Kokeplate Skrevet 20. mai 2023 #61 Del Skrevet 20. mai 2023 Smartere enn de fleste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 20. mai 2023 #62 Del Skrevet 20. mai 2023 Spitzy skrev (15 timer siden): Har vi hatt innvandring til Norge de siste 30 årene? Ja, svært mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 20. mai 2023 #63 Del Skrevet 20. mai 2023 K.B. skrev (5 timer siden): Ok, det var akkurat det jeg mistenkte, du forstår ikke samfunnsøkonomi på en macro skala. Er du for lengre og strengere fengselsstraffer? Ser vel mest ut som om det er du som ikke forstår makroøkonomiske sammenhenger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 21. mai 2023 #64 Del Skrevet 21. mai 2023 Kokeplate skrev (15 timer siden): Ja, svært mye. Da regner jeg med du tenker på flyktninger. Vi vil trenge svært mye arbeidsinnvandring igjen da. Riktignok ikke den samme typen som på 70 og 80 tallet, altså utdannede som tok jobber nordmenn ikke ville ha, men utdannede innen helse blant annet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 21. mai 2023 #65 Del Skrevet 21. mai 2023 Spitzy skrev (4 minutter siden): Da regner jeg med du tenker på flyktninger. Vi vil trenge svært mye arbeidsinnvandring igjen da. Riktignok ikke den samme typen som på 70 og 80 tallet, altså utdannede som tok jobber nordmenn ikke ville ha, men utdannede innen helse blant annet. Asyl/flyktninger og arbeidsinnvandrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 21. mai 2023 #66 Del Skrevet 21. mai 2023 Kokeplate skrev (1 time siden): Asyl/flyktninger og arbeidsinnvandrere. Hva tenker du vi skal gjøre da, legge ned bygg og helse, eller bør vi alle jobbe dobbelt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kokeplate Skrevet 21. mai 2023 #67 Del Skrevet 21. mai 2023 Spitzy skrev (27 minutter siden): Hva tenker du vi skal gjøre da, legge ned bygg og helse, eller bør vi alle jobbe dobbelt? Først vil jeg gjerne vite bakgrunnen for at du stiller det spørsmålet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selvsagt Skrevet 21. mai 2023 #68 Del Skrevet 21. mai 2023 On 5/19/2023 at 11:46 AM, Spitzy said: Sverigetilstander 😅 er så morsomt når Sylvi listaug, som sannsynligvis aldri har vært i groruddalen uttaler seg om tilstandene i groruddalen. Som hvit kvinne tør jeg visst ikke gå ut etter klokken 21, fordi jeg er redd for og bli ranet, knivstukket osv. bodd her i 48 år, og aldri opplevd noe rør her og er ute etter klokken 21 minst 5 dager i uken. Det er bare jug og skremsel. Folk på bygda biter på. Jeg tror en mer restriktiv innvandringspolitikk, i Norge, har medvirket til at vi ikke har fått «Sverige-tilstander». Sverige kommer nå meget dårlig ut på enkelte kriminalstatistikker, som for eksempel drap. Det er også store forskjeller på arbeidsinnvandring, familieinnvandring og flyktninger, samt fra hvilke områder flyktninger kommer fra, med tanke på både utdanningsnivå og kulturforskjeller. Merkelig nok er det mest menn som har kommet og ikke kvinner og barn, som man skulle tro var de som hadde størst behov for beskyttelse – dette har bidratt til at det nå er overskudd av menn i Norge (selv om det akkurat nå er endringer i hvilke flyktninger vi tar inn, på grunn av krig i Europa). Det er også en kostnad å ta hensyn til her VS f.eks. å hjelpe flere der de kommer fra (når det er en mulighet). Her er en liten film om såkalte «Svenske tilstander» eller også kalt «utenforskap», som sikkert kan ha mange ulike grunner: https://youtu.be/xj2QsrY0AvE?t=80 Kilde: NRK 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 21. mai 2023 #69 Del Skrevet 21. mai 2023 Selvsagt skrev (18 minutter siden): Jeg tror en mer restriktiv innvandringspolitikk, i Norge, har medvirket til at vi ikke har fått «Sverige-tilstander». Sverige kommer nå meget dårlig ut på enkelte kriminalstatistikker, som for eksempel drap. Det er også store forskjeller på arbeidsinnvandring, familieinnvandring og flyktninger, samt fra hvilke områder flyktninger kommer fra, med tanke på både utdanningsnivå og kulturforskjeller. Merkelig nok er det mest menn som har kommet og ikke kvinner og barn, som man skulle tro var de som hadde størst behov for beskyttelse – dette har bidratt til at det nå er overskudd av menn i Norge (selv om det akkurat nå er endringer i hvilke flyktninger vi tar inn, på grunn av krig i Europa). Det er også en kostnad å ta hensyn til her VS f.eks. å hjelpe flere der de kommer fra (når det er en mulighet). Her er en liten film om såkalte «Svenske tilstander» eller også kalt «utenforskap», som sikkert kan ha mange ulike grunner: https://youtu.be/xj2QsrY0AvE?t=80 Kilde: NRK Enig i dette, mener også vi har vært flinkere på integrering og ikke fått slike ghettoer. Vi har ikke vært flinke nok, men flinkere. Vi er langt unna « svenske tilstander «. Det jeg mener er farlig med sånne som listaug er at fordommer/ hat / ekskludering faktisk vil kunne føre til slike tilstander . Her jeg bor, i « ghettoen « groruddalen, er ca halvparten i min blokk annen generasjon innvandrerfamilier. Samtlige jobber, og barna deres går på skole/ studerer og jobber typisk på rema, foodora, mcdonsld ved siden av studiene. Og de spiller fotball, går i korps osv . Den største forskjellen er at de ofte bor lenger hjemme for og spare og er mer opptatt av karakterer enn ungdom av norskfødte besteforeldre . Vi er en ressurssterk ghetto vil jeg si. Selv om frp mener at jeg som hvit kvinne ikke tørr og gå ut her om kvelden 😅🤦♀️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 26. september 2023 #70 Del Skrevet 26. september 2023 1: Kan være ganske OK, selv om man stemmer FRP. 2:Intollerante folk. Den første kategorien kan faktisk være en ordentlig person. Den sistnevnte har jeg brent meg fast på at er irriterende, spesielt fordi de ikke respekterer saklige mot - argumenter, men også fordi de er grunnleggende intollerante mot minoriteter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 26. september 2023 #71 Del Skrevet 26. september 2023 Spitzy skrev (På 21.5.2023 den 17.39): Enig i dette, mener også vi har vært flinkere på integrering og ikke fått slike ghettoer. Vi har ikke vært flinke nok, men flinkere. Vi er langt unna « svenske tilstander «. Det jeg mener er farlig med sånne som listaug er at fordommer/ hat / ekskludering faktisk vil kunne føre til slike tilstander . Her jeg bor, i « ghettoen « groruddalen, er ca halvparten i min blokk annen generasjon innvandrerfamilier. Samtlige jobber, og barna deres går på skole/ studerer og jobber typisk på rema, foodora, mcdonsld ved siden av studiene. Og de spiller fotball, går i korps osv . Den største forskjellen er at de ofte bor lenger hjemme for og spare og er mer opptatt av karakterer enn ungdom av norskfødte besteforeldre . Vi er en ressurssterk ghetto vil jeg si. Selv om frp mener at jeg som hvit kvinne ikke tørr og gå ut her om kvelden 😅🤦♀️ Samt, veldig mye er positivt med innvandring. Det er så utrolig uintelligent og å dømme mennesker pga hvor de er fra 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mari Y Skrevet 26. september 2023 #72 Del Skrevet 26. september 2023 (endret) Selvsagt skrev (På 21.5.2023 den 17.10): Jeg tror en mer restriktiv innvandringspolitikk, i Norge, har medvirket til at vi ikke har fått «Sverige-tilstander». Sverige kommer nå meget dårlig ut på enkelte kriminalstatistikker, som for eksempel drap. Det er også store forskjeller på arbeidsinnvandring, familieinnvandring og flyktninger, samt fra hvilke områder flyktninger kommer fra, med tanke på både utdanningsnivå og kulturforskjeller. Merkelig nok er det mest menn som har kommet og ikke kvinner og barn, som man skulle tro var de som hadde størst behov for beskyttelse – dette har bidratt til at det nå er overskudd av menn i Norge (selv om det akkurat nå er endringer i hvilke flyktninger vi tar inn, på grunn av krig i Europa). Det er også en kostnad å ta hensyn til her VS f.eks. å hjelpe flere der de kommer fra (når det er en mulighet). Her er en liten film om såkalte «Svenske tilstander» eller også kalt «utenforskap», som sikkert kan ha mange ulike grunner: https://youtu.be/xj2QsrY0AvE?t=80 Kilde: NRK Tenker dette viser at vi gjør mye riktig i motsetning til andre land. Norge er ikke Sverige, og man skal huske på at det er noen områder det er snakk om https://en.wikipedia.org/wiki/Vulnerable_area Jeg er forsåvidt enig i at innvandring er mye rart og ikke alt er like bra. Endret 26. september 2023 av Mari Y 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spitzy Skrevet 27. september 2023 #73 Del Skrevet 27. september 2023 Kokeplate skrev (På 21.5.2023 den 12.50): Først vil jeg gjerne vite bakgrunnen for at du stiller det spørsmålet. Bakgrunnen for at jeg stiller spørsmålet er mangel på arbeidskraft i Norge . Trodde det var åpenbart. Hvem skal pleie deg når du blir gammel om vi ikke tar inn arbeidsinnvandrere i årene fremover? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mooza Skrevet 27. september 2023 #74 Del Skrevet 27. september 2023 Mannen min har stemt FRP i mange år. Riktignok ikke ved siste valg. Han har BMW, så det stemmer. Han er vel ikke tykk, men han kunne trimmet mer. Han har høyere utdannelse, men ikke master. Snill, raus, praktisk, næringseier, ganske velstående, oppgitt over lite praktisk politikk og symbolpolitikk. Han er ikke en ideolog. Jeg vil ikke si at han er rasistisk. Han har ansatt mange "utlendinger"/nye nordmenn der andre ikke ga dem en sjanse, har venner fra feks Syria og Iran, og han ser mennesket bak alt. Han er morsom, ser folk rundt seg og .,....ja. Han er gjerne litt opptatt av den "tua" han selv sitter på. DVS, da han var student stemte han SV, for det var jo best for studenter. Nå er det avgifter som irriterer. Jeg har aldri stemt slik. Jeg har tenkt på landets beste, og ikke mitt beste. Selv om jeg er usikker på om han sier det for å tulle med meg. En fantastisk mann- alt i alt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 27. september 2023 #75 Del Skrevet 27. september 2023 Spitzy skrev (På 19.5.2023 den 20.16): Tredje eller fjerde generasjon? Bråk på skole, gjenger og kriminalitet har alltid eksistert, og noen vil alltid falle utenfor. Ja, samfunnet bruker millioner på mye rart. Føler « innvandrerjentenr», døtre av mine venner som har foreldre som vandret inn , har det ganske så fritt. Skillet er heller at tredjegenerasjons innvandrer er litt mer opptatt av og jobbe og spare og få høyere karakterer enn « helnorske «. Ellers er det ganske likt. på 70- 80 tallet var det litt mer slik du beskriver kjønnsrollene i en søskenflokk, men overhodet i familien var far, ikke sønnene. Så fint, da er det jo intet problem...hva er det vi andre surrer med mon tro? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr X Skrevet 27. september 2023 #76 Del Skrevet 27. september 2023 Spitzy skrev (På 20.5.2023 den 3.28): Har vi hatt innvandring til Norge de siste 30 årene? Hvordan kom f eks balterne og polakkene til Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 27. september 2023 #77 Del Skrevet 27. september 2023 On 5/18/2023 at 3:12 PM, miamusen said: Wow- her var det ekstremt mye fordømmelse fra dere som kaller dere for liberale og inkluderende!! Det er jo det som er poenget med tråden. Alle partiers velgere kan beskrives på en veldig stereotypisk måte. Det er gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pilleville Skrevet 27. september 2023 #78 Del Skrevet 27. september 2023 Spitzy skrev (På 19.5.2023 den 11.46): Sverigetilstander 😅 er så morsomt når Sylvi listaug, som sannsynligvis aldri har vært i groruddalen uttaler seg om tilstandene i groruddalen. Som hvit kvinne tør jeg visst ikke gå ut etter klokken 21, fordi jeg er redd for og bli ranet, knivstukket osv. bodd her i 48 år, og aldri opplevd noe rør her og er ute etter klokken 21 minst 5 dager i uken. Det er bare jug og skremsel. Folk på bygda biter på. Er du av samme meining i dag etter å ha høyrt nyhetene. Justisministeren vil visst lære av Sverige no😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stonegiant Skrevet 27. september 2023 #79 Del Skrevet 27. september 2023 (endret) On 5/20/2023 at 1:59 PM, Guest UføreKaren62 said: Aktiv i innvandringsdebatten, ønsker mindre innvandrere og mener "Norge er for normenn" samtidig som mennene tyr til Thailandske eller Filippinske koner etter flere år i ensomheten. Dette har jeg alltid synes var så rart. Jeg har selv Filippinsk kone, og var medlem av mange norsk-filipinske grupper på Facebook. Men måtte forlate de én etter én når det kun var rasisme og høyreideologi der inne. Jeg kunne ikke skjønne hvordan man kan være så imot andre etnisiteter og samtidig være sammen med en selv. Selv er jeg langt til venstre, og har bare blitt mer og mer globalist etter at jeg fikk meg ikke-norsk kone. Endret 27. september 2023 av Stonegiant 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rogadame Skrevet 27. september 2023 #80 Del Skrevet 27. september 2023 Det jeg kommer på: - røyker/ el - sigg - kjører dieselbil.( hater elbiler) - liker å harryhandle. - frp- konen har " tacky" interiørstil. ( mahognygulv/ lysekrone og " pompøs" bling stil ala perfect home) -negativ til innvandring selvfølgelig og gjerne ufør/ gått livets harde skole sjøl. -" mannen i huset" som stemmer frp eier eget selskap og er imot formueskatt og fagforeninger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå