AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Del Skrevet 13. mai 2023 Jeg har litt tendenser til rosacea og for å roe ned huden har jeg kjøpt bla It cosmetics bronzer. Og den funker bra nok den, men den lukter så sterkt at jeg orker jo ikke å bruke den.. Hva er greia med så parfymerte produkter for sensitiv hud...? 🤐 Finnes det andre merker som også roer ned huden, men er parfymefri? Anonymkode: d859f...36f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 13. mai 2023 #2 Del Skrevet 13. mai 2023 Mja, jeg ser ikke særlige ingredienser som roer ned huden? Men av parfymefritt så har du endel alternativer. Jeg liker Nars Matte, Hourglass sine bronzere, alt fra Make The Make - og forsåvidt krembronzere/flytende. Fenty er og luktfritt, Rare Beauty også. Det meste Chanel/Dior og mye annet som selges på parfymerier osv er dessverre tilsatt duft - veldig irriterende. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #3 Del Skrevet 13. mai 2023 AprilLudgate skrev (11 minutter siden): Mja, jeg ser ikke særlige ingredienser som roer ned huden? Men av parfymefritt så har du endel alternativer. Jeg liker Nars Matte, Hourglass sine bronzere, alt fra Make The Make - og forsåvidt krembronzere/flytende. Fenty er og luktfritt, Rare Beauty også. Det meste Chanel/Dior og mye annet som selges på parfymerier osv er dessverre tilsatt duft - veldig irriterende. Takk for tips! It cosmetics skal visstnok være laget av hudleger og spes bra for rosacea sa personen jeg handlet av.. Og jeg vet jo dessverre ikke hva som er bra eller dårlig av ingredienser. Men nå fikk jeg noen flere merker å sjekke ut , bla Make the make, det merket er jo ganske ofte på tilbud også mener jeg. Takk for hjelp! Anonymkode: d859f...36f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaledonia Skrevet 14. mai 2023 #4 Del Skrevet 14. mai 2023 Artdeco, Isadora og Lumene er mindre parfymert enn andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 14. mai 2023 #5 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Takk for tips! It cosmetics skal visstnok være laget av hudleger og spes bra for rosacea sa personen jeg handlet av.. Og jeg vet jo dessverre ikke hva som er bra eller dårlig av ingredienser. Men nå fikk jeg noen flere merker å sjekke ut , bla Make the make, det merket er jo ganske ofte på tilbud også mener jeg. Takk for hjelp! Anonymkode: d859f...36f Selgeren sa nok det ja 😅 Jo, det stemmer at CCkremen er likt av endel med rosascea fordi den er fargekorrigerende og mulig å bygge opp til fulldekk. Men ellers inneholder den ingenting spesielt som går på å dempe rødhet utover at den dekker. Generelt ville jeg heller valgt hudpleie som er ment for rosascea - der trekker jo produktene inn i øverste lag. Sminke ligger bare utenpå, og kan selvsagt irritere når det er ingredienser som man ikke tåler godt. Noen er hypoallergikere og reagerer på mye, men rosascea er jo ikke helt der. Argumentet hennes er bare salgstriks og tull. En person som jobber på parfymeri har jo med all respekt null kompetanse på ingredienser. Hudleger generelt lager ikke sminke, men IT cosmetics kan for all del ha betalt en lege for å fronte merket. Irriterende ingredienser i sminke er jo oftest parfyme. Så vil de fleste like/mislike noe utfra finish og dekkevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå