AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #1 Skrevet 15. mai 2023 Mitt barn som er 13, fyller 14 ønsker å begynne på Wang Ung Oslo. Hun er veldig glad i sporten fotball, og vil derfor gjerne gå der. Dette er altså en Privatskole, men penger er ikke et så stort problem, problemet her er at den nærmeste WangUng skolen er i Oslo, men Oslo er fortsatt 1,5 timer unna. Hun mener hun kan sitte på med faren sin ( mannen min ) på jobb, og ta bussen derfra. Jeg stoler på at det kan gå bra, men er dette lurt? Noen som har noe erfaring med dette? Det blir jo mye til og fra Oslo. Jeg er redd hun kan bli sliten av tog hver dag. Hva er deres meninger om dette? Jeg tenkte kanskje å kontakte skolen å høre med de, kanskje om hun kunne gå 50:50 med Wang og ungdomsskolen nærme oss. Dette blir kanskje vanskelig å balansere eller kombinere. Hun har hatt hjemmeskolen 1 dag i uka på barneskolen, pga konsentrasjonsvansker. Noen som også vet når denne skolen starter? Anonymkode: b7596...ee9
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #2 Skrevet 15. mai 2023 Jeg reiste ikke så langt, men pendlet en time til skolen fra 8. og ut VGS. Jeg tenkte ikke så mye på det da. Klart jeg var nok mye på besøk hos venner som bodde nærmere, men tritt sett reflekterte jeg ikke så mye over at reiseveien var kjip. Kanskje jeg var litt umoden, nå som jeg tenker over det😂 Anonymkode: 8b46e...7a0
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #3 Skrevet 15. mai 2023 Jeg har ikke barn på Wang, men kjenner flere som har gått der. For det første er ikke dette en skole man bare kan melde seg til. Søknadsfristen gikk ut 1. mars, og de hadde opptaksprøver i mars. Det er dermed for seint å søke for kommende skoleår: https://wang.no/opptaksprover-wang-ung-oslo Såvidt jeg har hørt har de lengre skoledager pga ekstra trening. De jeg kjenner har drevet med langrenn, og da er det plutselig oppmøte i Holmenkollen kl 8 for rukleskitrening. Jeg tror så lang pendling vil være utmattende. Og hvis hun er interessert i å trene mye fotball, kan det jo bli vanskelig å få til hvis man bruker så lang tid på å komme seg hjem. De som går på Wang, gjør jo det fordi de satser på en idrett. Det er ikke lett å satse om all tid går på reise og man bruker opp all tid og energi på det, Anonymkode: 523d1...1f5
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #4 Skrevet 15. mai 2023 De har lange dager, trening på ettermiddagstid mm. Hun vil få svært lange dager + pendling. Å gå på 2 ulike videregående skole vil neppe la seg gjøre og det høres ut som et kaotisk opplegg Anonymkode: 7e066...0d5
Natalie_vikmod Skrevet 15. mai 2023 #5 Skrevet 15. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): De har lange dager, trening på ettermiddagstid mm. Hun vil få svært lange dager + pendling. Å gå på 2 ulike videregående skole vil neppe la seg gjøre og det høres ut som et kaotisk opplegg Anonymkode: 7e066...0d5 Takk for svar! Jeg snakket om Wang Ung som altså er en ungdomsskole. Jeg har sjekket litt opp, og finnet ut at det altså er treningssenter wang ung eier, men det er valgfritt å bruke de. Men takk for svar, Skal undersøke dette videre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå