Gå til innhold

Dere som har vunnet en høyere sum i lotteri/ norsk tipping, har dere fått en dårlig nyhet i tillegg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Diskuterte dette med en i familien, han er helt sikker på at om han vinner i lotto, så vil han motta en diagnose kort tid etter.

Jeg klarer ikke å se en sånn sammenheng blant folk jeg kjenner. Noen opplever mange dårlige ting, og har aldri hatt flaks/ god råd. Typ mistet flere barn, eller slitt med helsa hele livet. Andre har god råd, god helse og lykkes med det meste. For det er jo egentlig litt flaks å få forskudd på arv på flere millioner også? Eller?

Jeg har vunnet mange småsummer, den største på 100 000kr. Og har inntrykk av at jeg har mer flaks i enkelte perioder enn i andre. Og kanskje tipper jeg for lite til å vinne noe mer? Enkelte tipper jo hver uke, og da blir sjansen større for å vinne.

Anonymkode: 67be8...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da får han unngå lotto da.

Vant 1000 kroner i pantelotteri. Ingen diagnoser.

Anonymkode: c4d62...a37

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vant 5 kr på Keno og fikk diagnosen hypokonderi dagen etterpå😅 huffvære😒

Anonymkode: 5dd90...990

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ti10 skrev (55 minutter siden):

Hvis man synes 100 000 er en "småsum", er man ganske godt vant, synes jeg ...

Denne "småsummen" var til utrolig god hjelp. Da jeg var alene med en ungdom, og måtte betale alt rundt konfirmasjon selv. Hadde spart lenge, men hadde holdt hardt uten gevinsten.

Men... Du forstår hva jeg mener? Og vi er vel i bunn og grunn heldige, både du og jeg? Som bor i Norge, med de sikkerhetsnettene det gir.

Anonymkode: 67be8...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tippet aktivt Lotto siden jeg var så gammel at jeg ikke var gammel nok. Det vil si FAST HVEEEEEEEEEEEEEEER uke i 30 år snart. Jeg har ALDRI vunnet mer en minstesummen. Den vinner jeg riktignok relativt ofte. La oss si gjerne hver 2 uke. 

Men har jo en 3 mening som vant over 100 000 da han var 18 ish. Han har slitt med alt mulig annet. Er det tilfeldig? 

Vel,de fleste vil nok si dette. Men at en person kan vinne storeslem flere ganger i løpet av en 10-20 års periode er for meg hinsides. Det burde ikke gå an. Likevell ser man det jo hele tiden. Personene velter seg jo i luksus bare pga noe tull som Lotto gevinster. Man kan bli både grønn av misunnelse og bitter av mindre. 

Hadde jeg vunnet 100 000 i Lotto hadde jeg sikkert dødd av hjerteinfarkt eller noe slikt. Summen er liten til at mange ikke ser den,men den er også stor nok til å føle at man har vanvittig flaks. I hvertfall i mitt tilfelle. Min årslønn er under gjennomsnittet i Norge. Riktignok lever jeg godt,men 100 000 ekstra hadde for meg vært helt vanvittig å bare få dunkende inn på konto en mandag.

Min strategi har dog blitt å være med på sånne andelslag. Krysser hver eneste helg fingrene for at en som er født som Fetter Anton er med på samme lag som meg. Jeg deler gladelig en første premie i 10,bare for å føle på det å vinne en litt større premie.

Endret av Fant80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...