AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #1 Del Skrevet 12. mai 2023 Mannen jobber turnus, typ 2 uker på og 2 uker av. Vi har prøvd en stund, men bare truffet eggløsningsvinduet et par ganger siden han ofte er borte. Men IDAG fikk jeg positiv test (billig test, dobbeltsjekket med 2 til). Aner ikke når eggløsningen var (den er ofte uregelmessig hos meg), kan noen hjelpe meg å regne ut? Da blir jeg kjempeglad 18.april: Beregnet eggløsning, siste samleie før mannen dro 30.april: Tidlig RSFU test, negativ Tenkte her at jeg dermed umulig kan ha blitt gravid, siden siste sjanse var 18 april, og nå hadde jeg jo tidlig test som kan slå ut 6 dager før. 12.mai: Positiv test (3x billigtester) Føler meg ikke kvalm slik jeg gjorde med første, jeg føler derfor at jeg umulig kan være så langt på vei? Noen som vet? Anonymkode: aba64...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #2 Del Skrevet 12. mai 2023 Du må jo ha blitt gravid rundt 18.april da. Er ikke alltid tidligtester slår ut så tidlig. Det kommer an på hvor mye HCG du produserer og når egget fester seg. Hvis egget fester seg sent må du vente lenger før testen slår ut. Ta en digital test med ukesindikator. Anonymkode: a6fa4...077 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #3 Del Skrevet 12. mai 2023 Det er veldig enkelt å regne ut, du teller uker fra første dag i siste mens. Uavhengig av sykluslengde er det datoen du skal forholde deg til inntil du får estimert termindato på UL. Anonymkode: 473bb...dd4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #4 Del Skrevet 12. mai 2023 Det er også mulig å ha eggløsning utenom syklus. Så bare å se hva ultralyd sier. Så kjekt dere er gravide ❤️ Anonymkode: 9f685...e1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piggsopp Skrevet 12. mai 2023 #5 Del Skrevet 12. mai 2023 Sperm en kan jo overleve i opp til 5 dager i skjeden, så du kan jo ha hatt eggløsning senere og blir gravid da. Men uansett så er det jo dato regnet fra sist mens du må forholde deg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #6 Del Skrevet 12. mai 2023 Sperm kan leve i opp til en uke, 5 dager er ikke unormalt. Så du har hatt senere eggløsning enn du trudde. Egget fester seg normalt dag 7, og starter da å produsere HCG. Testen (de mest sensitive) er da tidligst positiv 2-3 dager etter dette. Termin teller du fra første dag i sist mens. Anonymkode: 95905...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #7 Del Skrevet 12. mai 2023 Takk for svar alle sammen! Jeg tenker jo også at det mest sannsynlige må være at testen var falsk negativ (men trodde RSFU var nokså pålitelig?) eller at spermen overlevde lenge og at eggløsningen var 4-5 dager senere. Da er jeg kanskje ca. 5 uker på vei, og termin blir i midten av januar? Skal dobbeltsjekke med sånn ukesindikator, takk for tips! Jeg ser at flere ber meg gå ut ifra første dag i siste mens, men denne var 24.mars (har en veldig uregelmessig syklus, alt fra 28 til 50 dager). Ifølge det skulle jeg vært 7,5 uke på vei, noe som ikke kan stemme både med tanke på negativ tidlig test og hvor lite symptomer jeg har (vet at det kan variere). Men eldstemann fikk jeg symptomer veldig tidlig. Anonymkode: aba64...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #8 Del Skrevet 12. mai 2023 Tipper du hadde EL ca 21 April. Anonymkode: fd980...69b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Del Skrevet 12. mai 2023 Nå tok jeg test med ukes indikator som viste 2-3 uker. Da må spermen ha overlevd lenge! EL rundt 22 kanskje? Har hørt noe om at jentesperm overlever lengre, stemmer det? ❤️ Anonymkode: aba64...def Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2023 #10 Del Skrevet 12. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nå tok jeg test med ukes indikator som viste 2-3 uker. Da må spermen ha overlevd lenge! EL rundt 22 kanskje? Har hørt noe om at jentesperm overlever lengre, stemmer det? ❤️ Anonymkode: aba64...def Men det er jo 3 uker siden 18 april ca? Litt flere dager, men du kan jo hatt eggløsning 3 -4 dager senere ? Anonymkode: 15b70...4ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 12. mai 2023 #11 Del Skrevet 12. mai 2023 RFSU-testene er IKKE pålitelige. Jeg testet negativt på RFSU med over 100 i beta-HcG. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2023 #12 Del Skrevet 13. mai 2023 Lorieen skrev (19 timer siden): RFSU-testene er IKKE pålitelige. Jeg testet negativt på RFSU med over 100 i beta-HcG. Samme her, eller vet ikke hvor mye HCG jeg hadde men hadde ganske sterke tester fra makesure. Imidlertid var RFSU helt negativ....flere dager etter IKM. Dårlige tester. Anonymkode: 75fe6...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå