Gå til innhold

Britisk krimserie? Forslag?


Million

Anbefalte innlegg

Million skrev (16 timer siden):

Å ja, takk. Jeg lette på NRK appen jeg har på tv-en, men det var ingenting som het The Fall der. Kan den ha hett noe annet på norsk...? Lite sannsynlig at den ikke dukker opp ved søk på originaltittelen likevel da, men...

Den het The Fall også på NRK:

https://tv.nrk.no/serie/the-fall

Problemet med å stole på streaming er at det som er tilgjengelig den ene dagen, ikke nødvendigvis er det den neste - noe man så da avtalen med Norwaco gikk i vasken for noen år siden, og store deler av NRK-arkivet forsvant.

Entern skrev (18 timer siden):

Endeavour (Unge Morse) er min absolutte favoritt. Kjempebra karakterer, skuespill og plot og gjerne både sesong-lange plot og en sak per episode 😊😊😊😊 serien foregår på 60-70-tallet, akkurat som

Enig - flott serie. Det som er litt kjedelig, er at NRK veksler mellom å sende sesong 6, 7 eller 8 - sesong 1-5 har de tydeligvis ikke lenger rettighetene til. I Påsken ifjor la man ut alt av Vera bortsett fra sesong 10, og tidligere år alt av Poirot - mens i år la de dessverre ikke ut en komplett serie. Håper at Unge Morse kommer tilbake senere.

https://tv.nrk.no/serie/unge-inspektoer-morse

Anonymkode: 7804a...cdf

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flere her har foreslått «Vera». Jeg har sett 20 min av den nå. Hva er interessant der egentlig? 

Anonymkode: ace0b...762

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

 

 

Har det virkelig noe å si om vedkommende skriver/ svarer flere ganger  i tråden!?  

Anonymkode: ef503...a45

Nei, dette var bare svar til at man kan se om man har svart før

Anonymkode: d1b95...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nrk-tv ligger også Sherwood, som kom ut i fjor sommer, meget bra. Ellers liker jeg Grace, Happy Valley, Shetland og Vera. Line of Duty er noe av det beste jeg har sett av krim på tv. De 6 sesongene ligger på ulike strømmetjenester tror jeg. Ser nå at tv2Play har alle. Her er også Broadchurch, London Kills, D.I Ray og Ridley - gode britiske serier. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2023 den 14.07):

Flere her har foreslått «Vera». Jeg har sett 20 min av den nå. Hva er interessant der egentlig? 

Anonymkode: ace0b...762

At den dysfunksjonelle middelaldrende etterforskeren er dame?😅

Det er uvanlig faktisk 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Fall er kjempebra! Så den på NRK da den gikk der. Men i følge SF Anytime går den der nå. Den finnes på DVD (link) også, så det går jo også an om man har veldig lyst til å se den (tips: sjekk ditt lokale bibliotek evnt.)

Ellers må jeg anbefale Mare of Easttown. Jeg har sett mye krim, men dette er helt klart en av de beste. Den går på HBO Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (På 15.7.2023 den 23.51):

The Fall er kjempebra! Så den på NRK da den gikk der. Men i følge SF Anytime går den der nå. Den finnes på DVD (link) også, så det går jo også an om man har veldig lyst til å se den (tips: sjekk ditt lokale bibliotek evnt.)

 

Takk for link til The Fall på dvd. Er det flere enn 1 sesong som er laget? Du linker til sesong 1, så jeg lurer da på om det finnes flere? 

Det var jo håpløst å søke på "the fall" hos CDON... fikk langt over 2000 treff på helt irrelevante filmer, som f.eks Transformers osv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A touch of Frost minner en del om Vera og Morse. Ligger en del episoder på youtube.

Anonymkode: ec53e...35f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (På 15.7.2023 den 23.51):

The Fall er kjempebra! Så den på NRK da den gikk der. Men i følge SF Anytime går den der nå. Den finnes på DVD (link) også, så det går jo også an om man har veldig lyst til å se den (tips: sjekk ditt lokale bibliotek evnt.)

Ellers må jeg anbefale Mare of Easttown. Jeg har sett mye krim, men dette er helt klart en av de beste. Den går på HBO Max.

Du som likte Mare og Easttown vil helt sikkert like Happy valley også.

Anonymkode: 08b42...35e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (3 timer siden):

Takk for link til The Fall på dvd. Er det flere enn 1 sesong som er laget? Du linker til sesong 1, så jeg lurer da på om det finnes flere? 

Det var jo håpløst å søke på "the fall" hos CDON... fikk langt over 2000 treff på helt irrelevante filmer, som f.eks Transformers osv!

Ja vi så sesong 2 i vinter på NRK 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Binga Broadchurch i helga😍 likte den veldig godt! 

Anonymkode: dd645...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/20/2023 at 4:51 PM, Million said:

Takk for link til The Fall på dvd. Er det flere enn 1 sesong som er laget? Du linker til sesong 1, så jeg lurer da på om det finnes flere? 

Det var jo håpløst å søke på "the fall" hos CDON... fikk langt over 2000 treff på helt irrelevante filmer, som f.eks Transformers osv!

Det er 3 sesonger

Anonymkode: d1b95...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...