AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #1 Del Skrevet 16. mai 2023 Hvis det blir øl salg på fotballkamper andre steder enn vip, så er det slutt på sesongkort for meg. Alkohol og barn hører ikke sammen. For det går jo flere familier på kamper, fedre har ofte med seg barn på kamp. Det må ihertfall være kontroll så ingen slipper beruset inn på stadion. I dag må jeg dessverre på kamp, det blir min siste bortekamp heldigvis. Anonymkode: 18427...6d7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #2 Del Skrevet 16. mai 2023 Ja til kontroll, ingen overstadig beruset slipper inn. JA til ølservering på kamp, jeg er frivillig barnløs og driter i grunn i barnefamiliene Anonymkode: a861b...914 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #3 Del Skrevet 16. mai 2023 Enig. Alkoholservering har ingenting på idrettsarrangement å gjøre, og ihvertfall ikke på idrettsarrangement hvor barn også skal være velkommen. Skal man drikke øl kan man gå på fotballpuben og se kampen med en øl der. Anonymkode: 2343c...98c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 16. mai 2023 #4 Del Skrevet 16. mai 2023 Rus og idrett er motsetninger. Hører ikke sammen. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #5 Del Skrevet 16. mai 2023 Ikke så mye fotball der jeg bor, men icehockey er veldig populært og jeg går på kamp innimellom selv om jeg ikke er spesielt interessert, rett og slett fordi det er show. Å gå på hockeykamp er ofte en helaften, hvor man gjerne tar et måltid på en av hockeyarenaens restauranter før kampstart, og koser seg med snacks og god drikke, med eller uten alkohol, under selve kampen. Ikke bare selges det øl, men også vin og enkle cocktails. Det er alltid fullsatt arena, med alt fra ungdommer til pensjonister og barnefamilier. Har per dags dato aldri sett bråk eller overstadig beruselse på kamp. Alkoholsalg bør reguleres strengt, men lovverket i Norge grenser til det latterlige. Jeg kan komme på et eneste annet land i verden hvor alkohol er lovlig vare, men det er totalforbud mot alkoholsalg under alle idrettsarrangementer. Anonymkode: e548d...a0a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #6 Del Skrevet 16. mai 2023 Hvis fotballkamper er et barnearrangement så er det rart med kamptidpunkter kl 20. Da skulle jo publikum vært i seng for lengst. Regner med at du heller ikke tar med deg barna på restaurant. Siden det serveres alkohol. Også restauranter burde slutte å servere alkohol hvis de vil ha flere barn som kunder. Bare et tips. Anonymkode: 47bb9...366 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #7 Del Skrevet 16. mai 2023 Ja til ølservering under kontroll Anonymkode: 76402...ea2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #8 Del Skrevet 16. mai 2023 Blir litt vel enkelt å si at man må ta så hensyn til barnefamiliene at det ikke kan serveres øl noe sted på stadion. Velger du f.eks. å ta med barna til ståtribunen på en Vålerenga-kamp vil de også i dag møte på berusede mennesker, banning og generelt høyt støynivå. Liker du ikke det, kan du ta med barna til en av langsidene i stedet. Sånn kan det fint være for fremtiden også, mener jeg. Øl på deler av stadion, gjerne der det er flest voksne fra før. Sånn det er i dag, hvor det bare er lov å servere alkohol på VIP-delen, er i alle fall en dårlig løsning. Ikke har jeg hørt om at folk raver drita rundt der inne fordi det serveres alkohol heller, men hva vet jeg - det er jo ikke der jeg oppholder meg på kamp. Fotball skal være for alle, både store og små, også må alle ta hensyn til hverandre innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: 0c256...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #9 Del Skrevet 16. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Alkoholsalg bør reguleres strengt, men lovverket i Norge grenser til det latterlige. Jeg kan komme på et eneste annet land i verden hvor alkohol er lovlig vare, men det er totalforbud mot alkoholsalg under alle idrettsarrangementer. Anonymkode: e548d...a0a Mener det var forbudt under VM i Qatar også, så vi er i godt selskap! Anonymkode: 0c256...89e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #10 Del Skrevet 16. mai 2023 Da får dem jammen meg begynne ha store promillekontroller også. Folk mister jo fullstendig evnen til å skjønne hva skilt betyr og trafikkregler nå før det er servering... "Innkjøring forbudt" = det gjelder ikke meg... "Parkering forbudt" = utenom supportere! "Ikke lov stå i T-kryss" = legger jeg hode på skakke, så er det ikke en T! "Foran en privat innkjørsel" = hele borettslaget er sikkert på kamp!! ..... Anonymkode: 9ecd9...b3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #11 Del Skrevet 16. mai 2023 Uavhengig av hva man mener. Hvorfor skal det være forskjell på VIP og vanlige tribuner? Jeg kan se gode argumenter både for og mot ølservering på tribunene, men uansett hva de bestemmer burde det være likt for alle. Det er ikke riktig at det skal serveres øl på VIP-tribunen hvis det er forbudt på resten av stadion Anonymkode: eebdc...6a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 16. mai 2023 #12 Del Skrevet 16. mai 2023 Såfremt man har felt der kun voksne kan kjøpe billetter så ser jeg ikke problemet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. mai 2023 #13 Del Skrevet 16. mai 2023 Andro skrev (2 timer siden): Rus og idrett er motsetninger. Hører ikke sammen. Øl og underholdning hører sammen. De som ser på driver ikke med idrett og kan fint drikke. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. mai 2023 #14 Del Skrevet 16. mai 2023 T-AA skrev (4 minutter siden): Såfremt man har felt der kun voksne kan kjøpe billetter så ser jeg ikke problemet. Hva er problemet med at barn sitter med voksne som drikker øl (på fotballkamp)? De gjør det i nesten alle andre land i verden uten problemer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #15 Del Skrevet 16. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Ikke så mye fotball der jeg bor, men icehockey er veldig populært og jeg går på kamp innimellom selv om jeg ikke er spesielt interessert, rett og slett fordi det er show. Å gå på hockeykamp er ofte en helaften, hvor man gjerne tar et måltid på en av hockeyarenaens restauranter før kampstart, og koser seg med snacks og god drikke, med eller uten alkohol, under selve kampen. Ikke bare selges det øl, men også vin og enkle cocktails. Det er alltid fullsatt arena, med alt fra ungdommer til pensjonister og barnefamilier. Har per dags dato aldri sett bråk eller overstadig beruselse på kamp. Alkoholsalg bør reguleres strengt, men lovverket i Norge grenser til det latterlige. Jeg kan komme på et eneste annet land i verden hvor alkohol er lovlig vare, men det er totalforbud mot alkoholsalg under alle idrettsarrangementer. Anonymkode: e548d...a0a Mulig det ikke er totalforbud i alle idrettsarrangementer. Men flere land hvor det er forbud mot alkohol på fotballkamper selv om alkohol er lovlig vare i landet. Blant annet i England er det forbud på fotballkamper. Anonymkode: f2296...466 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 16. mai 2023 #16 Del Skrevet 16. mai 2023 2 hours ago, Brunello said: Hva er problemet med at barn sitter med voksne som drikker øl (på fotballkamp)? De gjør det i nesten alle andre land i verden uten problemer. Norge er ikke som andre land når det kommer til alkohol. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2023 #17 Del Skrevet 16. mai 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Mulig det ikke er totalforbud i alle idrettsarrangementer. Men flere land hvor det er forbud mot alkohol på fotballkamper selv om alkohol er lovlig vare i landet. Blant annet i England er det forbud på fotballkamper. Anonymkode: f2296...466 I England sitter fansen, opptatt med å spise pølse, iblant mumler 20% av dem i utakt noe som kan minne om et heiarop. I Tyskland derimot er det stemning hele kampen. Så hvs England gjør burdr vi gjøre det stikk motsatte av. Ikke bare i fotballen forresten Anonymkode: aac53...b94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 16. mai 2023 #18 Del Skrevet 16. mai 2023 T-AA skrev (36 minutter siden): Norge er ikke som andre land når det kommer til alkohol. Nei, vi drikker mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 17. mai 2023 #19 Del Skrevet 17. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 9.29): Ja til kontroll, ingen overstadig beruset slipper inn. JA til ølservering på kamp, jeg er frivillig barnløs og driter i grunn i barnefamiliene Anonymkode: a861b...914 Og vi driter i dere som MÅ drikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-AA Skrevet 17. mai 2023 #20 Del Skrevet 17. mai 2023 21 hours ago, Brunello said: Nei, vi drikker mindre. Ja, vi drikker mindre enn franskmenn, men du skal tilbringe mye tid i Frankrike før du ser en person som har råd til å gå på fotballkamp som fremstår tydelig beruset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå