AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Del Skrevet 12. mai 2023 Før hadde jeg mensen i 4-5 dager. Den første dagen blødde jeg mye, litt mindre dag to men fortsatt en del, litt dag tre og litt spotting dag fire og fem. Slik har det alltid vært. For to år siden satte jeg inn p-stav. Fikk uregelmessige blødninger og blødde mindre mengder. Helt normale bivirkninger mao. Dette stabiliserte seg etterhvert og jeg fikk regelmessige blødninger hver mnd. som varte i tre dager. I januar tok jeg ut staven da vi skal prøve å få barn. Jeg regnet med å få normal menstruasjon tilbake, men den er fortsatt slik den var når jeg gikk på p-stav. Blør lite i to dager også spotting på dag tre. Har en veldig regelmessig syklus. Er det noen som har en god forklaring på dette? Eller har opplevd lignende? Kjenner på at jeg er veldig bekymret for at ting ikke er normalt. Har positive eggløsningtester, men det trenger jo ikke å bety at jeg har eggløsning. Forrige PP hadde jeg sterke symptomer på eggløsning. Kan ikke huske å ha kjent det så godt tidligere. Er 31 år og ved god helse. Anonymkode: 5aba8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. mai 2023 #2 Del Skrevet 12. mai 2023 For noen tar det lang tid før mensen blir regelmessig etter prevensjon. Så det kan jo være saken her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Del Skrevet 12. mai 2023 Sofakona skrev (20 minutter siden): For noen tar det lang tid før mensen blir regelmessig etter prevensjon. Så det kan jo være saken her. Takk for svar! Tanken har slått meg, men så skal jo syklusen angivelig komme raskt tilbake til normalen etter uttak av p-stav. Det er det jeg leser, men finnes vel unntak.. Syklusen er regelmessig, er bare selve blødningen som er endret. Hvis alt er i orden så gjør det jo ikke noe, men blir så usikker mtp. prøvingen 🙁 Anonymkode: 5aba8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. mai 2023 #4 Del Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar! Tanken har slått meg, men så skal jo syklusen angivelig komme raskt tilbake til normalen etter uttak av p-stav. Det er det jeg leser, men finnes vel unntak.. Syklusen er regelmessig, er bare selve blødningen som er endret. Hvis alt er i orden så gjør det jo ikke noe, men blir så usikker mtp. prøvingen 🙁 Anonymkode: 5aba8...1df Prøv med temping. Dette er en flott måte å se om du får eggløsning. Det at du blør mindre har nok ikke noe å si for å bli gravid. Så lenge du får eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #5 Del Skrevet 12. mai 2023 Jeg mener ikke å skremme deg men hvis man har 3 dagers mens der dag 3 bare blør litt, så er ikke det veldig optimalt. Vanlig mens slimhinne for at egg skal kunne feste seg er å blø mye mer enn litt 3 første dager, deretter litt mindre dag 4 og tilnærmet spotting dag 5. Anbefaler deg å ta Don Quai urt, den øker blodsirkulasjon og gir større menstruasjoner - ta 2 stk morgen og 2 kveld i 2 mnd og jeg skal vedde på at du er gravid i løpet av tredje måned med regelmessig mens. Anonymkode: b700e...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Del Skrevet 12. mai 2023 Sofakona skrev (58 minutter siden): Prøv med temping. Dette er en flott måte å se om du får eggløsning. Det at du blør mindre har nok ikke noe å si for å bli gravid. Så lenge du får eggløsning. Jeg skal prøve det. Takk for tips!😊 Jar tenkt at det er unødvendig, men vil gjerne få bekreftet at jeg har eggløsning sikkert Anonymkode: 5aba8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 12. mai 2023 #7 Del Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skal prøve det. Takk for tips!😊 Jar tenkt at det er unødvendig, men vil gjerne få bekreftet at jeg har eggløsning sikkert Anonymkode: 5aba8...1df www.ovusense.com jeg brukte denne, den koster litt, men i forhold til vanlig temping... med denne trenger du ikke stå opp sammen tid hverdag ..og du trenger bare sovet,,/ ligge stille i 4 timer. Jeg ☠️ ønske jeg hadde begynt med denne tidligere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Del Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg mener ikke å skremme deg men hvis man har 3 dagers mens der dag 3 bare blør litt, så er ikke det veldig optimalt. Vanlig mens slimhinne for at egg skal kunne feste seg er å blø mye mer enn litt 3 første dager, deretter litt mindre dag 4 og tilnærmet spotting dag 5. Anbefaler deg å ta Don Quai urt, den øker blodsirkulasjon og gir større menstruasjoner - ta 2 stk morgen og 2 kveld i 2 mnd og jeg skal vedde på at du er gravid i løpet av tredje måned med regelmessig mens. Anonymkode: b700e...c84 Jeg skal gi det et forsøk. Det skader ikke Har et barn fra før, men han fikk jeg når jeg hadde normale blødninger. Skal jeg ta det hver dag gjennom hele syklusen? Anonymkode: 5aba8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #9 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 23.41): Jeg skal gi det et forsøk. Det skader ikke Har et barn fra før, men han fikk jeg når jeg hadde normale blødninger. Skal jeg ta det hver dag gjennom hele syklusen? Anonymkode: 5aba8...1df Ja men stopp på første mens dag ellers blir blødningene veldig store. Så starter du igjen på da 4 mensdag når blødningene er så godt som over. Et ca 2-3 mnd håper jeg du har fått mer langvarig mens og regelmessig (du hadde muligens regelmessig fra før også) krysser fingre 😊👍 Anonymkode: b700e...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #10 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja men stopp på første mens dag ellers blir blødningene veldig store. Så starter du igjen på da 4 mensdag når blødningene er så godt som over. Et ca 2-3 mnd håper jeg du har fått mer langvarig mens og regelmessig (du hadde muligens regelmessig fra før også) krysser fingre 😊👍 Anonymkode: b700e...c84 Takk! 😊 De er regelmessige ja, bare ufattelig lette. Det er i utgangspunktet fint å blø lite, men ikke når man er bekymret for fruktbarheten pga. det 🙈 Jeg kjøpte Don Quai i går. Håper det hjelper. Det skader i alle fall ikke å prøve, selv om det smaker grusomt😊 Ser at anbefalingene er å stoppe med kapslene når man får EL da bruken av denne urten mellom EL og IKM er assosiert med høyere sjanse for SA. Det er ikke ønskelig. Håper at jeg snart får positiv test ☺ Anonymkode: 5aba8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2023 #11 Del Skrevet 14. mai 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk! 😊 De er regelmessige ja, bare ufattelig lette. Det er i utgangspunktet fint å blø lite, men ikke når man er bekymret for fruktbarheten pga. det 🙈 Jeg kjøpte Don Quai i går. Håper det hjelper. Det skader i alle fall ikke å prøve, selv om det smaker grusomt😊 Ser at anbefalingene er å stoppe med kapslene når man får EL da bruken av denne urten mellom EL og IKM er assosiert med høyere sjanse for SA. Det er ikke ønskelig. Håper at jeg snart får positiv test ☺ Anonymkode: 5aba8...1df Ja, stemmer det med SA risiko, men tror ikke egget klarer feste seg hvis slimhinnen er for tynn, så jeg hadde brukt det iallefall 1 hel måned unntatt under mens men enig det at det kan være litt stress med tanke på spontanabort. Egget bruker vel 5-6 dager gjennom eggleder før det havner i livmora. Så de dagene vil det ikke være i kontakt sånn sett. Bra at du har regelmessig! Da har du garantert eggløsning og så kan du telle bakover 14 dager fra første dags mens. Så vet du dagen eggløsningen var ( ca midt mellom hvis du har 28-30 dagers syklus. ja gi det en sjanse! Kjenner mange selv og egen erfaring også med at man ble gravid i løpet av ca 3 mndmed denne urter , i allefall verdt et forsøk som ikke ruinerer økonomien! si fra her hvis du lykkes, vi kvinner må hjelpe hverandre så godt det går og håper spiren sitter om en stund ❤️😊 Anonymkode: b700e...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2023 #12 Del Skrevet 8. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 14.5.2023 den 22.48): Ja, stemmer det med SA risiko, men tror ikke egget klarer feste seg hvis slimhinnen er for tynn, så jeg hadde brukt det iallefall 1 hel måned unntatt under mens men enig det at det kan være litt stress med tanke på spontanabort. Egget bruker vel 5-6 dager gjennom eggleder før det havner i livmora. Så de dagene vil det ikke være i kontakt sånn sett. Bra at du har regelmessig! Da har du garantert eggløsning og så kan du telle bakover 14 dager fra første dags mens. Så vet du dagen eggløsningen var ( ca midt mellom hvis du har 28-30 dagers syklus. ja gi det en sjanse! Kjenner mange selv og egen erfaring også med at man ble gravid i løpet av ca 3 mndmed denne urter , i allefall verdt et forsøk som ikke ruinerer økonomien! si fra her hvis du lykkes, vi kvinner må hjelpe hverandre så godt det går og håper spiren sitter om en stund ❤️😊 Anonymkode: b700e...c84 Jeg kjøpte Don quai samme dag du foreslo det. Da var jeg på dag 3 i syklusen som er den dagen jeg vanligvis har stoppet å blø. Jeg spottet da i 2 dager til, noe som gjorde at lengden på menstruasjon samsvarte med hvordan det var før jeg satt inn p-stav. Nå har jeg fått mensen igjen. For første gang på 2,5 år begynner jeg å nærme meg en normal mengde blødning. Det kan jo selvfølgelig være helt tilfeldig. Uansett er jeg kjempe fornøyd og jeg føler meg mye mindre stresset siden ting begynner å se normalt ut. Anonymkode: 5aba8...1df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå