Andro Skrevet 19. mai 2023 #61 Del Skrevet 19. mai 2023 AprilLudgate skrev (2 minutter siden): Neida, de er ikke vanilje de jeg kjenner som er der. Det er kink. Og de er ute etter sex, ikke venner. For min del er det altså omvendt. Sex har jeg med mine egne, men vennskap, fellesskap og organisert arbeid, det finner jeg på fetlife. Jeg oppdager stadig lite drevne brukere av siden som oppfører seg veldig dårlig, og bryter alle normer for god adferd i BDSM-samfunn. Som sender kukbilder i innboksen, og maser om sextreff med helt fremmede - uten å ha noen forståelse av samtykkebegrepet eller at man aldri skal sende direktemeldinger til folk uten å ha lest - og forstått - profilteksten deres. Selv rapporterer jeg alle som trør over disse grensene. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #62 Del Skrevet 19. mai 2023 Jeg har noen spørsmål som jeg drister meg til gitt trådens tema. Jeg anser meg selv om en som best liker å ha kontroll/være dominerende i en seksuell setting. Noe av det som tiltrekker meg/tenner meg er ikke kontrollen/dominansen isolert sett, men også mye tilliten en kvinne gir når hun gir i fra seg kontrollen. Tilliten til at jeg utelukkende ønsker hennes beste for hennes og min glede/nytelse. Jeg har nok ingen fantasier/fetisjer om påføring av smerte i noen grad, men gjerne kontroll med fastbinding etc. Det er kontroll, «frie hender» og hennes fulle tillit som tiltrekker meg. Dette handler utelukkende også om seksuelle settinger. I «hverdagen» har jeg ingen tanker om roller som dom/sub i det hele tatt. Er «miljøet» overrepresentert av menn som meg? Faller dette inn under BDSM begrepet i det hele tatt? Jeg spør da jeg er nyskjerrig, men uvitende. Har aldri hatt noen befatning med noe BDSM miljø 😊 Anonymkode: 87ab1...fbf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 19. mai 2023 #63 Del Skrevet 19. mai 2023 Andro skrev (10 minutter siden): For min del er det altså omvendt. Sex har jeg med mine egne, men vennskap, fellesskap og organisert arbeid, det finner jeg på fetlife. Jeg oppdager stadig lite drevne brukere av siden som oppfører seg veldig dårlig, og bryter alle normer for god adferd i BDSM-samfunn. Som sender kukbilder i innboksen, og maser om sextreff med helt fremmede - uten å ha noen forståelse av samtykkebegrepet eller at man aldri skal sende direktemeldinger til folk uten å ha lest - og forstått - profilteksten deres. Selv rapporterer jeg alle som trør over disse grensene. Jeg har heldigvis skrudd av at folk kan sende meg bilder på pm. DET orker jeg rettogslett ikke deale med! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 19. mai 2023 #64 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har noen spørsmål som jeg drister meg til gitt trådens tema. Jeg anser meg selv om en som best liker å ha kontroll/være dominerende i en seksuell setting. Noe av det som tiltrekker meg/tenner meg er ikke kontrollen/dominansen isolert sett, men også mye tilliten en kvinne gir når hun gir i fra seg kontrollen. Tilliten til at jeg utelukkende ønsker hennes beste for hennes og min glede/nytelse. Jeg har nok ingen fantasier/fetisjer om påføring av smerte i noen grad, men gjerne kontroll med fastbinding etc. Det er kontroll, «frie hender» og hennes fulle tillit som tiltrekker meg. Dette handler utelukkende også om seksuelle settinger. I «hverdagen» har jeg ingen tanker om roller som dom/sub i det hele tatt. Er «miljøet» overrepresentert av menn som meg? Faller dette inn under BDSM begrepet i det hele tatt? Jeg spør da jeg er nyskjerrig, men uvitende. Har aldri hatt noen befatning med noe BDSM miljø 😊 Anonymkode: 87ab1...fbf Er du Dominant, i noen setting, vil du falle inn under bdsm ja. D i bdsm står for dominans. Man trenger ikke være dominant hele tiden, for å være i miljøet. Man trenger ikke være sadist, for å være i miljøet (Selv om spesielt på leke events så er det nok den siden som synes best). Noen steder, er det også egne bondage events, om det er av interesse 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #65 Del Skrevet 19. mai 2023 SlemUlv skrev (1 minutt siden): Er du Dominant, i noen setting, vil du falle inn under bdsm ja. D i bdsm står for dominans. Man trenger ikke være dominant hele tiden, for å være i miljøet. Man trenger ikke være sadist, for å være i miljøet (Selv om spesielt på leke events så er det nok den siden som synes best). Noen steder, er det også egne bondage events, om det er av interesse Takk for svar 😊 Ble litt klokere ser 👍🏻. Har lært at uten spørsmål får man ingen svar. Har ikke levd ut disse tingene i særlig grad, så derfor jeg er litt «grønn». Anonymkode: 87ab1...fbf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 19. mai 2023 #66 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette handler utelukkende også om seksuelle settinger. I «hverdagen» har jeg ingen tanker om roller som dom/sub i det hele tatt. Er «miljøet» overrepresentert av menn som meg? Faller dette inn under BDSM begrepet i det hele tatt? Jeg spør da jeg er nyskjerrig, men uvitende. Har aldri hatt noen befatning med noe BDSM miljø 😊 Anonymkode: 87ab1...fbf Min oppfatning er at dette er det vanligste. At folk har maktleker og smerteleker, der det psykologiske spillet har vel så stor plass som egentlig makt eller brutal smertepåføring. For de fleste er nok dette med regler, avtaler, tillit og respekt en større faktor enn det konkrete innholdet i leken. Det er få som har DS-dynamikken med seg i hverdagen, ut over noen få symbolske hverdagspåminnelser. Man skal jo slappe av sammen også, og ikke føle seg bundet av andres forventninger hele døgnet. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #67 Del Skrevet 19. mai 2023 AprilLudgate skrev (1 time siden): Neida, de er ikke vanilje de jeg kjenner som er der. Det er kink. Og de er ute etter sex, ikke venner. Og da betyr det at alle er ute etter sex der, og ingen søker venner....Helt idiotisk "logikk." Anonymkode: de124...dc0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #68 Del Skrevet 19. mai 2023 Andro skrev (1 time siden): For min del er det altså omvendt. Sex har jeg med mine egne, men vennskap, fellesskap og organisert arbeid, det finner jeg på fetlife. Jeg oppdager stadig lite drevne brukere av siden som oppfører seg veldig dårlig, og bryter alle normer for god adferd i BDSM-samfunn. Som sender kukbilder i innboksen, og maser om sextreff med helt fremmede - uten å ha noen forståelse av samtykkebegrepet eller at man aldri skal sende direktemeldinger til folk uten å ha lest - og forstått - profilteksten deres. Selv rapporterer jeg alle som trør over disse grensene. Akkurat slik tenker jeg også. Jeg har en kjæreste, så jeg søker ikke sex eller lek med andre på fetlife. Vi har et monogamt forhold. Men det hadde vært gøy å ha noen venner og kjente i miljøet, som man kan snakke litt med om ulike interessante tema innen BDSM. Men det har altså vist seg å være vanskelig, om ikke umulig. Var like vanskelig da jeg var singel, og for så vidt åpen for dating etc. Har aldri funnet partnere i miljøet, virker som at flere går litt på rundgang der, gjenbruk av partnere, og det er jeg ikke interessert i. Anonymkode: de124...dc0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #69 Del Skrevet 19. mai 2023 Tråden her har tydelig vis fått oppmerksomhet på andre medier også 😅. Skrevet en hel artikkel om emnet BDSM og inkludering, med utgangspunkt i trådstarter sin problemstilling. Syns forfatteren treffer godt på temaet, og bekrefter noe av opplevelsene som flere her inne har satt ord på. Anonymkode: 0c3d3...4fb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #70 Del Skrevet 19. mai 2023 Også går dere å blottlegger dere i slike kalde empatiløse sammenstelninger. Det er til å bli kvalm av. Hva med å tenke at man fortjener litt bedre? Har virkelig folk så dårlig selvbilde? Anonymkode: cbefc...8c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #71 Del Skrevet 19. mai 2023 BDSM er noe av det særeste og kaldeste miljøet enn kan være i. Jeg har holdt på med BDSM i over 30 år og har vært med i utallige BDSM miljøer rundt om i verden, alt ifra soft til hardcore BDSM. Folk i mer lukkede miljøer stiller seg ekstremt kritisk til nye medlemmer, og du kan igrunn bare glømme å få tilgang til disse miljøene on du allerede ikke kjenner noen der allerede. BDSM er ikke som du ser på film eller leser om på nett. Folk tar denne livstilen ekstremt serriøst og det er veldig kult aktig i mange miljøer. Anonymkode: 35bd2...af4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SlemUlv Skrevet 19. mai 2023 #72 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Også går dere å blottlegger dere i slike kalde empatiløse sammenstelninger. Det er til å bli kvalm av. Hva med å tenke at man fortjener litt bedre? Har virkelig folk så dårlig selvbilde? Anonymkode: cbefc...8c6 Hva snakker du om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #73 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tråden her har tydelig vis fått oppmerksomhet på andre medier også 😅. Skrevet en hel artikkel om emnet BDSM og inkludering, med utgangspunkt i trådstarter sin problemstilling. Syns forfatteren treffer godt på temaet, og bekrefter noe av opplevelsene som flere her inne har satt ord på. Anonymkode: 0c3d3...4fb Så gøy! Jeg har også tenkt en del på dette her: "Samtidig virker det som at folk som faller litt utenfor resten av samfunnet, har en tendens til å bli værende i miljøet mer stabilt og over lang tid. Over tid så vil miljøet da samle en relativt større andel særinger, enn streitinger." For noen av oss blir disse miljøene ikke et sted for å betro sitt mest intime, fordi det er litt for sært og noen setter tone og forventninger med å dele litt for mye... med forventning om at det skal bli en slags norm. At vi nærmest skylder dem å fortelle nasty details fra vår egen seksualpraksis eller utlevere våre lekevenner. Det opplever jeg som klamt. Sexlivet mitt er ikke et offentlig eie, ikke engang relasjonene mine er noe jeg gir mange innsyn i. BDSM-miljøet er jo også et trangt sosialt nettverk med mye sladder, så det er greit å ligge lavt. Jeg har en type posisjon / stilling der man rett og slett ikke outer slike ting uten å miste autoritet. Dermed er det også mange lag med BDSM-miljøer. Alt fra de litt ukritiske, som kan både leke og sexe framfor et publikum, og legger ut bilder av det, til oss som danner våre egne sirkler med full diskresjon. Vi møtes kanskje via andre som har de samme interessene, og kan delta på en munch, men vi omgås bare våre egne når vi utfolder oss i det intime. Eksklusive og hemmelige lekekjellere og en engere og mer privat krets, enn dem som dingler omkring på Nonna og Cat. Anonymkode: 1f75b...f43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeywell Skrevet 19. mai 2023 #74 Del Skrevet 19. mai 2023 Hvordan går man frem om man ønsker å finne en kjæreste som også liker bdsm? Finnes det arenaer for slikt? Jeg er en mann på 33 år. Jeg har etterhvert blitt mer bevisst på at dette å være samtykkende dominerende og kanskje bittelitt sadistisk i senga er noe jeg liker. Men liker bare noen former for det. Som en annen skrev her, så handler det mye om kontroll også. Kanskje ikke pisk og lær. Ellers et sunt og balansert forhold utenfor soverommet. Hvordan går man frem da? Ikke akkurat noe jeg skriver i Tinder profilen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #75 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tråden her har tydelig vis fått oppmerksomhet på andre medier også 😅. Skrevet en hel artikkel om emnet BDSM og inkludering, med utgangspunkt i trådstarter sin problemstilling. Syns forfatteren treffer godt på temaet, og bekrefter noe av opplevelsene som flere her inne har satt ord på. Anonymkode: 0c3d3...4fb Åh, selvsagt. Skal henges ut for dette ja. "Kjedelig kvinne i 30-årene" som ikke er så spennende som alle de med diagnoser og traumer. Joda, takk for den. Takk for at man har prøvd å gjøre sitt beste her i livet og klare seg selv, da er man kjedelig og kan takke seg selv for at ingen er interessert i å bli kjent med deg i BDSM-miljøet. Anonymkode: de124...dc0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 19. mai 2023 #76 Del Skrevet 19. mai 2023 Honeywell skrev (10 minutter siden): Hvordan går man frem om man ønsker å finne en kjæreste som også liker bdsm? Finnes det arenaer for slikt? Jeg er en mann på 33 år. Jeg har etterhvert blitt mer bevisst på at dette å være samtykkende dominerende og kanskje bittelitt sadistisk i senga er noe jeg liker. Men liker bare noen former for det. Som en annen skrev her, så handler det mye om kontroll også. Kanskje ikke pisk og lær. Ellers et sunt og balansert forhold utenfor soverommet. Hvordan går man frem da? Ikke akkurat noe jeg skriver i Tinder profilen min. Du kan kontakte en BDSM-forening i nærheten av der du bor? https://www.smil-norge.no/andre_organisasjoner/ Eller du kan kontakte Smil Norge [email protected] for å få en liten introduksjonssamtale? Det finnes også grupper for kontaktannonser på Fetlife. Du skriver bra, og det alene er nok til å overgå 99% av forførerne på Fl 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honeywell Skrevet 19. mai 2023 #77 Del Skrevet 19. mai 2023 Takk for info ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2023 #78 Del Skrevet 19. mai 2023 Andro skrev (40 minutter siden): Du kan kontakte en BDSM-forening i nærheten av der du bor? https://www.smil-norge.no/andre_organisasjoner/ Eller du kan kontakte Smil Norge [email protected] for å få en liten introduksjonssamtale? Det finnes også grupper for kontaktannonser på Fetlife. Du skriver bra, og det alene er nok til å overgå 99% av forførerne på Fl Smil-Norge finnes vel ikke lengre? Anonymkode: 3b354...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 19. mai 2023 #79 Del Skrevet 19. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Smil-Norge finnes vel ikke lengre? Anonymkode: 3b354...14f Jo, det gjør de så absolutt Jeg linket akkurat til hjemmesiden. Smil-forumet derimot, det er lagt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #80 Del Skrevet 20. mai 2023 Fetlife HAR endret seg. Det er en vesentlig forskjell på hvordan og hvem folk er når de oppretter profil det, uansett av hvilken grunn. Dette er i all hovedsak negativt. Det åpne og inkluderende, gjerne fargerike "kom som du er, med eller uten klær" har blitt omgjort til den grå og kjedelige gjørma man finner over alt på nettet. Her er bare noen aldeles få eksempler: Noen med 18 + cm? Er nysgjrrrig og ville prata/ se an videre Noen damer som ønska 20cm ung kuk ikveld?😛 Har sykt lyst til å suge ei våt fitte. Eksemplene er mange. Svært mye kunne vært hentet fra ei hvilken som helst nettside for halvgamle kåte menn og 14 år gamle gutter som bruker kjedelige ettermiddager på å trolle og spamme. Dette var ikke Fetlife før! Ikke! Anonymkode: 3b354...14f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå