AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #1 Del Skrevet 13. mai 2023 Hvilke bøker har du begynt å lese, men avsluttet eller aldri blitt ferdig med da historien ikke drar deg inn? For meg har " balansekunst" vært en sånn bok, har ikke gitt opp enda men prøvd å lese den i noen år. Anonymkode: a7c58...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frankenstein1 Skrevet 13. mai 2023 #2 Del Skrevet 13. mai 2023 Min kamp av Knausgård måtte jeg bare gi opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 13. mai 2023 #3 Del Skrevet 13. mai 2023 "Elskeren" av Marguerite Duras. Har prøvd flere ganger, men kommer aldri lenger enn side 12... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nowayback Skrevet 13. mai 2023 #4 Del Skrevet 13. mai 2023 Alle bøker 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #5 Del Skrevet 13. mai 2023 Alle av idioten Lahlum Anonymkode: 74258...431 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #6 Del Skrevet 13. mai 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvilke bøker har du begynt å lese, men avsluttet eller aldri blitt ferdig med da historien ikke drar deg inn? Anonymkode: a7c58...e3b Samtlige bøker jeg har begynt på tror jeg. Kan ikke huske å ha fullført en eneste bok. For meg er bøker sovemedisin, eller trigger til rastløshet. Aldri funnet gleden i å lese. Anonymkode: 78bc1...526 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vixella Skrevet 13. mai 2023 #7 Del Skrevet 13. mai 2023 Tender Is the Flesh, som jeg så en TikTok om og tenkte at sikkert var en interessant bok. Jeg leste vel tretti sider før jeg ga opp. Siden den gang har boka bare støvet ned i hylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 13. mai 2023 #8 Del Skrevet 13. mai 2023 I noen år fikk jeg hvert år til jul et par pocketbøker av en venninne i julegave, skrevet av denne Lucinda Riley, "kioskforfatter" (tror jeg det heter) som skriver om søstre og kjærlighet og familiehemmeligheter som avdekkes og blablabla. Samme oppskriften overalt. Jeg har takket pent for gaven og lagt dem i skapet en stund, før jeg har kastet dem ulest. Jeg orker ikke sånne bøker. Leser bakpå, blar opp på noen tilfeldige sider i boka og leser en side, og ser at dette er ikke noe jeg orker å lese en hel bok av, langt mindre en serie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 13. mai 2023 #9 Del Skrevet 13. mai 2023 Det var et nederlag for meg da jeg ikke klarte å komme meg gjennom Sofies verden som ble utgitt i 1991 og senere ble en internasjonal bestselger. Det hevdes det var verdens mest solgte roman i 1995. Mens jeg, på tross av et hederlig forsøk ikke klarte å komme meg gjennom det som egentlig er en ungdomsroman. Akk, ja 😞 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 13. mai 2023 #10 Del Skrevet 13. mai 2023 I manko på andre bøker ett par ganger, så begynte jeg på det nye testamentet. Jesu ættetavle. Hoppet av etter det 🤮 Nå har jeg pælma boks for lengst. Jeg leste en bok for noen år siden som heter «Tusen strålende soler». Jeg skjønte ikke hvordan boken var bygd opp, men da jeg først kom inn i det, så gikk det fint. Det er den desidert fineste boken jeg har lest og jeg ønsket st boken var 10 ganger så tykkere. Anbefaler den på det sterkeste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 13. mai 2023 #11 Del Skrevet 13. mai 2023 Prøvde å lese Lucinda Riley. Men guri så kjedelig, Nei, holder meg til krim, spenning og psykologiske thrillere. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogkatten Skrevet 13. mai 2023 #12 Del Skrevet 13. mai 2023 Pike med perleøredobb. Avbrøt riktignok ikke, kjempet meg igjennom fordi alle sa den skulle være så bra. Så med mange innlagte og til dels veldig lange pauser klarte jeg å fullføre etter et år eller noe, fordi jeg ventet jo på at det som var bra skulle komme på neste side eller i neste kapittel. Har flere rundt meg som anbefaler andre bøker av samme forfatter, men jeg vil ikke meg selv så vondt at jeg tenker å prøve, altså. Ellers har jeg til gode å komme meg gjennom en hel bok av Hamsun. Vi blir bare ikke venner. Noen ganger kommer jeg så langt som halvveis, andre gir jeg opp etter noen få sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #13 Del Skrevet 13. mai 2023 Bibelen Anonymkode: ac05c...871 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*blueberry* Skrevet 15. mai 2023 #14 Del Skrevet 15. mai 2023 Den europeiske våren er vel en av de få bøkene jeg måtte gi opp. Den var ekstremt ubehagelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #15 Del Skrevet 15. mai 2023 Don Quijote (gidder ikke google stavemåten 😛 ) Jeg har lest mange klassikere, både av de norske, engelske, og russiske, men altså, guuuuud så irriterende og kjedelig denne boken var.. Ga meg etter å ha trasset meg gjennom til side 100. Anonymkode: 37098...cee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #16 Del Skrevet 15. mai 2023 Balansekunst er jo fantastisk og en av mine favoritter. Jeg kjempet meg gjennom Fifty shades of grey. Makan til søppel. Alkymisten holdt også hardt, men jeg pleier ikke å gi opp bøker. Anonymkode: 6ee2c...6ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2023 #17 Del Skrevet 15. mai 2023 The passage av Justin Cronin Har forsøkt på engelsk, norsk og lydbok. Og serien😅 Den er jo så spennende frem til et punkt men så endrer hele takten seg, og jeg kommer bare ikke videre. Anonymkode: af0ca...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. mai 2023 #18 Del Skrevet 15. mai 2023 Det skjer relativt ofte - jeg har fått lavere terskel med årene for å ikke fullføre bøker. Det kan handle om at historien ikke fenger, at hovedkarakterer irriterende eller utroverdige, at fortellermåten ikke passer meg eller at språket og/eller oversettelsen er for dårlig. Det er så mange bøker der ute jeg har lyst til å lese at det ikke noen grunn til å tvinge meg gjennom noen på trass. Elif Batumans The idiot, Thomas Manns Lotte i Weimar, Ingen ba for dem av Khaled Khalifa og Tsitsi Dangarembgas This mournable body er av de jeg ikke har fullført det siste året. Sistnevnte er tredje bind i en trilogi - jeg likte de to første, men denne hadde en helt annen fortellerstil som drev meg til vanvidd etter to sider. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 15. mai 2023 #19 Del Skrevet 15. mai 2023 Min "mest berømte" var vel da jeg leste Ringenes Herre og ikke gadd å lese alle etterordene om hvordan det gikk med folk, så fort ringen var ødelagt så var jeg fornøyd. Så jeg leste vel 95% av bokserien. Ellers har jeg startet på og ikke lest ferdig mange klassikere, fra Bibelen til Gullivers Reiser til diverse av Amalie Skram. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 15. mai 2023 #20 Del Skrevet 15. mai 2023 (endret) Hareena skrev (På 13.5.2023 den 19.22): Det var et nederlag for meg da jeg ikke klarte å komme meg gjennom Sofies verden som ble utgitt i 1991 og senere ble en internasjonal bestselger. Det hevdes det var verdens mest solgte roman i 1995. Mens jeg, på tross av et hederlig forsøk ikke klarte å komme meg gjennom det som egentlig er en ungdomsroman. Akk, ja 😞 Den har jeg faktisk aldri lest. Men jeg skulle gjerne gjort et forsøk. Men før jeg kaster meg rundt og kjøper den, kan du si litt om hva det var som gjorde den så kjedelig eller "uleselig" etter ditt syn? Var den langtekkelig eller? PS! Jeg så filmen med Meryl Streep en gang da! Endret 15. mai 2023 av Million Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå