AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #21 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Så du spekulerer i at det skal være mislykket forsøk. Selv om det raskt kan overleve om det får bedre forhold i livmoren. Fantastisk. Anonymkode: ae609...6be Du virker hyggelig. Anonymkode: 9ad28...354 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #22 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Så du spekulerer i at det skal være mislykket forsøk. Selv om det raskt kan overleve om det får bedre forhold i livmoren. Fantastisk. Anonymkode: ae609...6be Her er det vel også snakk om at hvis dette er ett dårlig egg, så er det faktisk bedre å avbryte forsøket og få det tilgode enn å bruke opp ett offentlig forsøk. Anonymkode: bdd4d...315 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #23 Del Skrevet 18. mai 2023 Det er vanskelig, og ikke en gang fagfolkene er vel helt enige om hva som er lurest. I tillegg til at kvaliteten på embryoet spiller inn. Hos oss valgte klinikken (privat) å sette inn på dag to da vi fikk få egg. Begrunnelsen var at de mente embryoene har større sjanse i livmoren enn på lab'en, men de var ærlige på at det var omdiskutert, og ikke alle var enige i at det var beste fremgangsmåte. Første forsøk hadde vi ett egg, det ble befruktet og satt inn på dag 2, og jeg ble ikke gravid. I etterpåklokskapens lys hadde det vært bedre å dyrke til blasto. Men så på tredje forsøk fikk vi to egg som ble befruktet, og begge ble satt inn på dag to, og et av dem ble barnet vårt. Og da vet jeg jo ikke hvordan det hadde gått om de ble dyrket videre utenfor livmoren. Ingen av dem var av topp kvalitet. Anonymkode: 560ed...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #24 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er vanskelig, og ikke en gang fagfolkene er vel helt enige om hva som er lurest. I tillegg til at kvaliteten på embryoet spiller inn. Hos oss valgte klinikken (privat) å sette inn på dag to da vi fikk få egg. Begrunnelsen var at de mente embryoene har større sjanse i livmoren enn på lab'en, men de var ærlige på at det var omdiskutert, og ikke alle var enige i at det var beste fremgangsmåte. Første forsøk hadde vi ett egg, det ble befruktet og satt inn på dag 2, og jeg ble ikke gravid. I etterpåklokskapens lys hadde det vært bedre å dyrke til blasto. Men så på tredje forsøk fikk vi to egg som ble befruktet, og begge ble satt inn på dag to, og et av dem ble barnet vårt. Og da vet jeg jo ikke hvordan det hadde gått om de ble dyrket videre utenfor livmoren. Ingen av dem var av topp kvalitet. Anonymkode: 560ed...b77 Tusen takk for at du delte din erfaring! Jeg synes ikke det er så lett å vite hva som er best, men det hjelper å høre fra andre. Om det ikke gir fasitsvar (som jo ikke finnes) så gir det håp. Nå blir det satt inn på dag 5 hvis det overlever, tror ikke det er noen vei tilbake nå ettersom det er dag 3 i morgen. 😄 Skulle så gjerne hatt tallmateriale på alt. Synes det er merkelig at det er så vanskelig å finne. Realister som meg føler ro når vi har kontroll. "Kontroll" i denne sammenheng, da alt jo egentlig er utenfor kontroll. 😅 Anonymkode: 9ad28...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #25 Del Skrevet 18. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Så du spekulerer i at det skal være mislykket forsøk. Selv om det raskt kan overleve om det får bedre forhold i livmoren. Fantastisk. Anonymkode: ae609...6be Det er jo leger som gjør disse vurderingene! Og selvsagt ønsker hun et embryo som blir en baby! Med begrensete forsøk betyr dette mye. Til hi: på mitt aller siste forsøk var det ett egg som overlevde til blasto. Han er 8 år nå 😊 Anonymkode: 99fab...dc3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2023 #26 Del Skrevet 18. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo leger som gjør disse vurderingene! Og selvsagt ønsker hun et embryo som blir en baby! Med begrensete forsøk betyr dette mye. Til hi: på mitt aller siste forsøk var det ett egg som overlevde til blasto. Han er 8 år nå 😊 Anonymkode: 99fab...dc3 Nettopp, jeg driver ikke med dette hjemme på kjøkkenbenken og ønsker DIY-tips. 😅 Enkelte folk må bare få ut sitt indre mørke på andre. Åååh, så gøy å høre om enda flere som har fått drømmen oppfylt selv med dårlige odds! 🤩 Anonymkode: 9ad28...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #27 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Tusen takk for at du delte din erfaring! Jeg synes ikke det er så lett å vite hva som er best, men det hjelper å høre fra andre. Om det ikke gir fasitsvar (som jo ikke finnes) så gir det håp. Nå blir det satt inn på dag 5 hvis det overlever, tror ikke det er noen vei tilbake nå ettersom det er dag 3 i morgen. 😄 Skulle så gjerne hatt tallmateriale på alt. Synes det er merkelig at det er så vanskelig å finne. Realister som meg føler ro når vi har kontroll. "Kontroll" i denne sammenheng, da alt jo egentlig er utenfor kontroll. 😅 Anonymkode: 9ad28...354 Lykke til! ❤️ Jeg skjønner godt at du gjerne skulle hatt tall og prosenter selv om det er umulig i enkelttilfeller, jeg holdt på med akkurat det samme selv. Googlet og lette etter studier eller anekdotiske bevis som sa at vi hadde en sjanse, og klamret meg til håpet. Og aller helst ville jeg ha sjansene i prosent, mest mulig nøyaktig 😅 Anonymkode: 560ed...b77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #28 Del Skrevet 19. mai 2023 Det var jeg som skrev at jeg fikk ut ett egg, som ble befruktet og satt inn. Fått beskjedd i dag om at jeg er gravid! Jeg har tenkt mye på at det var et dristig valg av legen å ikke avbryte forsøket, men satse alt på ett egg, og sånn sett bruke opp ett av mine tre forsøk. Men ett egg kan tydeligvis være nok Lykke til! Anonymkode: fc008...3df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #29 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det var jeg som skrev at jeg fikk ut ett egg, som ble befruktet og satt inn. Fått beskjedd i dag om at jeg er gravid! Jeg har tenkt mye på at det var et dristig valg av legen å ikke avbryte forsøket, men satse alt på ett egg, og sånn sett bruke opp ett av mine tre forsøk. Men ett egg kan tydeligvis være nok Lykke til! Anonymkode: fc008...3df Åååååååå!!! Så fantastisk å høre! Gratulerer så mye!!!!!!!! Så gøy at du delte din gledelige nyhet med meg! ❤️ Ønsker deg virkelig alt godt med graviditeten og med barnet! ❤️ Anonymkode: 9ad28...354 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #30 Del Skrevet 19. mai 2023 På mitt aller første forsøk fikk vi kun ut ett egg, det ble satt inn på dag 2 eller 3, husker ikke helt, men det ble baby av det ene egget Når vi likevel bare hadde ett egg, hadde det bedre sjanser i livmoren, var begrunnelsen. Så vi satte det inn og det ble baby. Mitt andre innsett (søskenforsøk), fikk jeg selv velge om jeg ville sette inn på dag 2 eller 5, og valgte dag 2. Vil heller ruge på det inni meg. Da hadde vi to som ble satt inn, og det ble en baby av dette forsøket også. Har også hatt avbrutte forsøk, både totalfrys og forsøk på å dyrke til blasto. Der har vi ikke kommet til innsett, så har ingen god erfaring med det 😅 Derfor ønsket jeg å sette inn dag 3 heller enn å vente til 5, når jeg allikevel skulle få sette inn to stk. uansett hva jeg valgte. Jeg har aldri tenkt på å ikke bruke opp forsøk. Det har aldri slått meg. Men det har ho vært forsøk nr 1 da, og ikke nr 3. Da hadde jeg nok tenkt mer på å ikke «kaste det bort». Jeg var bare opptatt av å bli gravid raskest mulig og håpet å slippe flere runder. Hatet IVF-prosessen og ville satse alt på ett egg, for en sjanse til å bli gravid og slippe flere forsøk Anonymkode: 8aa6a...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #31 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): På mitt aller første forsøk fikk vi kun ut ett egg, det ble satt inn på dag 2 eller 3, husker ikke helt, men det ble baby av det ene egget Når vi likevel bare hadde ett egg, hadde det bedre sjanser i livmoren, var begrunnelsen. Så vi satte det inn og det ble baby. Mitt andre innsett (søskenforsøk), fikk jeg selv velge om jeg ville sette inn på dag 2 eller 5, og valgte dag 2. Vil heller ruge på det inni meg. Da hadde vi to som ble satt inn, og det ble en baby av dette forsøket også. Har også hatt avbrutte forsøk, både totalfrys og forsøk på å dyrke til blasto. Der har vi ikke kommet til innsett, så har ingen god erfaring med det 😅 Derfor ønsket jeg å sette inn dag 3 heller enn å vente til 5, når jeg allikevel skulle få sette inn to stk. uansett hva jeg valgte. Jeg har aldri tenkt på å ikke bruke opp forsøk. Det har aldri slått meg. Men det har ho vært forsøk nr 1 da, og ikke nr 3. Da hadde jeg nok tenkt mer på å ikke «kaste det bort». Jeg var bare opptatt av å bli gravid raskest mulig og håpet å slippe flere runder. Hatet IVF-prosessen og ville satse alt på ett egg, for en sjanse til å bli gravid og slippe flere forsøk Anonymkode: 8aa6a...a91 Takk for at du delte din erfaring. Så gøy at IVF har fungert så bra for deg resultatmessig. 😊 Jeg har hatt 7 avbrutte frys-forsøk, 4 frysforsøk og 6 ferskforsøk med innsett av 2-dagers uten resultat annet enn en kjemisk. Derfor ønsket jeg nå å prøve noe nytt, i samråd med lege. Jeg kan ikke sette inn 2 stk pga at jeg er konisert, så det var ikke et alternativ for meg. Kanskje jeg ikke vinner noe på å prøve dette, men med så mange innsett uten resultat så vet jeg med meg selv at jeg vil prøve noe nytt for å ikke tenke etterpå at vi ikke prøvde alt vi kunne. Det er jo litt ergerlig at jeg ble satt opp til uttak mange dager før jeg skulle og at eggene ikke var modne, men det får jeg ikke gjort noe med. Håper det ene egget holder seg til søndag. Anonymkode: 9ad28...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #32 Del Skrevet 19. mai 2023 Husk, det skal bare ett gullegg til. Dette kan være det ♥️ Anonymkode: d47b5...e68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #33 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for at du delte din erfaring. Så gøy at IVF har fungert så bra for deg resultatmessig. 😊 Jeg har hatt 7 avbrutte frys-forsøk, 4 frysforsøk og 6 ferskforsøk med innsett av 2-dagers uten resultat annet enn en kjemisk. Derfor ønsket jeg nå å prøve noe nytt, i samråd med lege. Jeg kan ikke sette inn 2 stk pga at jeg er konisert, så det var ikke et alternativ for meg. Kanskje jeg ikke vinner noe på å prøve dette, men med så mange innsett uten resultat så vet jeg med meg selv at jeg vil prøve noe nytt for å ikke tenke etterpå at vi ikke prøvde alt vi kunne. Det er jo litt ergerlig at jeg ble satt opp til uttak mange dager før jeg skulle og at eggene ikke var modne, men det får jeg ikke gjort noe med. Håper det ene egget holder seg til søndag. Anonymkode: 9ad28...354 Håper det klarer seg ❤️ Anonymkode: 8aa6a...a91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #34 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 23.41): Håper det klarer seg ❤️ Anonymkode: 8aa6a...a91 Tusen takk! Den klarte seg, satt inn en 4aa i dag. 🤗 Anonymkode: 9ad28...354 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #35 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk! Den klarte seg, satt inn en 4aa i dag. 🤗 Anonymkode: 9ad28...354 Fantastisk, det er jo perfect score også 😍 krysser fingrene for at den sitter Anonymkode: bdd4d...315 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2023 #36 Del Skrevet 21. mai 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Fantastisk, det er jo perfect score også 😍 krysser fingrene for at den sitter Anonymkode: bdd4d...315 Ja, jeg ble helt sjokkert. 🤣 Tusen takk! ❤️ Anonymkode: 9ad28...354 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå