Gå til innhold

Et hemmelig barn.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var 14 så ble jeg gravid og adopterte bort barnet mitt. 
 

spol frem 15 år hvor jeg venter nå mitt 2 barn med en mann som ikke vet om første. 
tenkte ta han med på UL men så står jo dette om første barnet på svangerskapskortet.. Er det mulig be de på sykehuset ikke lese opp svangerskapskortet for han? 

Anonymkode: d8b31...20b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan sykehuset helt sikkert hjelpe til med. De har jo taushetsplikt.

Anonymkode: 00d98...e53

  • Liker 9
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor forteller du ikke dette til mannen?

Anonymkode: 498b9...1ab

  • Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så modig du  var ❤️ Men til saken, ja de har taushetsplikt, du kan be dem ikke lese  noe, men tror du også må be dem være forsiktig under fødselen, for da vil jo sllikt veldig lett komme frem. 

Med mindre du vil fortelle han da? Du har jo ikke noe å skjems over

  • Liker 8
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle de «lese opp» helsekortet for mannen din på ultralyden?

  • Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bry deg om sånne ekle kommentarer TS. Det du gjorde for barnet ditt, viser hvor ekstreeeemt god mamma du er, som som 14 åring klarte å tenke så klart. Du kommer til å bli en kjempegod mamma til dette barnet 💛

 

Du kan be de om å ikke lese det. Men, ved fødsel så kommer sånne ting ekstreeeeemt lett frem, det er nesten en selvfølge og en garanti på at det kan glippes om det står på helsekortet, fordi det er et stort fokus til jordmødre. Og når man først er i fødsel er det ikke barebare å få frem denne infoen. Anbefaler deg derfor å ringe å høre med dem allerede nå, om dette er noe de kan eventuelt skrive ned i journalen din/forsikre deg om at det ikke blir snakket høyt om under fødsel. Lykke til🌸

Anonymkode: 41924...003

  • Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som hun over meg skriver: Det er nesten garantert at denne informasjonen kommer frem under fødsel. Jordmødre er opptatt av den fødendes "historikk", det sier seg jo egentlig selv.

Anonymkode: 73acf...3b0

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig annerledes hvordan en blir behandlet som førstegangsfødende i forhold til andre gang eller flere. 

Du burde kanskje drøfte dette med legen din.  

Anonymkode: 6825d...a6f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg tenker meg om, lurer på om man kanskje «regnes» som førstegangsfødende om det er over 10+++ år siden forrige fødsel? Du får rett og slett ringe og forhøre deg TS😊

Anonymkode: 41924...003

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at din man ikke vet om det tidligere barnet ditt, som du også har hatt kontakt med hele veien.

Hvis du var min kjæreste hadde dette vært et enormt stort tillitsbrudd.

Anonymkode: 22d6f...b8e

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er om du klarer å fortelle mannen din dette før fødsel av felles barn. Jeg forstår at dette er vanskelig, men ting har en tendens til å komme for dagen. Det er jo bedre at han får det fra deg, enn at det kommer som en kommentar i forbindelse med din fødsel. Det kan komme spørsmål du må svare på, eller at jordmor kommer med en kommentar, selv om de har fått opplyst at de ikke skal. 

Du kan jo uansett ikke lastes for det valget du tok som 14 åring. 

Anonymkode: 21e89...070

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Men når jeg tenker meg om, lurer på om man kanskje «regnes» som førstegangsfødende om det er over 10+++ år siden forrige fødsel? Du får rett og slett ringe og forhøre deg TS😊

Anonymkode: 41924...003

Nei. Det gjør man ikke.

Anonymkode: 6b06f...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men når jeg tenker meg om, lurer på om man kanskje «regnes» som førstegangsfødende om det er over 10+++ år siden forrige fødsel? Du får rett og slett ringe og forhøre deg TS😊

Anonymkode: 41924...003

5 år så er en på nytt førstegangsfødende

Anonymkode: ff893...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Det gjør man ikke.

Anonymkode: 6b06f...ee6

Jo

Anonymkode: ff893...5ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville definitivt fortalt det til mannen. Hva i all verden er vitsen med å holde det hemmelig? Skulle han liksom blitt sur på deg? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ville fortalt det før. Det er så fort gjort at det blir røpt før/under/etter fødsel då det er så mange helsepersonell i sving, vaktskifte/ikkje rekk å lese journal osv/ assistanse... I verste fall skjer det noko akutt og legane må ramse opp helseopplysningane dine fordi det skal gå raskt "kvinne, født..., 2.gongsfødande". Tenk då om mannen din rettar på dei, og sit igjen som det spm.teiknet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kunne ha droppet å opplyse lege/jordmor om det og sluppet få det skrevet på helsekortet? 

Anonymkode: 289ed...159

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og avsporing. 

Christina82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var et barn selv når dette skjedde. 💞

Anonymkode: b3b5a...465

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du kunne ha droppet å opplyse lege/jordmor om det og sluppet få det skrevet på helsekortet? 

Anonymkode: 289ed...159

Nei, gjør for all del ikke det! Det kan være farlig i svangerskapet dersom blodtypen til barnet (rhesus +|~) i et tidligere svangerskap var forskjellig fra morens. Kroppen danner antistoffer som kan føre til abort. Tidligere graviditet må stå på helsekortet. 

Anonymkode: 2e5c4...2cf

  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...