Gå til innhold

Menn som bruker emojis

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Lurven skrev (På 17.5.2023 den 15.25):

Hihi

Fy

Anonymkode: b93e9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.5.2023 den 9.37):

😉 - jeg synes at denne emojien er ment som flørting.. mannen mener ikke det. Enda han sendte den til en annen dame flere ganger bak ryggen min :o 

Anonymkode: e473e...899

Enig med deg, 😉 er flørte emoji

Anonymkode: be00e...587

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Puster liv i denne.. 
kjenner en som kveler folk i smilets. Hver setning har en 😁 eller en 😄.

«Ha en god dag på jobb 😄 Snakkes ikveld 😄».

(Hvorfor i f.. ler han av at jeg skal ha en dag på jobb!? Ler han av at vi skal snakkes?!)

Dette er en merkelig grimase i sende med mindre man har sendt en spøk. Folk må slutte med emojis de ikke kan eller bare holde seg til en basis, smil og hjerte. Eller hva? 

Anonymkode: e0248...043

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Puster liv i denne.. 

(Hvorfor i f.. ler han av at jeg skal ha en dag på jobb!? Ler han av at vi skal snakkes?!)

Dette er en merkelig grimase i sende med mindre man har sendt en spøk. Folk må slutte med emojis de ikke kan eller bare holde seg til en basis, smil og hjerte. Eller hva? 

😀= ekstra stort smil, synes jeg. Ville ikke reagert.

Blunkefjes er for meg den mest irriterende, den har noe bedrevitersk eller passiv-aggresivt over seg. Ville aldri tolket den flørtende. F.eks i en tenkt jobbsituasjon: «Hei, jeg ville bare si at du glemte å tømme søppel på torsdag og det var din tur, så jeg gjorde det for deg. 😉». Eller «Tok meg den frihet å rydde i kjøleskapet i går sånn at alle får bedre plass 😉

Anonymkode: dfd59...bef

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Puster liv i denne.. 

Har aldri tenkt på den som en latter emoji, fordi 😂og 🤣 er latter emojier.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Blunkefjes er for meg den mest irriterende, den har noe bedrevitersk eller passiv-aggresivt over seg. Ville aldri tolket den flørtende. F.eks i en tenkt jobbsituasjon: «Hei, jeg ville bare si at du glemte å tømme søppel på torsdag og det var din tur, så jeg gjorde det for deg. 😉». Eller «Tok meg den frihet å rydde i kjøleskapet i går sånn at alle får bedre plass 😉

Enig, de kunne liksågodt skrevet, ro deg ned og fått samme effekt i meg 😅 

Kunne ha oppfattet den flørtende i den rette settingen. Men settingen er aldri rett...👹

Anonymkode: b93e9...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

😀 og 😄 er to ulike emojier…. Den jeg viser til ler med glimt i øyet, den andre du sendte er bare glad… 

Ja blunkefjes er herskete. Med mindre man flørter da, da går det fint 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 10.43):

- Fremstår de som mindre intelligente? 

Jeg føler det. Føler de blir så barnslige og useriøse. Kvinner slipper unna med emojis, mem det krasjer helt med det å være mann tydeligvis...

Anonymkode: 638f1...21e

Menn fant opp emojis, og brukte det 20-30 år før kvinnene kom på banen.

Er du veldig ung?

Anonymkode: 9367c...01a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk av emoji eller ikke har vell ikke noe med kjønn å gjøre? Rent personlig synes jeg mye bruke av emojier i div innlegg, gjerne kombinert med veldig muntlig språk, fremstår litt uintelligent. Da tenker jeg på bruk av emoji etter hvert setning, og gjerne 4-5 på rad. Når man chatter på snap, messenger o.l frem og tilbake er det mer uformelt og jeg tenker mindre over mye bruk av emojier. Jeg bruker emojier en del når jeg chatter eller sender snap, men veldig lite på kg.

Uansett hva man synes er emojier kommet for å bli. Det har jo til og med sneket seg inn i jobbmailene folk sender ut... Man kan jo synes hva man vil om det, men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Puster liv i denne.. 

Du har fått med deg at emojienes betydning både endrer seg over tid, og kan bety ulike ting avhengig av alder, vennegrupper, jobb etc?

😄 bruker vi mye i mail og chat på jobb f.eks. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du har fått med deg at emojienes betydning både endrer seg over tid, og kan bety ulike ting avhengig av alder, vennegrupper, jobb etc?

😄 bruker vi mye i mail og chat på jobb f.eks. 😄

Virkelig, men bruker dere den i setninger uten humor liksom?

Den heter grin. Med andre er den litt leken og veldig creepy å bruke om f.eks «sov godt😁». Jeg ville liksom ikke selv laget det ansiktsuttrykket til mange folk uten det er en liten munterhet i det.
Men det er kanskje jeg som overtenker? 

IMG_1398.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...