Gå til innhold

Jeg har blitt gravid på flekken....

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Slapp av damer, dere har ikke noe i Forsen og gjøre. Som vernepliktig mener jeg.

Som nasjon har vi ikke bruk for Forsvaret i det hele tatt i den form det er idag er min mening.

Befalet har dette som en jobb, og har fått utdanningen betalt av den Norske stat. La de meninge få samme ordning.

Kjøp tjenestene som skal til for å forsvare landet, slik vi gjør med alt annet. Noen vil jo redde oss når vi blir rammet av en sykdom, ganske enkelt fordi de ser det som en utfordrende jobb, og fordi de får godt betalt.

Noen ville nok forsvart meg også, mot betaling tenker jeg!

Med dagens utrolig tungrodde og megadyre system, finns det økonomi nok til å lønne meninge som er ansatt. Pengen må bare forvaltes på en bedre måte.

Men hvis ingen vil høre på det forslaget, bør likestilling snart også gjelde kvinner ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Damer har en hel masse i Forsvaret å gjøre. Og den nedbyggingen vi driver med nå, er den samme man gjorde på 20 og 30-tallet - for vi trengte ikke Forsvaret da heller... Merkelig så historieløse vi blir etterhvert.

Trusselbildet har forandret seg, jada - men NATO vil aldri hjelpe den som ikke hjelper seg selv. Så damer - dere trengs.

Klem fra en dame i Forsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Tusenfryd

Hvordan ser du på d norske forsvars utvikling ifra forsvar av Norge til krigsdeltaker hovedsaklig for å forsvare USAs interesser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusenfryd

Hvordan ser du på d norske forsvars utvikling ifra forsvar av Norge til krigsdeltaker hovedsaklig for å forsvare USAs interesser?

For å kunne svare på de sprøsmålet må jeg være enig i at det faktisk er det som skjer. Og det er jeg slett ikke sikker på at jeg er. Heimevernet er den eneste delen av Forsvaret som får beholde sitt personell, og 83.000,- mann handler ikke på vegne av USA. Som et eksempel.

Men hva som er riktig eller ikke, det er det mennesker som vet mye mer om dette enn meg, som kan uttale seg om. Noen hevder at Norge er USAs leiesoldater, andre mener det er tøv. Jeg kan for lite. Hver gang jeg tror jeg har gjort meg opp en mening om det eller det - skjer det noe, kommer det opp nye argumenter og ting som gjør at jeg må stoppe og tenke litt til. Forsvaret er dynamisk om dagen - det er også min mening om det.

Men - jeg mener det burde være en generell og allmenn verneplikt i landet her - som naturlig nok også burde omfatte kvinner. Som var det denne diskusjonen handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sexysadie

Men - jeg mener det burde være en generell og allmenn verneplikt i landet her - som naturlig nok også burde omfatte kvinner. Som var det denne diskusjonen handler om.

Der er jeg uenig; verneplikt er ute i ett demokratisk system

Uansett om d medregner kvinner eller ei....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men der kan vi godt fortsette å være uenige - greit det skjønner du. Det kan godt hende jeg endrer mening om det etterhvert også. Det kan godt hende at det prinispielt ikke er riktig, men synes nå alle kan gi et år for landet sitt, jeg da. Uansett bør det være likt for begge kjønn. Som flere har vært inne på, vi skriker likestilling så fort det er noe som ikke passer oss, men i denne saken er det merkelig stille...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var det vel gutta som skrek "likestilling" siden dette var noe som ikke passet for dem. Har også mer troen på et "proft" forsvar i stedet for verneplikten. Tror ikke det er mye av det de lærer i løpet av disse månedene med verneplikt de får bruk for i en virkelig krig. De jeg kjenner som har vært der sier at det de lærer best er å stå i kø. På den måten kan det vel være litt nyttig, for det blir vel en del rasjoneringskøer foran butikkene i en krigssituasjon.

Jeg hadde ikke vært den som meldte meg til militærtjeneste i hvertfall, og det tror jeg egentlig Kongeriket hadde vært glad for. Hadde vel kostet mer en de fikk igjen å gjøre meg til soldat. Uansett føler jeg at jeg mister så mye av livet ved å føde barn (jeg ligger å spyr i 9 mnd.), at et slikt år er det siste jeg trenger. Dessuten bør jeg holdes langt unna våpen når jeg er premenstruell. Men noen må da være hjemme å holde fortet i en krig, og der melder jeg meg gladelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...