Gå til innhold

Foret eller ikke foret regntøy fra september?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har begge deler, bruker dere mest foret eller ikke foret regntøy fra og med september?

Jeg har et sett foret regntøy til barnet som starter i barnehage i august, lurer på om jeg må kjøpe et som ikke er foret med en gang eller kan vente til våren siden det fort blir kaldt fra september av.  

Anonymkode: 0b0ae...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger vel et sett med regntøy før det? Barnet får vel leke ute i sommer?Det vil jo sannsynligvis passe frem til den tid. 

Bor du et kaldt sted kanskje ikke, bor du et varmt sted trenger du nok et uforet sett. Kan være fint å ha til varmere dager, og som ekstra.

Anonymkode: b928a...240

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du trenger vel et sett med regntøy før det? Barnet får vel leke ute i sommer?Det vil jo sannsynligvis passe frem til den tid. 

Bor du et kaldt sted kanskje ikke, bor du et varmt sted trenger du nok et uforet sett. Kan være fint å ha til varmere dager, og som ekstra.

Anonymkode: b928a...240

Bor i Oslo og barnet skal ikke krabbe ute i regnet i sommer nei. Så trenger ikke før barnehagestart. 

Anonymkode: 0b0ae...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Bor i Oslo og barnet skal ikke krabbe ute i regnet i sommer nei. Så trenger ikke før barnehagestart. 

Anonymkode: 0b0ae...898

Ikke ned på litt fuktig gress engang? Er dere aldri ute? Vi måtte ha noe vanntett fra lenge før barnehagestart, ikke at vi nødvendigvis var så mye ute i selve regnet, men vanntett bukse måtte vi ha.

Anonymkode: b928a...240

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke ned på litt fuktig gress engang? Er dere aldri ute? Vi måtte ha noe vanntett fra lenge før barnehagestart, ikke at vi nødvendigvis var så mye ute i selve regnet, men vanntett bukse måtte vi ha.

Anonymkode: b928a...240

Jo, vi er masse ute. 

Anonymkode: 0b0ae...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt fôret regntøy, verken som barnehage/skoleansatt eller forelder.

Vannet trekker inn i fôret fra utsiden, det blir fuktig og tungt, og tørker "aldri".

Kjøpe ufôret regntøy og ha heller ull, evt fleece, i flere lag som kan has under.

Anonymkode: ff8b0...db0

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begge deler. Tilfelle kaldt - foret. Tilfelle varm - uforet.

Det den over skriver om at fukten "trekker inn" har vi aldri opplevd. Da fungerer jo ikke regntøyet, da blir jo barnet bløtt.......

 

Det er smak og behag, jeg liker beggedeler til hver sin tid.

Anonymkode: e069f...0d8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kun utan fór. Fekk anbefalt frå bhg då det tek lang tid å tørke om dei blir våte, og dei ikkje har tørkeskap til dressar. Bruk heller utan fór og ha fleece/ull under 😊

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begge deler

jobber i bhg

Anonymkode: 6ce40...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid kun brukt uforet på mine barn, og har på ull/flis under om det hadde vært behov for foret. Jobber i bhg på småbarn, og alltid foretrukket dette der også 

Anonymkode: 936f1...579

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Har begge deler

jobber i bhg

Anonymkode: 6ce40...2f6

Hvorfor det? Det er jo bare å ta fleece eller helst ull under en uforet dress, fleece blir klamt under regntøy, det er plastikk begge deler. 

Anonymkode: 0b0ae...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker fôret regndress og ufôret regnsett. Lurt å ha begge deler. 

Anonymkode: 33974...ccc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare hatt foret. Brukt hele året. På sommeren er det bare å ikke ta på noe særlig under. Blir jo alltid litt kaldt når det regner uansett. Når det er ordentlig kaldt så blir det mer under. 

Anonymkode: eb092...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fôret regntøy. 

Du kan ta et lag fleece eller ull under regntøyet. Om vinteren, bruker du vanntett vinterdress, på øspøsdager tar du tynn regnbukse utenpå vinterdressen.

Noe fôret regntøy bruker lenger tid på å tørke enn regntøy uten fôr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at du trenger et regnsett før det uansett og siden du bør i Oslo kan du kjøpe ufóret, og det kommer mest sannsynlig til å passe til barnehagestart. Blir det kaldt utpå høsten kan du bruke fleece eller ull under. 

Anonymkode: 4456c...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor det? Det er jo bare å ta fleece eller helst ull under en uforet dress, fleece blir klamt under regntøy, det er plastikk begge deler. 

Anonymkode: 0b0ae...898

Fordi jeg synes det er bedre når de skal kle på seg selv blant annet 

Anonymkode: 6ce40...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri noe annet enn uforet regntøy. Ulltøy under er så mye bedre enn det fleecelaget i regnøyet.

Anonymkode: 902d3...76d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er smak og behag. Du kan jo kjøpe uforet i første omgang og se hvordan det fungerer med ekstra lag?

Jeg foretrekker foret regntøy, fordi jeg har bestemte barn som hater å ha på flere lag med tøy. Foret regntøy har vært en måte for meg å «lure» dem til å ha på nok tøy. Mellomlag var bare å glemme uten harde kamper :) 

Anonymkode: f0c46...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her elsker vi foret regntøy- gjort det siden vesla var to år og begynte i bhg. Nå er hun 9 1/2, og i vinter/vår brukte hun foret regnbukse med ull under med stor suksess.

Om hun nekter dette når høst og 5 klassetrinnet står for tur, får tiden vise. Vil hun- så går vi inn for ett år til. 
Med vår erfaring, så kan jeg ikke forstå de som sier det trekker vann og blir tungt og ikke tørker. Vi ser at kantene på bukse og jakke kan bli fuktig ved heftig regn eller mange timer ute. Vi bare vrenger, lufter fra hun kommer hjem og til neste dag. Så er det bare go igjen.

Vi elsker foret regntøy vi😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...