Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle flotte medlemmer! 
Jeg trenger deres i en liten kinkig / uetisk sak. 

Det har seg slik at jeg er ansatt i en butikk, hvor da man som regel får god kontakt med kunder mens noen ganger ekstra god kontakt. Feks la oss si at vi har utvekslet mobilnummer i henhold til en butikksak, og snakket litt kort om andre ting på sms. 

Denne kunde er en veldig god kunde av oss, godt likt av alle ansatte og stadig innom. Men, det har seg slik at jeg har lyst til å be denne personen på en kopp kaffe! Jeg vet det bryter med noen regler å sånn.. men uansett så ønsker jeg å høre deres mening før jeg bestemmer meg ☺️

På forhånd takk! 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ser ikke problemet, det er ingen etiske grenser en tråkker over hvis en jobber i butikk 

AnonymBruker
Skrevet

Bryter regler? Hvilke da?

Anonymkode: 87b45...d14

Skrevet
Autofyll skrev (2 minutter siden):

Men, det har seg slik at jeg har lyst til å be denne personen på en kopp kaffe! Jeg vet det bryter med noen regler å sånn.. men uansett så ønsker jeg å høre deres mening før jeg bestemmer meg ☺️

På forhånd takk! 

Hvorfor har du lyst til å ta en kaffekopp med vedkommende? Er det av vennlige eller romantiske årsaker? 

Skrevet

Bare å be ut denne personen.  

Skrevet
Topsi skrev (1 minutt siden):

Jeg ser ikke problemet, det er ingen etiske grenser en tråkker over hvis en jobber i butikk 

Jo. Det er det.

Kunden har oppgitt privat informasjon som skal brukes i forretningsøyemed, ikke for at personalet i butikken skal kontakte vedkommende i privat sammenheng. Det er jo misbruk av personlig informasjon.

Hvordan hadde du selv likt det hvis en random fyr fra posten ringte og inviterte deg på date fordi han hadde telefonnummeret ditt fordi du oppga det for å få levert en pakke du hadde bestilt ? 

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet
Athena Freyja skrev (1 minutt siden):

Bare å be ut denne personen.  

Herregud så ukritisk en del folk er..

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bryter regler? Hvilke da?

Anonymkode: 87b45...d14

Topsi skrev (3 minutter siden):

🤦🏼‍♀️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Full Ugle skrev (6 minutter siden):

Hvorfor har du lyst til å ta en kaffekopp med vedkommende? Er det av vennlige eller romantiske årsaker? 

Hei. Det er av «romantiske» grunner ja. Vi har jo tastet litt utover det normale i sånne sammenhenger så derfor jeg tenkte at det kunne være innenfor. 

Skrevet
Autofyll skrev (Akkurat nå):

Hei. Det er av «romantiske» grunner ja. Vi har jo tastet litt utover det normale i sånne sammenhenger så derfor jeg tenkte at det kunne være innenfor. 

Så du opplever at vedkommende flørter med deg? 

Skrevet
Full Ugle skrev (1 minutt siden):

Så du opplever at vedkommende flørter med deg? 

Vil ikke kalle meg innbilsk, men vi har en veldig god tone i butikk. Samt at noen ansatte har nevnt det i tillegg da de har «overvært» .

Skrevet
Autofyll skrev (1 minutt siden):

Vil ikke kalle meg innbilsk, men vi har en veldig god tone i butikk. Samt at noen ansatte har nevnt det i tillegg da de har «overvært» .

Hvem er du i butikken? En ansatt selger eller eier ? 

AnonymBruker
Skrevet

Er du mann eller kvinne da?

Anonymkode: ab0cc...e45

Skrevet
Full Ugle skrev (Akkurat nå):

Hvem er du i butikken? En ansatt selger eller eier ? 

Bare en dødelig ansatt 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er du mann eller kvinne da?

Ser ikke helt relevansen i ditt spm. Utgangspunktet avstår jeg å besvare anonyme svar. 

AnonymBruker
Skrevet

Forhold deg profesjonell til kunder. Hos meg hadde du blitt kaldt inn på teppet og fått en advarsel.

Anonymkode: 5ec89...8dd

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Autofyll said:

Ser ikke helt relevansen i ditt spm.

Bare slutt. Det har veldig mye å si, og det vet du selv 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Autofyll skrev (Akkurat nå):

Bare en dødelig ansatt 😅

Ok. Vel, du tar jo en risiko og vedkommende kan oppleve at du har feiltolket situasjonen, det aller aller værste som skjer er jo at du blir «meldt» til dine ledere som gir deg fyken.
Jeg synes også hvorfor kunden er i butikken er relevant, for å sette det på spissen; om du jobbet i det eneste apoteket som fantes i mange mils omkrets og kunden har diabetes, så setter du kunden i en vanskelig situasjon om du inviterer vedkommende med på en kaffe og du har feiltolket signalene til kunden.   

Hvis kunden kan kjøpe dine varer «hvor som helst» ellers (og dermed ha en retrett mulighet om du har feiltolket) tenker jeg at det er ganske harmløst å spørre vedkommende om hen blir med på en kaffekopp. Men jeg synes egentlig du burde gjort det ansikt til ansikt fremfor via telefon, jeg antar jo at du har hatt kontakt via jobb telefon og ikke din egen private, derfor blir det å krysse en grense, at du bruker kunden sitt nummer med din private telefon.

om du derimot inviterer kunden muntlig i butikken når kunden er der, på et tidspunkt som faller naturlig i samtalen, så synes jeg det blir noe annet, enn å ta i bruk kunden sitt mobilnummer privat som du har innhentet via jobb… men det er nå bare meg det da.. 🤷🏼‍♀️

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Autofyll skrev (20 minutter siden):

Hei alle flotte medlemmer! 
Jeg trenger deres i en liten kinkig / uetisk sak. 

Det har seg slik at jeg er ansatt i en butikk, hvor da man som regel får god kontakt med kunder mens noen ganger ekstra god kontakt. Feks la oss si at vi har utvekslet mobilnummer i henhold til en butikksak, og snakket litt kort om andre ting på sms. 

Denne kunde er en veldig god kunde av oss, godt likt av alle ansatte og stadig innom. Men, det har seg slik at jeg har lyst til å be denne personen på en kopp kaffe! Jeg vet det bryter med noen regler å sånn.. men uansett så ønsker jeg å høre deres mening før jeg bestemmer meg ☺️

På forhånd takk! 

Klart det bryter regler! Du har fått personlig kontaktinfo for hun er en kunde. Hun har ikke gitt den til deg, men til butikken (tilfeldigvis representert ved deg). 

Hvis jeg hadde blitt invitert ut av en selger i en butikk jeg brukte, tror jeg nesten jeg hadde kontakta sjefen der + Forbrukertilsynet.

Anonymkode: 97d55...d4a

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Forhold deg profesjonell til kunder. Hos meg hadde du blitt kaldt inn på teppet og fått en advarsel.

Anonymkode: 5ec89...8dd

Interessant at en leder/eier i butikk svarer. Hva om selger og kunde flørter, tenker du det er ok? Eller ugreit? Bare spør fordi jeg er nyskjerrig :) 

Skrevet (endret)

Må tilføye at vi har utvekslet ord via min private mobil, da dette var et spm. 

edit: Samt at det flere lignende butikker i området.

Endret av Autofyll

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...