eier både The Ordinary og Skinceuticals, og mange av produktene har helt like ingrendienser, men helt forskjellig prisklasse. 

Her er en av dermatologene jeg følger og her sammenligner sammenligner hun CeraVe og skinceuticals.

Har mange av anbefalinger hva gjelder gode produkter etter å ha lest meg opp og sett alle disse videoene av hudlegene, men det er mange produkter, så kan gå gjennom listene og bokmerkene når jeg er hjemme og har tid. Anbefaler alle å få mer kunnskap, så slipper en å kaste bort så mye penger på produkter som ikke virker, har ingrendienser som irriterer og som er unødvendige, og å finne produkter som er identiske med dyre og gode merker uten å tømme lommeboken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det finnes mye god hudpleie i lavere prisklasser, spesielt TO , The Inkey List og en av mine budsjettfavoritter, danske Pure & Care. 

Jeg bruker ikke de dyreste merkene og produktene selv, men det jeg har merket meg, er at produkter i litt høyrere prisklasser gjerne har litt mer "sofistikerte" formuleringer, slik at man f.eks. får flere virkestoffer kombinert i et og samme produkt, og for min del synes jeg det er helt greit å bruke litt mer penger på et par dyrere produkter enn å kjøpe 5-6 ulike fra f.eks. TO  for å få de samme ingrediensene. Men det handler jo om budsjett og preferanser også. Og noen liker -og har råd til - den luksusfølelsen som dyr hudpleie gir.

Jeg følger også Dr. Dray,  en tysk lege som kaller seg Dr. Anne, og LabMuffin 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg opplever ofte at dyrere produkter har flere (unødvendige) ingredienser, som f.eks parfyme som gjør lite. Det blir jo sagt at jo flere ingredienser jo større sannsynlighet er det for å få en reaksjon. Få, men gode ingredienser som er virkningsfulle er jo det man ønsker hudpleieprodukter skal inneholde.

Jeg har brukt MYE penger på hudpleie og har gjort mange bomkjøp, men nå har jeg investert i gode produkter som ikke koster skjorta. Peter Thomas Roth, Dermalogica, Exuviance, Elemis, Elixir, Medik8, Matis og et par serum og fuktighetskrem fra ZO Skin som gjorde huden fuktfattig uten å gjøre noe annet, så jeg har vært ganske oppgitt. Nå bruker jeg rens fra Inky List, serum fra TO, fuktighetskrem fra CeraVe og en helt fantastisk retinal øyekrem fra et koreansk merke, etter anbefaling fra Dr. Dray. Retinolserum bruker jeg fra Inky List, det også etter anbefaling fra en dermatolog.

Må selvfølgelig, det finnes holy grail produkter de dyrere merkene også. Alle merker har gode og dårlige produkter, men de fleste bruker akkurat de samme ingrediensene som støttes av vitenskapen.

Anbefaler å se denne, nok en dermatolog som sier at det Dr. Dray sa:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Ja, det finnes mye god hudpleie i lavere prisklasser, spesielt TO , The Inkey List og en av mine budsjettfavoritter, danske Pure & Care. 

Jeg bruker ikke de dyreste merkene og produktene selv, men det jeg har merket meg, er at produkter i litt høyrere prisklasser gjerne har litt mer "sofistikerte" formuleringer, slik at man f.eks. får flere virkestoffer kombinert i et og samme produkt, og for min del synes jeg det er helt greit å bruke litt mer penger på et par dyrere produkter enn å kjøpe 5-6 ulike fra f.eks. TO  for å få de samme ingrediensene. Men det handler jo om budsjett og preferanser også. Og noen liker -og har råd til - den luksusfølelsen som dyr hudpleie gir.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg opplever ofte at dyrere produkter har flere (unødvendige) ingredienser, som f.eks parfyme som gjør lite. Det blir jo sagt at jo flere ingredienser jo større sannsynlighet er det for å få en reaksjon. Få, men gode ingredienser som er virkningsfulle er jo det man ønsker hudpleieprodukter skal inneholde.

Jeg har brukt MYE penger på hudpleie og har gjort mange bomkjøp, men nå har jeg investert i gode produkter som ikke koster skjorta. Peter Thomas Roth, Dermalogica, Exuviance, Elemis, Elixir, Medik8, Matis og et par serum og fuktighetskrem fra ZO Skin som gjorde huden fuktfattig uten å gjøre noe annet, så jeg har vært ganske oppgitt. Nå bruker jeg rens fra Inky List, serum fra TO, fuktighetskrem fra CeraVe og en helt fantastisk retinal øyekrem fra et koreansk merke, etter anbefaling fra Dr. Dray. Retinolserum bruker jeg fra Inky List, det også etter anbefaling fra en dermatolog.

Må selvfølgelig, det finnes holy grail produkter de dyrere merkene også. Alle merker har gode og dårlige produkter, men de fleste bruker akkurat de samme ingrediensene som støttes av vitenskapen.

Anbefaler å se denne, nok en dermatolog som sier at det Dr. Dray sa:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (2 timer siden):

Jeg har råd til å bruke penger på dyr hudpleie, men vil ikke kaste bort penger på produkter som jeg kan finne til en bedre pris som virker like bra om ikke bedre. Det er ikke verdt å bruke 1500,- på en krem som ikke er bedre enn en krem som koster 199,- på et apotek med samme ingrendienser og uten ingredienser som kan gi allergiske reaksjoner. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Beklager for alle skrivefeilene og ord som falt ut. Går litt fort i svingene🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har råd til å bruke penger på dyr hudpleie, men vil ikke kaste bort penger på produkter som jeg kan finne til en bedre pris som virker like bra om ikke bedre. Det er ikke verdt å bruke 1500,- på en krem som ikke er bedre enn en krem som koster 199,- på et apotek med samme ingrendienser og uten ingredienser som kan gi allergiske reaksjoner. 

Jeg er helt enig med deg🙂Ingrediensene er viktigere enn prisen. Og så må man finne det som passer hudtype, budsjett og preferanser når det gjelder teksturer etc. 

Selv bruker jeg f.eks  alt fra TO til Dermalogica i min hudpleierutine i dag. Jeg har kombinasjonshud som lett blir både blank i t-sonen og samtidig kan kjennes stram og tørr, og jeg har forsøkt utallige fuktighetskremer i mange prisklasser. Lenge var CeraVe en favoritt, men nå har jeg landet på Dermalogica Active Moist, rett og slett fordi den fungerer for huden min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Roci skrev (4 timer siden):

Jeg er helt enig med deg🙂Ingrediensene er viktigere enn prisen. Og så må man finne det som passer hudtype, budsjett og preferanser når det gjelder teksturer etc. 

Selv bruker jeg f.eks  alt fra TO til Dermalogica i min hudpleierutine i dag. Jeg har kombinasjonshud som lett blir både blank i t-sonen og samtidig kan kjennes stram og tørr, og jeg har forsøkt utallige fuktighetskremer i mange prisklasser. Lenge var CeraVe en favoritt, men nå har jeg landet på Dermalogica Active Moist, rett og slett fordi den fungerer for huden min. 

Ja, det viktigste er å se på ingrediensene.

Må tipse deg om denne kremen. Dr. Dray anbefaler den varmt, hun liker alle produktene fra dette merket. Gode og svært fuktighetsgivende ingredienser . Bruker en fuktighetskrem fra CeraVE nå, men denne MÅ prøves! Har lest anmeldelse og alle virker å være imponerte.

PYUNKANG YUL INTENSIVE REPAIR CREAM, heter kremen (sorry for capslock, kopiert navnet😄) De andre kremene skal også være like gode, som Nutrition Cream og Black Tea Enriched Cream som er utsolgt mange steder. Etter å hørt fra Dray sier om disse produktene og anmeldelsene, er jeg nesten overbevist om at jeg vil bli fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Capazitet skrev (22 timer siden):

Solfaktor kvar dag året rundt er beste anti age

Hva i alle dager skal man med solfaktor i et land som knapt har dagslys eller sol halve året? Det får da faktisk holde med de dagene det faktisk er sol ute. Det er ikke hver dag det heller, selv om sommeren.

Men om vinteren trenger man faktisk ikke smøre seg inn i huden med solfaktor mot en sol som ikke er der her i norden.

Anonymkode: 62969...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Roci skrev (4 timer siden):

Angående merket, ser at Lyko har fått det inn. De selger det på skinsecret og utseende.no, hvor de selger koreanske merker.

Har prøvd koreanske merker som Klairs og COSRX og har ikke vært imponert, men når så mange er fornøyd så er jeg nødt til å gi det en sjanse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva i alle dager skal man med solfaktor i et land som knapt har dagslys eller sol halve året? Det får da faktisk holde med de dagene det faktisk er sol ute. Det er ikke hver dag det heller, selv om sommeren.

Men om vinteren trenger man faktisk ikke smøre seg inn i huden med solfaktor mot en sol som ikke er der her i norden.

Solkrem beskytter mot UV-stråler, ikke «bare» sol. Slike stråler bidrar til aldring av huden, særlig UVA. Er det dagslys, er det UVA-stråler. Slike stråler trenger dypere ned i huden enn UVB, som er de som gjør at man blir solbrent.

Endret av MyMichelle
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 18.5.2023 den 22.44):

Alle sånne kremer er bare en variant av fuktighetskrem. Hvordan du eldes er genetisk.

Anonymkode: 035ca...9a9

Det er vel delte meninger om det. Holder man seg unna sol, røyk, alkohol og legger seg normal tid hjelper det og på. Også er det veldig viktig å smøre seg med en god dag og nattkrem. Med serum under. Jeg er 32. Men får stadig høre jeg ser ut som 20 og jeg blir spurt om leg. 

Anonymkode: e2874...989

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er frivillig å smøre seg med faktor. Men da kan vi jo ta og telle rynker sammmen og sammenligne når vi er gamle og se hvordan ståa er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...