AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Del Skrevet 16. mai 2023 Skal man tøye eller ikke? Anonymkode: 028ab...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Del Skrevet 16. mai 2023 Om du har hatt en hard løpetur (noe jeg antar du ikke har om du mener faktisk jogging), bør man gjerne vente litt med tøying, siden man da er mer utsatt for mikro-rifter i musklene. Om du har faktisk jogget, altså ikke er superkjørt i muskulaturen, kan du tøye om du vil, men det er ikke noe du må. Det er lurt å tøye, men det gjelder generelt i løpet av uken, ikke etter en økt. Det har ikke noe mer for seg å tøye etter en løpetur, som ellers å dagen. Anonymkode: 6dfb2...583 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 16. mai 2023 #3 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Skal man tøye eller ikke? Anonymkode: 028ab...824 Hva tenker du at tøying bidrar til etter en joggetur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #4 Del Skrevet 16. mai 2023 Egentlig ikke. Det er faktisk en større fordel med kortere sener enn lange tøyelige sener om man løper mye. Men de lærde strides... Anonymkode: 8872f...1cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Egentlig ikke. Det er faktisk en større fordel med kortere sener enn lange tøyelige sener om man løper mye. Men de lærde strides... Anonymkode: 8872f...1cc Problemet kommer nå rman har så korte sener at det går ut over mobiliteten, noe som igjen fører til økt skaderisiko. Det er rådet å ikke tøye statisk rett før man løper, for å beholde "spring" i sener og leddbånd og muskler. Men å tøye dynamisk, og gjøre mobilitetsøvelser, gjerne er anbefalt som oppvarming. Anonymkode: 6dfb2...583 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 16. mai 2023 #6 Del Skrevet 16. mai 2023 (endret) Det spørs hvor myk du er, hvor ofte du trener og intensitet. Jeg har naturlig svært stive hamstrings og føtter. Jeg driver ikke med tradisjonell tøying før trening, men bruker 20 min på oppvarming. Tøyer etter uten at gjør meg noe særlig mykere. Da reduseres ikke løpsøkonomien min. Er man derimot naturlig svært tøyelig holder det kanskje å skrive alfabetet med leggene. Da får gruffet flyte rundt og man forebygger muligens noen skader. Endret 16. mai 2023 av Majer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå