Gå til innhold

Masse røde prikker i huden! BILDE

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk disse prikkene på lår og leggene for noen uker siden men de forsvant etter en ukes tid. Jeg koblet det til hard trening, det er ikke nupper etter barbering selvom det ser sånn ut på bildet. Det er HUNDREVIS av de. Nå har jeg ikke trent siden på flere uker men i dag var prikkene tilbake! Hva i all verden er dette og hvorfor kommer og går de? Kan det ha sammenheng med pollenallergi? 

Screenshot_20230516_160031.jpg

Screenshot_20230516_160020.jpg

Anonymkode: d7442...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det ser ut som masse kapillærblødninger? 😳 Du burde virkelig ringe legevakten, hvis du har så mange sprukne blodårer lurer jeg på hvordan du ser ut innvendig... 😳

Anonymkode: 5a782...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan også være midd/veggdyr. Det ser omtrent sånn ut når de biter deg i søvne.

Anonymkode: 7a051...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det ser ut som masse kapillærblødninger? 😳 Du burde virkelig ringe legevakten, hvis du har så mange sprukne blodårer lurer jeg på hvordan du ser ut innvendig... 😳

Ja det er en form for blødning men når jeg hadde det for noen uker siden gikk det vekk etter en ukes tid. Skjønner ikke årsak eller om det er farlig eller ufarlig 

Litt redd for å drite meg ut om jeg drar til legevakt eller lege 

Anonymkode: d7442...02a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei. Slutt å være hysterisk. Herregud.

Anonymkode: 3050a...5ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg syns det ser ut som petekkier, altså blødninger i huden. Press et gjennomsiktig glass mot dem - kan de fortsatt ses er det blødninger. Det er mye forskjellig som kan forårsake dette. Gå til legen. 

Anonymkode: 586d0...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Det kan også være midd/veggdyr. Det ser omtrent sånn ut når de biter deg i søvne.

Anonymkode: 7a051...ac3

Nei, det der ser ikke ut som veggdyrbitt i det hele tatt.

Anonymkode: 586d0...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Petekkier. Hudblødninger. Bestill en time hos legen. Kan være helt ufarlig, men siden det er en liten sjanse for skumlere ting må det sjekkes. Begge mine barn får slike og legene styrte med det i starten før de heldigvis landet på at det for dem var ufarlig.

Anonymkode: ce1c6...e79

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 10 måneder senere...
AnonymBruker

Vet det snart er et år siden du spurte om dette, men dette er en usedvanlig vanskelig diagnose å få, til tross for store lidelser. Så jeg krysser fingrene for at du ser dette! Det ser ut som urticaria pigmentosa, som kommer ved mastocytose. Kan være kun kutan, men plages du med symptomer fra mage/tarm, ledd, muskel, skjelett, hode, fatigue, allergi, så kan det være systemisk. Dette er veldig skjelden, men greit å få tatt biopsi, hvis du ikke allerede har.

Anonymkode: 6eb01...9f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...