AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #21 Skrevet 16. mai 2023 Hvorfor er jobb et krav? Er du gold digger? Anonymkode: 390da...b82 1
herzeleid Skrevet 16. mai 2023 #22 Skrevet 16. mai 2023 Tutte skrev (1 time siden): Så kjemi er ikke viktig, eller hvorvidt dere har nogenlunde samme syn på ting? Om han har et stort alkoholforbruk eller røyker 40 røyk om dagen, og slimete røykhoste har heller ikke noe å si? Ei heller om han sitter med masse gjeld og inkassokrav fordi han ikke tar ansvar og dårlig økonomisk innsikt? Eller er sykelig sjalu? Kan fortsette å ramse opp mye jeg. Smak og behag i så fall. Og det er her en del ser ut til å snuble; De kan fortelle om hvor få krav de har og hvor lett det må være å nå opp til dem, tilsynelatende uten å ha reflektert tilstrekkelig over problemstillingen til å innse at den lille håndfullen de ramser opp antagelig utgjør en forsvinnende liten andel av forutsetningene/kravene for at de skal ville etablere seg med noen, og en enda mindre andel av forutsetningene for at de skal finne noe attraktiv 2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #23 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Å ønske en partner i arbeid er ikke et høyt krav. 🤣 Anonymkode: fb6d2...ab8 Tydeligvis er det jo det da..se hvordan enkelte reagerer..."så han kan ikke være ufør/arbeidsledig?" "Hvorfor må han ha jobb, er du golddigger?" Altså... Det er nesten som om kvinner ikke skal ha noen krav eller preferanser i det hele tatt skulle man tro. Anonymkode: c6716...873 3
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #24 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tydeligvis er det jo det da..se hvordan enkelte reagerer..."så han kan ikke være ufør/arbeidsledig?" "Hvorfor må han ha jobb, er du golddigger?" Altså... Det er nesten som om kvinner ikke skal ha noen krav eller preferanser i det hele tatt skulle man tro. Anonymkode: c6716...873 Det er nok bare enkelte som ikke er i arbeid selv, som blir såret over å høre at enkelte andre har slike krav som de ikke oppfyller. Det betyr ikke at kravet er høyt. Anonymkode: fb6d2...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #25 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er jobb et krav? Er du gold digger? Anonymkode: 390da...b82 Ja skikkelig 🤦♀️ Anonymkode: db39d...3f2
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #26 Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er jobb et krav? Er du gold digger? Anonymkode: 390da...b82 Som ufør, forstår jeg at det mest ønskede er kjereste i arbeid. Anonymkode: 7fdac...d3b
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #27 Skrevet 17. mai 2023 Ts - hvor mange % av menn har et utseende som du synes er tiltrekkende nok? Det er jo dette som avgjør hvor kresen man er. At du i tillegg krever at han jobber etc. er kanskje ikke kravstort. Anonymkode: 2f0b9...782
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #28 Skrevet 17. mai 2023 10 hours ago, Tutte said: Så kjemi er ikke viktig, eller hvorvidt dere har nogenlunde samme syn på ting? Jo. Men leseforståelse er viktigere. Anonymkode: 794bb...768 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #29 Skrevet 17. mai 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ts - hvor mange % av menn har et utseende som du synes er tiltrekkende nok? Det er jo dette som avgjør hvor kresen man er. At du i tillegg krever at han jobber etc. er kanskje ikke kravstort. Anonymkode: 2f0b9...782 Over 50% Anonymkode: 794bb...768
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #30 Skrevet 17. mai 2023 Har heller ikke så mange krav. Bortsett fra uføre, FrP`ere, menn med sykelig overvekt og/eller dårlig tannhelse, rasister, dårlig humor, alkoholiker eller noe i ytterkantene av "normalen". Ønsker en helt ordinær fyr. Ok jobb, grei livsstil, gøy å være med etc. En vanlig fyr En som er i midten, der de fleste av oss lever våre litt A4-liv Anonymkode: bee53...b4b 3
isw Skrevet 17. mai 2023 #31 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Puls x2? 😮 Anonymkode: 3da4d...9a8 Ekstraslag?
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #32 Skrevet 17. mai 2023 Tutte skrev (10 timer siden): Så kjemi er ikke viktig, eller hvorvidt dere har nogenlunde samme syn på ting? Om han har et stort alkoholforbruk eller røyker 40 røyk om dagen, og slimete røykhoste har heller ikke noe å si? Ei heller om han sitter med masse gjeld og inkassokrav fordi han ikke tar ansvar og dårlig økonomisk innsikt? Eller er sykelig sjalu? Kan fortsette å ramse opp mye jeg. Smak og behag i så fall. Kravene er en grovsortering. Det styrer hvem man gidder å date. Altså blir folk sortert bort før man finner ut om man har kjemi. Anonymkode: 97a68...502
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #33 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): De fleste har relativt normale krav, og dine er ikke enklere å innfri eller klokere bare fordi de er dine. Hva du anser som intelligent nok og omtenksom nok er også like relativt som slikt er angående de fleste. Du dumper sikkert mennesker som du ikke får kjemi med du også. Mitt eneste absolutte krav var gjensidige følelser, men det var ikke bare enkelt å finne, selv om det er ett eneste krav. Anonymkode: 09fa0...3e6 Aldri helt enkelt nei, men det er i alle fall enklere med mer edruelige krav enn at potensiell partner i tillegg skal ha modellutseende, kanskje veldig høy utdannelse + toppjobb og en hel del materielle verdier. Anonymkode: 1adfb...c65
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #34 Skrevet 17. mai 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Over 50% Anonymkode: 794bb...768 Hvis du faktisk synes over 50% av menn er kjekke nok så er du ikke kravstor. Lave menn, tynne menn, uføre menn, arbeidsledige menn og sjenerte menn er det få eller ingen som vil ha. De utgjør til sammen en ganske stor andel av alle menn. Hvis ingen vil ha slike menn blir det konkurranse om alle andre, selv om man har få andre krav. Så hvilke krav man har spiller og en rolle, ikke bare hvor mange krav man har. Anonymkode: 2f0b9...782
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #35 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Aldri helt enkelt nei, men det er i alle fall enklere med mer edruelige krav enn at potensiell partner i tillegg skal ha modellutseende, kanskje veldig høy utdannelse + toppjobb og en hel del materielle verdier. Anonymkode: 1adfb...c65 De fleste kvinner har ikke slike krav. Det er frustrerte menn som påstår at kvinner har slike krav, for å kunne la være å se på seg selv og sin oppførsel og evner til å tiltrekke seg partner, men bare skylde på urimelige krav. De fleste av oss kvinner er sammen med og elsker ganske så vanlige menn. Anonymkode: 09fa0...3e6 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #36 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du faktisk synes over 50% av menn er kjekke nok så er du ikke kravstor. Lave menn, tynne menn, uføre menn, arbeidsledige menn og sjenerte menn er det få eller ingen som vil ha. De utgjør til sammen en ganske stor andel av alle menn. Hvis ingen vil ha slike menn blir det konkurranse om alle andre, selv om man har få andre krav. Så hvilke krav man har spiller og en rolle, ikke bare hvor mange krav man har. Anonymkode: 2f0b9...782 Hvis dette er hva menn tror, da forstår jeg at de sliter, for da sabotterer de seg selv fra å finne en kvinne. Det sagt, jeg tenker fremdeles på en mann som var 13 cm lavere enn meg. Fantastisk fyr, men han greide ikke tro at han var attraktiv nok for meg, var overbevist om at jeg kom til å dumpe ham ved første anledning en høy mann kom. Jeg har vært sammen med en ufør mann, flott og god mann, men jeg hadde dessverre ikke nok følelser i lengden. Men det hadde null med det å gjøre at han var uføretrygdet. Jeg er avvist av to menn jeg virkelig har likt, fordi de var for sjenerte så de antok at jeg snart kom til å finne meg en eller annen bad boy eller veldig utadvendt. I mine øyne har alle disse vært menn jeg ønsket et forhold til - pga. de personene de var og den kjemien som var mellom oss. Men nei, de har vært mer opphengt i disse "sannhetene" som slike som deg sprer på nett. De har lest og hørt det så ofte at de tror på denne idiotien. Jeg har likt en annen som også var veldig sjenert, men han var så sjenert at selv på tomannshånd så var det nesten umulig å holde en samtale gående, og da er det ikke mulig å bygge et forhold. Hvis han bare hadde søkt hjelp og aktivt jobbet for å bli tryggere på seg selv ville han vært drømmemannen. Dessverre mente han at det bare var sånn han var, at ingenting kunne hjelpe. Da vil heller ingenting hjelpe, når det er holdningen han har. Og ja - da blir de single og alene. Og det har ingenting med kvinnene å gjøre, det har kun med dem selv å gjøre - men ingenting med høyde eller andre slike overfladiske ting som stadig dras frem. SLUTT å komme med slike kommentarer om at ingen vil ha xxxx menn - det eneste det gjør er at det gjør det vanskeligere for noen å finne noen å dele livet med, fordi de tror på disse falske "sannhetene" som spys ut på nett! (Og det gjelder ikke bare deg jeg svarer her - det gjelder alle som svarer på lignende måte, og verre, både kvinner og menn!) Om hver enkelt gikk inn for å være den beste utgaven av seg selv innen de rammene hver enkelt har, så hadde det vært langt flere som hadde vært i lykkelige forhold, hvor respekt, omtanke, kommunikasjon, tenning, latter hadde vært hovedfokus. Til dette trenger man hverken feit bankkonto eller en bestemt høyde eller vekt... Anonymkode: bb00b...de2 2 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #37 Skrevet 17. mai 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvis dette er hva menn tror, da forstår jeg at de sliter, for da sabotterer de seg selv fra å finne en kvinne. Det sagt, jeg tenker fremdeles på en mann som var 13 cm lavere enn meg. Fantastisk fyr, men han greide ikke tro at han var attraktiv nok for meg, var overbevist om at jeg kom til å dumpe ham ved første anledning en høy mann kom. Jeg har vært sammen med en ufør mann, flott og god mann, men jeg hadde dessverre ikke nok følelser i lengden. Men det hadde null med det å gjøre at han var uføretrygdet. Jeg er avvist av to menn jeg virkelig har likt, fordi de var for sjenerte så de antok at jeg snart kom til å finne meg en eller annen bad boy eller veldig utadvendt. I mine øyne har alle disse vært menn jeg ønsket et forhold til - pga. de personene de var og den kjemien som var mellom oss. Men nei, de har vært mer opphengt i disse "sannhetene" som slike som deg sprer på nett. De har lest og hørt det så ofte at de tror på denne idiotien. Jeg har likt en annen som også var veldig sjenert, men han var så sjenert at selv på tomannshånd så var det nesten umulig å holde en samtale gående, og da er det ikke mulig å bygge et forhold. Hvis han bare hadde søkt hjelp og aktivt jobbet for å bli tryggere på seg selv ville han vært drømmemannen. Dessverre mente han at det bare var sånn han var, at ingenting kunne hjelpe. Da vil heller ingenting hjelpe, når det er holdningen han har. Og ja - da blir de single og alene. Og det har ingenting med kvinnene å gjøre, det har kun med dem selv å gjøre - men ingenting med høyde eller andre slike overfladiske ting som stadig dras frem. SLUTT å komme med slike kommentarer om at ingen vil ha xxxx menn - det eneste det gjør er at det gjør det vanskeligere for noen å finne noen å dele livet med, fordi de tror på disse falske "sannhetene" som spys ut på nett! (Og det gjelder ikke bare deg jeg svarer her - det gjelder alle som svarer på lignende måte, og verre, både kvinner og menn!) Om hver enkelt gikk inn for å være den beste utgaven av seg selv innen de rammene hver enkelt har, så hadde det vært langt flere som hadde vært i lykkelige forhold, hvor respekt, omtanke, kommunikasjon, tenning, latter hadde vært hovedfokus. Til dette trenger man hverken feit bankkonto eller en bestemt høyde eller vekt... Anonymkode: bb00b...de2 Dine anekdoter beviser ingenting. Anonymkode: 83185...a93 1 1
Sphere Skrevet 17. mai 2023 #38 Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis dette er hva menn tror, da forstår jeg at de sliter, for da sabotterer de seg selv fra å finne en kvinne. Det sagt, jeg tenker fremdeles på en mann som var 13 cm lavere enn meg. Fantastisk fyr, men han greide ikke tro at han var attraktiv nok for meg, var overbevist om at jeg kom til å dumpe ham ved første anledning en høy mann kom. Jeg har vært sammen med en ufør mann, flott og god mann, men jeg hadde dessverre ikke nok følelser i lengden. Men det hadde null med det å gjøre at han var uføretrygdet. Jeg er avvist av to menn jeg virkelig har likt, fordi de var for sjenerte så de antok at jeg snart kom til å finne meg en eller annen bad boy eller veldig utadvendt. I mine øyne har alle disse vært menn jeg ønsket et forhold til - pga. de personene de var og den kjemien som var mellom oss. Men nei, de har vært mer opphengt i disse "sannhetene" som slike som deg sprer på nett. De har lest og hørt det så ofte at de tror på denne idiotien. Jeg har likt en annen som også var veldig sjenert, men han var så sjenert at selv på tomannshånd så var det nesten umulig å holde en samtale gående, og da er det ikke mulig å bygge et forhold. Hvis han bare hadde søkt hjelp og aktivt jobbet for å bli tryggere på seg selv ville han vært drømmemannen. Dessverre mente han at det bare var sånn han var, at ingenting kunne hjelpe. Da vil heller ingenting hjelpe, når det er holdningen han har. Og ja - da blir de single og alene. Og det har ingenting med kvinnene å gjøre, det har kun med dem selv å gjøre - men ingenting med høyde eller andre slike overfladiske ting som stadig dras frem. SLUTT å komme med slike kommentarer om at ingen vil ha xxxx menn - det eneste det gjør er at det gjør det vanskeligere for noen å finne noen å dele livet med, fordi de tror på disse falske "sannhetene" som spys ut på nett! (Og det gjelder ikke bare deg jeg svarer her - det gjelder alle som svarer på lignende måte, og verre, både kvinner og menn!) Om hver enkelt gikk inn for å være den beste utgaven av seg selv innen de rammene hver enkelt har, så hadde det vært langt flere som hadde vært i lykkelige forhold, hvor respekt, omtanke, kommunikasjon, tenning, latter hadde vært hovedfokus. Til dette trenger man hverken feit bankkonto eller en bestemt høyde eller vekt... Anonymkode: bb00b...de2 Til dels enig. Mye avhenger av egen innstilling. Her har mange en jobb å gjøre. Det gjelder både menn og kvinner. Samtidig er det også helt feil å ikke anerkjenne reelle problemstillinger. Fakta er at en del menn sliter med utfordringer de ikke får gjort noe som helst med. Høyde feks er en av de viktigste markørene for hvor attraktiv kvinner synes menn er. Har jeg som mann ikke oppgitt høyde i profilen min, er det et av de første spørsmålene jeg får. Det betyr noe. Jeg vet om mange menn som er noen få cm under snittet som sliter med å få dater fordi samtalene stopper opp når høyden kommer på bordet. Det er selvsagt provoserende for de som opplever dette ofte å få høre at det er deres egen feil, og at de bare må skjerpe seg. Dette er en reell problemstilling som nå blir forsøkt minimert ved å dra det inn i dette incel-tullet. Jeg har ingenting til overs for sutring, uansett hvem det nå skulle komme fra. Man har et ansvar for egen lykke, og går man i de samme sporene konstant, vil man heller aldri komme noe sted. Men ikke lat som det ikke er en reell problemstilling. Du treffer derimot helt blink når du oppfordrer til å bli den beste utgaven av deg selv innenfor de rammene som hver enkelt har. I datingsammenheng selger man en totalpakke. Jo bedre den totalpakken er, jo større sjanse har man til å lykkes. Mangler man høyden, er det andre ting man med fordel kan forbedre. Ikke sitte på diverse fora der man dynker seg i selvmedlidenhet. Og det gjelder begge kjønn. Til slutt vil man finne noen som ser forbi høyden, eller hva det nå måtte være, og se andre kvaliteter de finner attraktive. Og dersom ikke, vite at lykken ikke ligger i et forhold uansett. Den ligger i deg selv. Da finner man andre arenaer som kan gi lykke. 1
Selvsagt Skrevet 17. mai 2023 #39 Skrevet 17. mai 2023 On 5/16/2023 at 4:08 PM, AnonymBruker said: Mine krav til partner: ca samme alder, +- gjennomsnittlig bmi, er i jobb, har puls, stemmer hverken FRP eller MDG. Leier eller eier bolig. Omtenksom og intelligent. Har puls. Seriøst, det er en liten kjerne folk her med utrolig sære meninger om dating og seksualitet, og det er viktig at vi som ikke deler galskapen deres planter flagget og sier at NEI, dere representerer ikke virkeligheten. Anonymkode: 794bb...768 Jeg tror du vil slite med å finne deg en mann. Hvordan går du frem for å finne ut at de ikke stemmer MDG eller FRP? Hva hvis de begynner å stemme FRP eller MDG senere i livet? Blir det skilsmisse da? 🙂
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2023 #40 Skrevet 17. mai 2023 Du har for høye krav og vil nok ende opp alene. Anonymkode: 5997b...64b 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå