Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ble aldri spurt om dette gjennom mine to svangerskap, ut over første kontroll hos jordmor. 

Anonymkode: b9eb5...05c

Det er nok kanskje noe ulikt, ja. Snakker kun ut i fra min egen erfaring.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er skikkelig tøff som valgte å bære fram barnet ditt så ung.  Men en dag må dette fortelles, hvorfor ikke nå ?  Barn har krav på å få vite hvem som er deres biologiske foreldre.  Dette blir mye vanskeligere om sønnen eller datteren din tar kontakt om noen år.  Det nye barnet ditt har også krav på å få vite at det har et søsken.  Tro meg, jeg vet en del om dette av egen erfaring. 

AnonymBruker
Skrevet

Lyver du til mannen, så sprer løgnen seg som ild i tørt gress!

Anonymkode: f86d8...2bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 21.34):

5 år så er en på nytt førstegangsfødende

Anonymkode: ff893...5ee

Nei😉

Anonymkode: 17982...3af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 23.54):

Jordmødrene mine sa at etter 7 år var livmoren å regne som en førstegangsfødende igjen og fødselen dermed like hard som første. Stemte dessverre fint på meg og, fødte to barn tett og det tredje 8 år etter nr 2. Ble en langvarig fødsel langt tyngre enn nr 2.

Anonymkode: 4eea0...d34

Møtte du de jordmødrene på fest eller?

Jeg har + 7 år mellom mine fødsler, tre stk. Stemmer ikke på meg. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.5.2023 den 23.54):

Jordmødrene mine sa at etter 7 år var livmoren å regne som en førstegangsfødende igjen og fødselen dermed like hard som første. Stemte dessverre fint på meg og, fødte to barn tett og det tredje 8 år etter nr 2. Ble en langvarig fødsel langt tyngre enn nr 2.

Lorieen skrev (På 13.5.2023 den 15.34):

Er flere ulike jordmødre og overleger på gynekologisk avdeling på St. Olavs gode nok kilder for deg? Det er nemlig der jeg har informasjonen fra.

Ingenting av dette stemmer, kroppen glemmer ikke graviditeter og man regnes aldri som førstegangsfødende uansett når siste fødsel var. Jeg er selv jordmor og dette med at mange ønsket å bli sett på som førstegangsfødende igjen var et stort tema. Møter ofte på gravide som mener de er førstegangsfødende etter 3-10 år siden siste fødsel.

Til TS, det er helt vanlig å snakke om tidligere graviditeter både på ultralyder og under fødsel. Du kan jo alltids prøve å snakke med en jordmor om dette, men under fødsel vil du ofte møte på flere jordmødre og barnepleiere som har lest helsekortet ditt. Dette skjer også ofte på ultralyder, at jordmorden som du egentlig skulle hatt må gjøre noe annet, og en annen tar timen.

Anonymkode: 6bc7c...c72

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 23.52):

Ingenting av dette stemmer, kroppen glemmer ikke graviditeter og man regnes aldri som førstegangsfødende uansett når siste fødsel var. Jeg er selv jordmor og dette med at mange ønsket å bli sett på som førstegangsfødende igjen var et stort tema. Møter ofte på gravide som mener de er førstegangsfødende etter 3-10 år siden siste fødsel.

Til TS, det er helt vanlig å snakke om tidligere graviditeter både på ultralyder og under fødsel. Du kan jo alltids prøve å snakke med en jordmor om dette, men under fødsel vil du ofte møte på flere jordmødre og barnepleiere som har lest helsekortet ditt. Dette skjer også ofte på ultralyder, at jordmorden som du egentlig skulle hatt må gjøre noe annet, og en annen tar timen.

Anonymkode: 6bc7c...c72

Hvorfor siterer du meg? Jeg argumenterer jo for det samme som deg - at man aldri regnes som førstegangsfødende igjen, uansett hvor mange år som går mellom fødsler…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 22.27):

Møtte du de jordmødrene på fest eller?

Jeg har + 7 år mellom mine fødsler, tre stk. Stemmer ikke på meg. 

Nei det gjorde det ikke. Stemte uheldigvis for meg. 

AnonymBruker
Skrevet
Boetica skrev (På 11.5.2023 den 16.54):

Hvorfor skulle de «lese opp» helsekortet for mannen din på ultralyden?

Helt vanlig praksis. Snakkes om tidligere svangerskap for å konstantere hvor mange har vært gjennomført, avbrutt og SA. 

Ble gjort under andre.svangerskap. De hadde skrevet feil anyway...skrev 1 for mange.

Anonymkode: 58f60...262

Skrevet

Ryddet for latterliggjøring, brukerdebatt og svar til slettede innlegg.

Rhodiola, admin.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.5.2023 den 16.55):

Er dette trolling? Jeg ser ikke for meg hvordan en 14-åring kan gå gjennom et svangerskap og adoptere bort et barn slik samfunnet er nå (også på tidlig 2000-tall). Var du sykmeldt fra skolen og lot som du hadde en sykdom? Kuttet kontakt med alle venner??

På femti-seksti-tallet var det ikke uvanlig at en 16-årings barn vokste opp som «lillesøster» eller «lillebror» til sin egen mamma. Men den gangen var den obligatoriske skolen slutt etter 7. klasse, og den gravide tenåringen kunne litt enklere skjules ved å være hushjelp hos tante på landet…

At en fjortenåring skulle vært hemmelig gravid og født i 2007 i Norge er selvsagt ikke helt umulig. Det virker bare fryktelig usannsynlig.

Anonymkode: bc569...e0d

Du virker naiv, selvfølgelig skjer det i Norge at en ungdom blir gravid ig adopterer bort barnet sitt. Det er ikke vanlig, men skjer. 

Hun har ikke sagt noen ting om at hun skjulte graviditeten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...