Gå til innhold

Hjelp til tolkning av et tarotkort

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei😊 Jeg er nybegynner på tarotkort. Jeg trakk et kort på en familierelasjon jeg har som lenge har vært vanskelig. Jeg har jevnlig over mange år gjort så godt jeg kan, prøvd å ta initiativ gang på gang, men blir stadig avvist. Det er alltid «legetime» årsaker til avvisning, «mye å gjøre», «har ikke tid», «det går i ett» osv, men det er egentlig en nær relasjon, og man snakker jo med nære relasjoner iblant selv om man har det travelt. Jeg har gitt litt opp, og trukket meg unna.

Jeg trakk Five of swords, som jeg leser passer situasjonen veldig godt. Men er det den som trekker kortet som er den som står der med tre sverd (jeg?), og den andre parten som symboliserer de som går sin vei (den relasjonen jeg trakk kort på?), for jeg føler virkelig det er motsatt, da det alltid er jeg som ønsker mer og bedre kontakt, og alltid jeg som har tatt initiativ, uten hell🤔 Kan noen hjelpe meg å lese både kortet og situasjonen? 

Anonymkode: 9fd0b...c7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at det kommer helt an på hvordan du spurte. For å få et presist svar må du ha et presist spørsmål.

Hvis du spurte om denne personen så betyr det den personen, men spurte du om situasjonen så har det med situasjonen å gjøre. Og så er det kanskje litt lite å trekke ett kort på en slik situasjon? Jeg ville kanskje lagt tre kort i stedet, fortid-nåtid-fremtid og sett an på de tre til sammen. 

Jeg husker ikke helt hva 5 sverd betyr (er det 5 eller 3 du trakk?) men sverd betyr uansett luft/tanker, så jeg tror at i denne situasjonen er kortet deg og hvordan du tolker situasjonen fra din side. 

Hvis du trekker kort på "hva tenker den andre om denne situasjonen" så kan det hende du får et annet svar. Og hvis du legger kort på "hva kan gjøres i denne situasjonen" så får du også svar på det. 

Anonymkode: 2fecd...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det systera di?

Anonymkode: 2d459...da4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker at det kommer helt an på hvordan du spurte. For å få et presist svar må du ha et presist spørsmål.

Hvis du spurte om denne personen så betyr det den personen, men spurte du om situasjonen så har det med situasjonen å gjøre. Og så er det kanskje litt lite å trekke ett kort på en slik situasjon? Jeg ville kanskje lagt tre kort i stedet, fortid-nåtid-fremtid og sett an på de tre til sammen. 

Jeg husker ikke helt hva 5 sverd betyr (er det 5 eller 3 du trakk?) men sverd betyr uansett luft/tanker, så jeg tror at i denne situasjonen er kortet deg og hvordan du tolker situasjonen fra din side. 

Hvis du trekker kort på "hva tenker den andre om denne situasjonen" så kan det hende du får et annet svar. Og hvis du legger kort på "hva kan gjøres i denne situasjonen" så får du også svar på det. 

Tusen takk for svar😊 Jeg spurte mer ang situasjonen, hvordan situasjonen ville være i årene fremover. Og ja, jeg trakk Five of swords. Men jeg skal prøve å gjøre det du sa, og trekke tre kort for fortid, nåtid og fremtid, og spørre mer spesifikt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Er det systera di?

Det er ikke så viktig hvem det er, bare prøver å lære meg å lese tarotkort ang ulike situasjoner😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk for svar😊 Jeg spurte mer ang situasjonen, hvordan situasjonen ville være i årene fremover. Og ja, jeg trakk Five of swords. Men jeg skal prøve å gjøre det du sa, og trekke tre kort for fortid, nåtid og fremtid, og spørre mer spesifikt😊

Tror kanskje det er litt mye å forlange av ett kort å si noe om hva som skjer så langt fram. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke så viktig hvem det er, bare prøver å lære meg å lese tarotkort ang ulike situasjoner😊

Beklagar, eg testa min eigen intuisjon og lurte på om eg klarte å få rett relasjon. Igjen; om forlatelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Beklagar, eg testa min eigen intuisjon og lurte på om eg klarte å få rett relasjon. Igjen; om forlatelse. 

Ingenting å beklage, kjære deg❤️ Jeg bare prøver å være så anonym jeg kan i historien😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med den som sies at du må være tydelig i hva du spør om. "Årene fremover" blir også litt for vagt og langt frem i tid, man kan ikke spå for langt frem om gangen. I tillegg er det dette med at bare et kort ikke nødvendigvis sier så mye om en utvikling, at man bør ha flere klargjørende kort for mer informasjon. Jeg trekker aldri 1 kort, som et minimum legger jeg 5 kort i en stjerne, hvor hver posisjon har hver sin betydning, og man også får råd.
Da er det mye lettere å se helheten og få gode svar, syns jeg. 

Anonymkode: fc8e8...177

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er enig med den som sies at du må være tydelig i hva du spør om. "Årene fremover" blir også litt for vagt og langt frem i tid, man kan ikke spå for langt frem om gangen. I tillegg er det dette med at bare et kort ikke nødvendigvis sier så mye om en utvikling, at man bør ha flere klargjørende kort for mer informasjon. Jeg trekker aldri 1 kort, som et minimum legger jeg 5 kort i en stjerne, hvor hver posisjon har hver sin betydning, og man også får råd.
Da er det mye lettere å se helheten og få gode svar, syns jeg. 

Takk for svar, setter pris på det, da jeg har mye å lære om dette😊 Finnes det bilder på nett med hvordan denne stjernen skal se ut når man legger den? Og hvilken betydning hver posisjon har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar, setter pris på det, da jeg har mye å lære om dette😊 Finnes det bilder på nett med hvordan denne stjernen skal se ut når man legger den? Og hvilken betydning hver posisjon har? 

Det tar lang tid å lære seg tarot. Både i forhold til å tune seg inn, stille klare spørsmål, tolke kort i sammenheng med hverandre i forhold til posisjon, og også det å bruke intuisjonen kombinert. 

Jeg er usikker, men du gjør følgende:

5 kort.

Legg kort nr 1 i midten
Legg kort nr 2 til venstre for kort nr 1
Legg kort nr 3 til høyre for kort nr 1
Legg kort nr 4 under kort nr 1
Legg kort nr 5 over kort nr 1

Kort nr 1 sier noe om situasjonen/temaet
Kort nr 2 sier noe om hva du ikke er klar over
Kort nr 3 sier noe om hva du kanskje allerede er klar over
Kort nr 4 er rådet du gis i forhold til situasjonen
Kort nr 5 er utfall. Altså ikke nødvendigvis et endelig utfall, men et foreløpig utfall

Et råd er å heller spørre "hvordan vil situasjonsen med xxx utvikle seg fremover", fremfor hvordan vil situasjonen med xxx utvikle seg de neste år". Du kan også spørre om utfallet av en situasjon, men erfaringsmessig så vet jeg at et utfall ikke trenger å være et endelig utfall. 

Jeg bruker også alltid det siste kortet i bunken som jeg tar ut, såkalt "bunnkort". Dette kortet gir ofte en tilleggsopplysning. 

En hovedregel jeg har, er at hvis månen er det første kortet som kommer frem etter stokking, så stokker jeg på nytt. 

Dette legget jeg viste deg her, er en veldig fin måte å begynne på. Når du får mer dreisen på det, så kan du legge mer avansert med mer kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...