AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #21 Skrevet 18. mai 2023 Jeg hadde ikke gjort det. Risiko for at denne personen synes det er invaderende og for at dere kan miste en kunde, samt risikere negativt omdømme for butikken. Anonymkode: 6bed0...458 1 6
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #22 Skrevet 18. mai 2023 Å bruke mobilnummer, adresse og andre personlig informasjon som du har fått via jobben er creepy og garantert ulovlig. I alle fall høyst uetisk og du hadde nok havnet i trøbbel i med sjefen din. Spør vedkommende heller ut ansikt til ansikt neste gang deres møtes på privaten utenfor arbeidstiden. Du får gjøre et forsøk å finne personen på tinder. Anonymkode: bbb3e...dd8 1 2
cassio Skrevet 18. mai 2023 #23 Skrevet 18. mai 2023 Autofyll skrev (18 minutter siden): Ser ikke helt relevansen i ditt spm. Utgangspunktet avstår jeg å besvare anonyme svar. Jeg hadde ikke likt at mine ansatte kontaktet en kunde, det blir helt feil. Hva mener du med at du ikke svarer anonyme, er det noen i denne tråden som ikke er anonym? Autofyll, Full ugle og AnonymBruker er da alle anonyme? 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2023 #24 Skrevet 18. mai 2023 Autofyll skrev (29 minutter siden): Må tilføye at vi har utvekslet ord via min private mobil, da dette var et spm. edit: Samt at det flere lignende butikker i området. Hva tenker du om å heller be på den kaffen ansikt til ansikt når vedkommende er i butikken? 2 2
stepbystep Skrevet 18. mai 2023 #25 Skrevet 18. mai 2023 Jeg ville ikke brukt kunden sitt mobiltlf. Nr da det ble gitt i fortrolighet og skal ikke misbrukes. Jeg ville heller kanskje ha skrevet inn mitt mob. Nr. På en lapp og kanskje sniket inn et spørsmål. Feks. "kaffedate? Tekst meg tlf. ******" og gitt det diskret til kunden eller noe i den duren feks når du skal gi kvitteringen. 1
Autofyll Skrevet 18. mai 2023 Forfatter #26 Skrevet 18. mai 2023 Kanskje jeg skal få felles bekjente til å pushe vedkommende inn på møteplassen, tinder eller noe sånt?
Starlight_1 Skrevet 18. mai 2023 #27 Skrevet 18. mai 2023 Jeg jobber med salg selv, og ville kanskje tatt den praten på tomannshånd, Treffer kunder som jeg har kontakt med på privaten, vennskapelig og kunder også som jeg kunne hatt et romantisk forhold til Kjør på😊 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #28 Skrevet 18. mai 2023 Det er bare creepy Anonymkode: 25559...1c0 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #29 Skrevet 18. mai 2023 Hadde en dame som jobbet i butikk sendt privat melding til telefonnummeret mitt, som de har fått tilgang på i jobbsammenheng, da hadde jeg blitt pissed. Creepy as fuck, invaderende og ikke lov i henhold til GDPR-reglene. Anonymkode: 96631...4d4 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #30 Skrevet 18. mai 2023 Full Ugle skrev (30 minutter siden): Hva tenker du om å heller be på den kaffen ansikt til ansikt når vedkommende er i butikken? Dette!!! Gjør det på denne måten så har du ikke lagt igjen skriftlige spor. Spør feks om vedkommende er interessert i å gå en liten tur og kjøpe en is/ kaffe på vegen feks. Du har kanskje allerede snakket så mye med vedkommende at du vet litt av interesser? Jeg jobber selv i butikk, og en del mannfolk mistolker servicen så får noen tilbud av og til, men jeg tar det bare som kompliment😅 Noen legger meg til på fb, og det er også greit😅 Er ikke veldig privat av meg der. Anonymkode: c2fcd...e10 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #31 Skrevet 18. mai 2023 1 hour ago, Autofyll said: Ser ikke helt relevansen i ditt spm. Utgangspunktet avstår jeg å besvare anonyme svar. Du er jo akkurat like anonym 🤦♀️ Anonymkode: f4a5e...f30 1 2
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2023 #32 Skrevet 18. mai 2023 Autofyll skrev (26 minutter siden): Kanskje jeg skal få felles bekjente til å pushe vedkommende inn på møteplassen, tinder eller noe sånt? Da kan jo like gjerne felles bekjente tipse kunden om å be deg ut på kaffe nettopp fordi du ikke kan men kunden kan.. 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #33 Skrevet 18. mai 2023 6 minutter siden, Full Ugle said: Da kan jo like gjerne felles bekjente tipse kunden om å be deg ut på kaffe nettopp fordi du ikke kan men kunden kan.. Helt enig. Flørting mellom selger og kunde kan absolutt skje, men da er det kunden som må ta initiativ til noe videre. Aldri selger. Jeg hadde nok muligens også rapportert det til leder hvis jeg var henne.. Anonymkode: e0899...2a3
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2023 #34 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Helt enig. Flørting mellom selger og kunde kan absolutt skje, men da er det kunden som må ta initiativ til noe videre. Aldri selger. Jeg hadde nok muligens også rapportert det til leder hvis jeg var henne.. Anonymkode: e0899...2a3 Du hadde jo ikke det om du likte selgeren veldig godt. Ut ifra det TS beskriver er jo følelsene gjensidig. Jeg synes man skal være forsiktig med å bli hysteriske,. Mye av den gamle romantikken er dessverre «død»: den er drept av woke bevegelsens krenkefest. Ingen dør av å bli invitert med på en kopp kaffe. Om TS spør en kunde TS genuint oppfatter at er flørtende/interessert, og TS blir avvist: beklager at en tok feil/mistolket situasjonen og det var alt; så er det da ikke verdens undergang. 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #35 Skrevet 18. mai 2023 12 minutter siden, Full Ugle said: Ingen dør av å bli invitert med på en kopp kaffe Ingen dør, men man mister fort jobben eller risikerer sosial fordømmelse. Samfunnet har endret seg, det som før var akspeptert er ikke det lenger. Litt andre regler for kvinner, men akkurat i denne situasjonen må selv en kvinne trå varsomt Anonymkode: ab0cc...e45 2
Gjest ti10 Skrevet 18. mai 2023 #36 Skrevet 18. mai 2023 Autofyll skrev (55 minutter siden): Kanskje jeg skal få felles bekjente til å pushe vedkommende inn på møteplassen, tinder eller noe sånt? Hvorfor kan du ikke bare spørre personen ansikt til ansikt når vedkommende er innom butikken der du jobber? For hvis du møter personen så ofte som du sier, virker det litt rart at du ikke kan spørre når dere møtes, men heller absolutt må sende en melding pr. telefon, hvis det er den minst vanlige kommunikasjonsmåten dere har. Eller sette himmel og jord i bevegelse for å få personen inn på Tinder eller noe. Det virker litt småcreepy at det virker som om du bare MÅ ta en omvei eller gjøre det mest mulig komplisert ...
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #37 Skrevet 18. mai 2023 20 minutter siden, Full Ugle said: Du hadde jo ikke det om du likte selgeren veldig godt. Ut ifra det TS beskriver er jo følelsene gjensidig. Jeg synes man skal være forsiktig med å bli hysteriske,. Mye av den gamle romantikken er dessverre «død»: den er drept av woke bevegelsens krenkefest. Ingen dør av å bli invitert med på en kopp kaffe. Om TS spør en kunde TS genuint oppfatter at er flørtende/interessert, og TS blir avvist: beklager at en tok feil/mistolket situasjonen og det var alt; så er det da ikke verdens undergang. Er du kvinne? Jeg tipper nei. For mange av oss opplever mange av disse tilbudene fra menn som vi er normalt hyggelige med - men som oppfatter vår vennlighet som flørting. Jeg har ikke tatt på antall ganger jeg har blitt ubekvem ved å shoppe i butikker på grunn av uønskede tilnærminger fra ansatte. Ingen skade skjedd, neida, men jeg synes det blir ukomfortabelt å fortsette å gå til samme sted. Så da unngår jeg det, for å unngå disse mennene. Er ikke rart netthandling har skutt i været 🤣 Anonymkode: e0899...2a3
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #38 Skrevet 18. mai 2023 Jeg ønsker å legge til at jeg ikke har noe imot å bli bedt ut av noen som ser meg på kafé, på biblioteket, på gata eller på flyet. Hvis en klient på min jobb ber meg ut, er det også ok, og ikke noe jeg blir ukomfortabel med. For min del er problemet altså når jeg forholder meg til det jeg antar er profesjonelle i hvilken som helst bedrift jeg har oppsøkt dem. Dersom jeg ønsker noe videre, er det dermed jeg som bør være den som tar initiativet. Aldri den ansatte. Anonymkode: e0899...2a3 1
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2023 #39 Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er du kvinne? Jeg tipper nei. For mange av oss opplever mange av disse tilbudene fra menn som vi er normalt hyggelige med - men som oppfatter vår vennlighet som flørting. Jeg har ikke tatt på antall ganger jeg har blitt ubekvem ved å shoppe i butikker på grunn av uønskede tilnærminger fra ansatte. Ingen skade skjedd, neida, men jeg synes det blir ukomfortabelt å fortsette å gå til samme sted. Så da unngår jeg det, for å unngå disse mennene. Er ikke rart netthandling har skutt i været 🤣 Anonymkode: e0899...2a3 Hvis du leser hva TS skriver så er dette tydelig en kunde som kommer tilbake flere ganger og fremstår slik TS oppfatter det: flørtende og imøtekommende. TS skriver at kollega har observert dynamikken mellom seg seg og kunden og påpekt kjemien mellom dem. Om TS byr kunden på en kaffe og tok feil, beklager seg og verden går videre, så er det virkelig ikke noen krise. Jeg skjønner du og flere med deg er ute å vifter med fingeren mot TS som en slags «creepy mann» - men vi vet faktisk ikke kjønn på TS og heller ikke kunden: de kan begge være menn, begge være kvinner, kunden kan være mann og TS kvinne..
Raven.Writingdesk Skrevet 18. mai 2023 #40 Skrevet 18. mai 2023 ti10 skrev (14 minutter siden): Hvorfor kan du ikke bare spørre personen ansikt til ansikt når vedkommende er innom butikken der du jobber? For hvis du møter personen så ofte som du sier, virker det litt rart at du ikke kan spørre når dere møtes, men heller absolutt må sende en melding pr. telefon, hvis det er den minst vanlige kommunikasjonsmåten dere har. Eller sette himmel og jord i bevegelse for å få personen inn på Tinder eller noe. Det virker litt småcreepy at det virker som om du bare MÅ ta en omvei eller gjøre det mest mulig komplisert ... Dette handler vel om at det å sende melding via sms eller sosiale media er mindre skremmende og utleverende enn å gjøre det ansikt til ansikt. Det er forøvrig også lettere å avvise noen på sms enn å se de inn i øynene og avvise dem. Så at TS ønsker å bruke sms synes jeg virkelig ikke er så sjokkerende, jeg begynner heller å lure på hva slags erfaring mange i denne tråden har med flørting og romantikk.. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ingen dør, men man mister fort jobben eller risikerer sosial fordømmelse. Samfunnet har endret seg, det som før var akspeptert er ikke det lenger. Litt andre regler for kvinner, men akkurat i denne situasjonen må selv en kvinne trå varsomt Anonymkode: ab0cc...e45 At man risikerer sosial fordømmelse er jo et stort problem. Nå er det selvfølgelig i grenseland siden TS jobber i en butikk. Men det er etter min mening ikke i grenseland grunnet noe etisk mot kunden men heller mot arbeidsgiver. Kunden kan i følge TS kjøpe samme varer i andre like lett tilgjengelige butikker som den TS jobber i. Varen TS selger er ikke noe kunden er livsavhengig av. Det er dermed ingen maktforskjell i relasjon mellom kunden og TS. I så fall heller makten i kunden sitt favør: kunden kan bytte butikk og rapportere TS til leder om TS gjør noe feil. Jeg slår et slag for romantikken og synes flere burde våge mer, så lenge de respekterer andre sine grenser selvfølgelig. Det er flust av ulykkelige tråder her inne med kvinner og menn som dagdrømmer om en nabo, kollega eller til og med butikkansatt. Noen som de aldri våger å utlevere seg selv for, eller gjøre seg sårbar mot, via å vise interesse. Det er bare trist. «Den som intet våger»…
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå