Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ønsker å legge til at jeg ikke har noe imot å bli bedt ut av noen som ser meg på kafé, på biblioteket, på gata eller på flyet.

Det må nesten legges til at de aller fleste kvinner absolutt har noe imot det du lister opp her. Man kan like det eller mislike det, men man må nesten følge de sosiale spillereglene som finnes.

Anonymkode: ab0cc...e45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere er cirka like attraktive og på samme alder, kan du vel spørre hva hen skal i helga eller tulle litt med at dere burde ta en kaffe, sånn at du unngår å presse hen til å svare ja eller nei

Anonymkode: 389d6...016

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei nei nei, det er misbruk av konfidensiel informasjon og persondata. Du får heller flørte med han og hinte til at han kan be om nr ditt eller sosiale medier 

Anonymkode: 9bffe...7dc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo trist om noe fint må bli brutt fordi at du må overholde etiske retningslinjer. Dere har snakket om andre ting utover kundeforholdet alerede. Det er jo ikke en sårbar pasient, men en kunde 🤷‍♀️ du kunne bare sagt sånn: hei, jeg vet at dette kanskje bryter med noen regler iforhold til jobben min og at du er en av mine kunder, men jeg lurte på om du kunne tenkt deg å ta en kaffe en dag? Hvis ikke så er det bare å avstå tilbudet og late som at jeg aldri spurte også fortsetter vi kundeforholdet som før 😊 

Anonymkode: 217fb...d5d

AnonymBruker
Skrevet
Autofyll skrev (3 timer siden):

Hei alle flotte medlemmer! 
Jeg trenger deres i en liten kinkig / uetisk sak. 

Det har seg slik at jeg er ansatt i en butikk, hvor da man som regel får god kontakt med kunder mens noen ganger ekstra god kontakt. Feks la oss si at vi har utvekslet mobilnummer i henhold til en butikksak, og snakket litt kort om andre ting på sms. 

Denne kunde er en veldig god kunde av oss, godt likt av alle ansatte og stadig innom. Men, det har seg slik at jeg har lyst til å be denne personen på en kopp kaffe! Jeg vet det bryter med noen regler å sånn.. men uansett så ønsker jeg å høre deres mening før jeg bestemmer meg ☺️

På forhånd takk! 

Du har nummeret til denne fyren fordi han har gitt det til butikken. Ikke til deg. Det vil være ekstremt uprofesjonelt av deg å bruke nr i privat sammenheng. Faktisk så uproft at du setter jobben din i spill.

Anonymkode: e4e7b...8b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke problemet med å be henne på en kopp kaffe eller noe om du ønsker det. Det verste du kan få til svar er «nei».

Jeg hadde blitt glad om personen jeg liker, hadde spurt om kaffe, ikke butikk men lignende situasjon. 

Anonymkode: 0e891...32a

Skrevet

Det høres ut som en veldig dårlig ide. 

Skrevet

Første "ekte" kjæresten min var ei lekker dame som jobbet i kassa på bunnpris som student. Jeg var stamkunde der og vi hadde en "god" tone selv om hun bare satt i kassa. Det var lett å merke at det var noe kjemi der, så jeg sjekket henne opp.

Hvis du virkelig oppfatter det som god kjemi er det bare å være litt ekstra vennlig og flørtende, hadde ikke hatt noe imot det dersom det var gjensidig, men du bør være ganske sikker på det først...

Ser null problemer her dersom det er noe begge vil, men pass på at du har lest signalene riktig.

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt kunden på når dere møtes på jobb, så diskret du bare klarer, men nok til kunde tar hintet. Jeg ville ikke brukt kundes nr som du har fått på jobb for å flørte

Anonymkode: 12185...da6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bedt ut en kunde en gang, men fikk tak i navnet på en annen måte (han oppga aldri navnet til butikken). Men jeg tolket noen signaler feil og han takket nei. Han fortsatte som stamkunde, men var alltid litt kleint hver gang han var innom. Hvertfall den første tiden. 

Ba også ut en kunde for mange år siden. Da husket jeg hva han het fra de gangene jeg utleverte pakker til han (post i butikk). Jeg tenkte ikke på det som noe feil den gangen, men i dag er vel ikke dette helt innafor etter hva jeg har lest i denne tråden. 

Tenker at det er smartest å spørre han ansikt til ansikt for å kjøre safe. 

Anonymkode: 187e4...6c8

AnonymBruker
Skrevet
On 5/19/2023 at 1:09 PM, AnonymBruker said:

Ser ikke problemet med å be henne på en kopp kaffe eller noe om du ønsker det. Det verste du kan få til svar er «nei».

Det verste som kan skje er at ts mister jobben, ikke at han/hun får et nei. Det er muligens brudd på personvernlover og, men anmeldelse er nok ikke så sannsynlig.

Men som nevnt tidligere, det er veldig avhengig av kjønn. Uansett hvor mye enkelte protesterer så må menn være veldig mye mer forsiktig enn kvinner. Er ts en kvinne er det minimal risiko for noe som helst.

Anonymkode: ab0cc...e45

Skrevet

sånt gjør man bare ikke

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...