Gå til innhold

Komme inn i BDSM-miljø

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Fetlife HAR endret seg. Det er en vesentlig forskjell på hvordan og hvem folk er når de oppretter profil det, uansett av hvilken grunn. Dette er i all hovedsak negativt. Det åpne og inkluderende, gjerne fargerike "kom som du er, med eller uten klær" har blitt omgjort til den grå og kjedelige gjørma man finner over alt på nettet. Her er bare noen aldeles få eksempler:

Noen med 18 + cm? Er nysgjrrrig og ville prata/ se an videre

Noen damer som ønska 20cm ung kuk ikveld?😛

Har sykt lyst til å suge ei våt fitte.

Eksemplene er mange. Svært mye kunne vært hentet fra ei hvilken som helst nettside for halvgamle kåte menn og 14 år gamle gutter som bruker kjedelige ettermiddager på å trolle og spamme.
Dette var ikke Fetlife før! Ikke!

Anonymkode: 3b354...14f

Har fått inntrykk av at mange oppretter profil der for å sende seksualiserte meldinger til fremmede ja, det er en uting. Dessverre skjer sånt på stort sett alle datingsider og interessenettsteder. Var på sukker for flere år siden, fikk også slike type meldinger der. Også på facebook hender det jo iblant at noen får slike upassende meldinger.

På fetlife er det nok flere som tror at det er greit å sende sånne meldinger, men det er det jo ikke. Er ikke ok å sende sånt til fremmede uansett.

Anonymkode: de124...dc0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AprilLudgate skrev (På 19.5.2023 den 16.20):

Veldig mye seksualisert innhold iallefall til å være en sosial venneportal 😅🤷‍♀️

Ja, og veldig mange creepy folk der. En blanding av karneval og zoologisk hage.

Anonymkode: b579e...d8f

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 16.06):

Ironisk nok så bekrefter du akkurat opplevelsen til ts. Fordi du «har hatt en vane med å falle ut sosialt», så faller du inn under kategorien som kink-miljøet inkluderer. Mens vi sosialt oppegående, velfungerende mennesker som attpå er frekke nok til å være slanke og relativt pene, blir faktisk avvist og utestengt.  

Anonymkode: 3abca...3ee

Tror du kanskje det er en mulighet for at du ikke blir inkludert fordi du utstråler at du er bedre, penere og smartere enn alle andre?

Bare en strøtanke her….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Snok1 skrev (36 minutter siden):

Tror du kanskje det er en mulighet for at du ikke blir inkludert fordi du utstråler at du er bedre, penere og smartere enn alle andre?

Bare en strøtanke her….

Hva mener du her? Det er jo nettopp poenget mitt. 🙄 bortsett fra smartere og bedre da. Jeg sa kun pen og slank uten mentale helseproblemer/diagnoser/traumer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men dersom det er slik gruppering innen miljøet, går det ikke an for dere som ikke får innpass fordi dere er for 'oppegående' at dere heller danner deres egne klikker? På den måten kan dere sosialisere innen miljøet med folk dere har mer til felles med og den harde kjernen kan fortsette slik den er

Anonymkode: 805ff...75e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva mener du her? Det er jo nettopp poenget mitt. 🙄 bortsett fra smartere og bedre da. Jeg sa kun pen og slank uten mentale helseproblemer/diagnoser/traumer. 

Jeg mener at grunnen til at du ikke blir inkludert KAN være at du oppfattes som selvhevdende elitistisk. Igjen, bare en strøtanker fra en som hverken kjenner miljøet eller deg. Det er kun basert på hva du selv skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Snok1 skrev (15 timer siden):

Jeg mener at grunnen til at du ikke blir inkludert KAN være at du oppfattes som selvhevdende elitistisk. Igjen, bare en strøtanker fra en som hverken kjenner miljøet eller deg. Det er kun basert på hva du selv skriver.

Kanskje jeg kan det. Men det er i så fall ganske fordomsfullt, fordi jeg har ingen tanker om meg selv på den måten, og er en rolig og litt beskjeden person. Men hyggelig og imøtekommende fordi jeg, i kraft av arbeidet mitt (er høyskolelærer), har måttet jobbe med meg selv for å litt mindre beskjeden. Selv om jeg teit nok påpeker at jeg og min venninne er «typiske» pene, slanke kvinner her inne, så er det for å påpeke det poenget jeg opplever, som bekrefter ts sin opplevelse, ikke en livsholdning jeg har. 

For å si det slik: jeg blåser i om folk er overvektige, kler seg i slitte, svarte pønkerklær, har kort, uvaska grønt hår eller hva enn de ønsker. Men jeg syns ikke det er gøy når mennesker snur seg vekk, unngår meg, holder seg for seg selv, er mutt og sur i svarene sine og tydelig viser: «gidder ikke snakke med deg», når jeg kommer til en organisasjon som liksom «tar imot alle på en åpen og ikke-dømmende måte». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Kanskje jeg kan det. Men det er i så fall ganske fordomsfullt, fordi jeg har ingen tanker om meg selv på den måten, og er en rolig og litt beskjeden person. Men hyggelig og imøtekommende fordi jeg, i kraft av arbeidet mitt (er høyskolelærer), har måttet jobbe med meg selv for å litt mindre beskjeden. Selv om jeg teit nok påpeker at jeg og min venninne er «typiske» pene, slanke kvinner her inne, så er det for å påpeke det poenget jeg opplever, som bekrefter ts sin opplevelse, ikke en livsholdning jeg har. 

For å si det slik: jeg blåser i om folk er overvektige, kler seg i slitte, svarte pønkerklær, har kort, uvaska grønt hår eller hva enn de ønsker. Men jeg syns ikke det er gøy når mennesker snur seg vekk, unngår meg, holder seg for seg selv, er mutt og sur i svarene sine og tydelig viser: «gidder ikke snakke med deg», når jeg kommer til en organisasjon som liksom «tar imot alle på en åpen og ikke-dømmende måte». 

Nå forstår jeg deg bedre. Takk for at du utdyper. Jeg forstår at du føler på avvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Altså ikke bare TS som har trøbbel med å bli en del av miljøet. Åpenbart at flere har kjent på det samme, muligens av forskjellige årsaker, men dette kommer vi ikke utenom; det må være lov å forvente at BDSM-miljøet, Fetlife eller andre steder, faktisk er åpent og inkluderende. Hvorvidt f.eks skeive miljøer er åpne og inkluderende er selvsagt en annen diskusjon, men svaret er sannsynligvis ikke. Akkurat det ser vel flertallet som en selvfølge. Bare et eksempel da.

Det Fetlife man blir møtt med i 2023 er i ferd med å bli ei suppe av usmakelig selvopptatte folk som applauderer eget speilbilde. Der hvert enkelt individ tidligere fylte opp profilen med sine interesser, sine bilder av sine kinks og kunne forvente at likesinnede viste interesse, er det jakten på det og de perfekte som råder. Om Fetlife er representativt for den gemene hop i BDSM-miljøet, er undergangen er faktum med det første. Da sitter man igjen med et sterkt konsentrat bestående av de slanke, velutstyrte, veltrente, med de "riktige" kinksene, og som kun aksepterer likesinnede. Og det gjelder nåværende og kommnede BDSM-interesserte.

Anonymkode: 3b354...14f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Bdsm. Skremmende og samtidig litt lokkende i utgangs punktet.

Ikke enkelt og få dette til og fungere når den man er gift med ikke kan tenke seg tanken på noe uten om det vanlige. Og den sensuelle delen er vel nærmere død. Jeg har rikelige fantasier jeg tenker på og det er vel litt sånn og bli dominert av en kvinne, tanken på at en fremmed har kontroll gjør meg litt våken. men samtidig litt redd for smerter som eventuelt vil komme. 

Er fra Bodø området og tenker tanken om det er noen som har samme tanker som meg men da kvinne

Anonymkode: 3df96...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 18.12):

Jeg er ikke på leting etter noen å leke med, men å bli kjent på vennskapelig vis. 

Anonymkode: de124...dc0

Da er du bortkastet tid. Embrace it.

Anonymkode: e7711...f48

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne selv, alltid blitt tatt godt imot på munch, blir invitert til å bli med på ting andre steder. God hyggelig tone med alle på munchene, uavhengig av kjønn, alder osv.

Eneste jeg har lagt merke til når det gjelder andre, nye osv...er at hvis de oppfører seg litt rart, snodig osv.... Blir folk litt reservert i kontakten.

Anonymkode: 1deaa...459

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Da er du bortkastet tid. Embrace it.

Anonymkode: e7711...f48

Ettersom jeg er helt fersk og ingen peiling tenker jeg vel at litt nytelse går i at partner ikke er totalt venn, men innforstått med kjøreregler som avtalt. og har forståelse og evnen til og tøye grensen til max hvis tilrådelig. Noe jeg tenker

Har ikke tenkt og spasere hele landet for og finne en dominant kvinne som ikke blander privatliv og denne typer for opplevelse sammen. Og da helst i Bodø eller nærme.  

Så er det noen som tenker som meg hadde det hvert stas med kontakt 

Endret av strawbs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 5/19/2023 at 3:42 PM, Andro said:

Jeg er aktiv i min lille kink-krets og i seksualpolitisk arbeid, men opplever også miljøene som ganske sære.
Passer man ikke inn i kodene til de som skal akseptere de sære 🤡 da er det over og ut 😂 Det er klikkete og merkelig.
Jeg tror at man med fordel kan styre unna Oslo i alle fall, og at du vil finne mer spennende samfunn Norge rundt i lokalforeningene. - Som Telamork, med sine fadderordninger.

Min fetlife-profil er mest for å følge opp organisasjonsarbeid, og er nok lite innbydende for dem som vil ha veldig stereotype venner og samspill. Toleransen er mest uttapålyd. Bildene der inne innbyr ikke akkurat til kjennskap.

Meldingene i innboksen fra gutter i tjueårene er hårreisende ekle og dårlige, og gjør nettstedet enda mindre innbydende.

Hvor er det lettest og komme i kontakt med noen i miljøet (da via internett) ettersom en ikke er fra Oslo, men har tilhold mere i Bodø området? Har hvert innom noen sider med der er det en del penger som raser i vei bare for og søke. Det er bortkasta. Tar i mot gode råd ettersom er veldig grønn men nyfiken, som noen nevnte i et innlegg er det godt og prate litt om ting  .  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

strawbs skrev (5 timer siden):

Hvor er det lettest og komme i kontakt med noen i miljøet (da via internett) ettersom en ikke er fra Oslo, men har tilhold mere i Bodø området? Har hvert innom noen sider med der er det en del penger som raser i vei bare for og søke. Det er bortkasta. Tar i mot gode råd ettersom er veldig grønn men nyfiken, som noen nevnte i et innlegg er det godt og prate litt om ting  .  

Du kan prøve å i lokale grupper på fetlife? Det er ingen lokalforeninger mellom Trondheim og Tromsø, men jeg vet at det finnes en del kinkstere som har et nettverk også i Nordland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Andro said:

Du kan prøve å i lokale grupper på fetlife? Det er ingen lokalforeninger mellom Trondheim og Tromsø, men jeg vet at det finnes en del kinkstere som har et nettverk også i Nordland

Takk skal du ha. Det var en enorm viktig opplysning. Har vel også litt behov for samtale hvis mulig. Trenger noe råd og sånn 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
strawbs skrev (1 time siden):

Takk skal du ha. Det var en enorm viktig opplysning. Har vel også litt behov for samtale hvis mulig. Trenger noe råd og sånn 😎

Du kan jo kontakte Smil Norge som landsdekkende organisasjon.
De har et stort nettverk: https://www.smil-norge.no/kontakt/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 17.25):

Jeg synes også deg er veldig vanskelig å få innpass. Særlig i Oslo, men også i Bergen. Jeg er ikke kjent med miljøene i de andre byene. Jeg opplever egentlig BDSM-miljøet som veldig klikkete, dessverre, og har hørt andre si det samme.

Anonymkode: 34e2a...908

Har du linker til Bergen og evt Stavanger? Ønsker å komme inn i det jeg og for min mann er totalt vanilje

Anonymkode: 35126...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du linker til Bergen og evt Stavanger? Ønsker å komme inn i det jeg og for min mann er totalt vanilje

Anonymkode: 35126...18a

RBK er Rogaland + omegn sin bdsm klubb. Bergen er jeg usikker på hvordan miljøet er🤔

Anonymkode: 925fa...532

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...