solsolsol Skrevet 12. mai 2023 #1 Del Skrevet 12. mai 2023 Veldig usikker på om det her skulle under barn eller mote eller fritid (friluftsliv) 😅 Uansett, har en nevø som skal konfirmeres straks. Han har sagt at han ikke ønsker seg penger, men overraskelser. Han er veldig opptatt av friluftsliv, jakt, fiske, og sånt. Tenkte å kjøpe enten turbukse eller jakke eller noe sånt til han, men gjerne noe han vil synes er kult 🤪 (da jeg var tenåring var det Norrøna som var det store, mamma sier det var Fjellreven på hennes tid, hva er det ungdommen vil ha nå?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 12. mai 2023 #2 Del Skrevet 12. mai 2023 Ville tenkt mer kvalitet enn hva som er kult! Er Haglöfs bra? Bergans er i alle fall bra.. The North Face er dårlig kvalitet og overprisa. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #3 Del Skrevet 12. mai 2023 Badebuksa2.0 skrev (1 minutt siden): Ville tenkt mer kvalitet enn hva som er kult! Er Haglöfs bra? Bergans er i alle fall bra.. The North Face er dårlig kvalitet og overprisa. Joda, men til en femtenårig gutt i vekst er kanskje kulhet viktigere enn kvalitet? Jeg bruker fortsatt mitt norrønnasett fra 1998, men gutter vokser jo gjerne før ting blir utslitt på den alderen 😅 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 12. mai 2023 #4 Del Skrevet 12. mai 2023 solsolsol skrev (2 minutter siden): Joda, men til en femtenårig gutt i vekst er kanskje kulhet viktigere enn kvalitet? Jeg bruker fortsatt mitt norrønnasett fra 1998, men gutter vokser jo gjerne før ting blir utslitt på den alderen 😅 Ja, det gjør de... Hvis du vil kjøpe kule klær, kan du kjøpe en hettegenser fra Gant. Turtøy er ikke kult 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 12. mai 2023 Forfatter #5 Del Skrevet 12. mai 2023 Jo, for ungdommer som er i det miljøet er det vel noe som er kulere enn andre ting? Ganske sikker på at han ikke ville gått utenfor døra i hettegenser fra Gant. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Badebuksa2.0 Skrevet 12. mai 2023 #6 Del Skrevet 12. mai 2023 solsolsol skrev (1 minutt siden): Jo, for ungdommer som er i det miljøet er det vel noe som er kulere enn andre ting? Ganske sikker på at han ikke ville gått utenfor døra i hettegenser fra Gant. Det vet jo du best, du som kjenner ham. Her er Gant kult🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Del Skrevet 12. mai 2023 solsolsol skrev (12 minutter siden): Veldig usikker på om det her skulle under barn eller mote eller fritid (friluftsliv) 😅 Uansett, har en nevø som skal konfirmeres straks. Han har sagt at han ikke ønsker seg penger, men overraskelser. Han er veldig opptatt av friluftsliv, jakt, fiske, og sånt. Tenkte å kjøpe enten turbukse eller jakke eller noe sånt til han, men gjerne noe han vil synes er kult 🤪 (da jeg var tenåring var det Norrøna som var det store, mamma sier det var Fjellreven på hennes tid, hva er det ungdommen vil ha nå?) Norrøna er absolutt bra. Amundsen er veldig populært, men det er dyrt og lite funksjonelt. Du betaler mye kun for et populært merke. Anonymkode: 50e0e...3b1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Del Skrevet 12. mai 2023 Amundsen er helt topp. Har to gutter på 15 og 19 som begge digger det merket. Oakley raske shades er også et tips Anonymkode: 5c0b5...ce0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #9 Del Skrevet 20. mai 2023 Takk! Amundsen har jeg aldri hørt om 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #10 Del Skrevet 20. mai 2023 Det er mange «miljøer» innen friluftsliv, og feks Amundsen er noe av det verste hvis han er innen type teknisk, klatring, nørds (ikke negativt ment) det mest safe er kanskje arcteryx eller Norrøna, det er bra kvalitet og funker litt over alt tror jeg. Evt devold ullgenser er også passe klassisk og nøytralt Anonymkode: bb220...a1d 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #11 Del Skrevet 20. mai 2023 Hva med noe utstyr? Jervenduk, for eksempel, er utrolig greit å ha på tur. Et godt liggeunderlag, feks fra Exped? En god tursekk? Turhengekøye? Hvis du skal kjøpe noe dyrt, vil en ordentlig vintersovepose kanskje være noe? Har han alt slikt? Foreldrene vet sikkert det best... Jeg trodde Amundsen var slik folk fra Holmenkollen bruker i solveggen uten å gå en meter på ski. De som ikke er på afterskien. Anonymkode: f3fca...496 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #12 Del Skrevet 20. mai 2023 Om han ikke har vintersovepose ville jeg også anbefalt noe sånt. Den holder lenge (min mann har fortsatt sin fra han var tenåring og den er i bra skikk og han sov mye ute i tenårene.) Anonymkode: b5d80...80e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #13 Del Skrevet 20. mai 2023 Kommer helt an på hvilken type friluftsliv han er interessert i. Arcteryx er garantert safe. Dynafit og Bergans relativt safe. Anonymkode: 78114...ead 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2023 #14 Del Skrevet 20. mai 2023 Tror jeg ville gitt et gavekort.. Å treffe på stil, størrelse og passform er tricky Anonymkode: 3fe41...a16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 20. mai 2023 Forfatter #15 Del Skrevet 20. mai 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kommer helt an på hvilken type friluftsliv han er interessert i. Arcteryx er garantert safe. Dynafit og Bergans relativt safe. Anonymkode: 78114...ead AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva med noe utstyr? Jervenduk, for eksempel, er utrolig greit å ha på tur. Et godt liggeunderlag, feks fra Exped? En god tursekk? Turhengekøye? Hvis du skal kjøpe noe dyrt, vil en ordentlig vintersovepose kanskje være noe? Har han alt slikt? Foreldrene vet sikkert det best... Jeg trodde Amundsen var slik folk fra Holmenkollen bruker i solveggen uten å gå en meter på ski. De som ikke er på afterskien. Anonymkode: f3fca...496 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tror jeg ville gitt et gavekort.. Å treffe på stil, størrelse og passform er tricky Anonymkode: 3fe41...a16 Han har fått sovepose, telt, jerven +++ i spleisegaver opp gjennom siden han var liten 😅 Tenkte klær (helst bukse)er greit siden det lett kan byttes, størrelser er ganske greit og ja, vet han får av foreldrene, men da bare type billigmerker. Han liker jakt og fiske, ikke noe snobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PURE/HONEY Skrevet 2. mars 2024 #16 Del Skrevet 2. mars 2024 Badebuksa2.0 skrev (På 12.5.2023 den 11.38): Ville tenkt mer kvalitet enn hva som er kult! Er Haglöfs bra? Bergans er i alle fall bra.. The North Face er dårlig kvalitet og overprisa. TS spurte om hva som er KULT, ikke hva som er praktisk. Det er snakk om klær til en ungdomsgutt her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #17 Del Skrevet 2. mars 2024 Fjällräven er kult, og kommer aldri til å være noe annet enn kult. Men det koster jo deretter. Så kommer an på hvor mye man vil bruke. Caps eller T-skjorte hvis under 1000, belte eller T-skjorte til litt over 1000 (her er ull også kult). Hvis du skal bruke litt: en god ullgenser eller bukse. Men jeg tror jeg ville sjekket litt mer hva han går med ellers. Men uansett: Fjällräven er aldri feil til turmennesker.. Anonymkode: 4c9ac...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PURE/HONEY Skrevet 2. mars 2024 #18 Del Skrevet 2. mars 2024 Arc'teryx er også et veldig trygt valg - et merke som har blitt utrolig populært hos ungdomsgutter og unde menn. Disse typene beaniene har blitt spesielt populære i det siste: https://arcteryx.com/us/en/shop/bird-word-toque https://arcteryx.com/us/en/shop/bird-head-toque Skalljakkene deres er også utrolig populære: https://arcteryx.com/us/en/shop/mens/beta-jacket-7726 https://arcteryx.com/us/en/shop/mens/beta-ar-jacket-7082 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2024 #19 Del Skrevet 2. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 20.5.2023 den 14.01): Hva med noe utstyr? Jervenduk, for eksempel, er utrolig greit å ha på tur. Et godt liggeunderlag, feks fra Exped? En god tursekk? Turhengekøye? Hvis du skal kjøpe noe dyrt, vil en ordentlig vintersovepose kanskje være noe? Har han alt slikt? Foreldrene vet sikkert det best... Jeg trodde Amundsen var slik folk fra Holmenkollen bruker i solveggen uten å gå en meter på ski. De som ikke er på afterskien. Anonymkode: f3fca...496 Gode ideer! Ikke vokser man av det heller! Anonymkode: 5dde7...a2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsolsol Skrevet 3. mars 2024 Forfatter #20 Del Skrevet 3. mars 2024 Takk for svar! Jeg ble ikke noe klokere av denne tråden, så jeg endte opp med å gi jegerprøvekurs i stedet. Og flaks er det, han fikk sommerjobb i byen vår i fjor, og var her hele sommeren. Viser seg at han bare vil gå med brukte klær uten merker 😅 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå