Gå til innhold

Bilselger vil "leke gangster" ​🤯​

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er jo ikke overraskende siden det er MYE juks og fanteri blant bilselgere som kommer fra enkelte kulturer, de tenker seg ikke om to ganger før de svindler eller reparerer biler på måter som rett og slett ikke er lovlig i Norge.

Jeg har kjøpt og solgt veldig mange biler oppigjennom årene og det er KUN personer med innvandrerbakgrunn som har vært problematiske eller som har prøvd å svindle meg, så av erfaring luker jeg ut disse så godt jeg kan.  

Anonymkode: 64ebb...50e

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha ja enig. Håper han mister alt nå. Dummeste er og tro du kan slippe unna med alt bare fordi er en bilforhandler. Nå har han ødelagt ryktet sitt. Hold unna alle sammen. Its a FrAUD!

Anonymkode: f928b...ced

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse folka har en tendens til å slippe unna.

Samtidig...kjøper du en BMW til 14kkr må du jo regne med flere tusenlapper i måneden med reparasjoner.

Anonymkode: e8423...93b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Historie 1 år 2014 Volvo V70 2002 

Styr unna folk med disse navnene er  nesten bare svindel alt sammen kjøpte en Volvo V70 2001 Modell i Drammen av en bruktbilselger Aksoslekkasje stod det i salgskontrakten skiftet eksos under hele bilen selv bilen gikk ujamt etter skifte så begynte motorlampa og lyse det var spjeldhuset som var kaputt 7 000,- kostet dette og skifte betalte 60 000,- for bilen 

Historie 2 Nissan Navara 2001 Modell 

Kjøpte av en Muslimsk Forhandler i Oslo ramma var opprusta og tectylert fant en nøkkel i bilen og fikk tak i han som eide den en kar fra Horten han kom hjem til meg i Tønsberg og var ovverasket over at bilen var tilbake i vestfold for han hadde kvittet seg med den pga rust hele planet var rusta og forhandler hadde lagt tettemasse og lagt vinterhjulene på toppen så det ikke skulle synes denne bilen kostet 44 000,- 

Historie 3 Toyota RAV 4 2002 Modell 

Kjøpte denne av en polsk mann bosatt i Holmestrand ved kjøp av bilen ble jeg invitert inn på polsk kake og polsk kaffe når jeg underskrev kontrakten den beste bruktbilen jeg har hatt :D 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er stor forskjell på å være "bilselger med dårlig rykte" og å ville leke gangster temker jeg.. Da er man på et eget nivå av idiot.. 

Anonymkode: 10eac...873

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spenstig at han vil "leke gangster".

For all del, gjør det. Oppsøk bilkjøperen og bilselgeren han kjøpte bilen av og lek gangster. Det vil jo bare smelle tilbake på han, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Firmaet har lenge vært beryktet lokalt. Ubegripelig useriøst.
Modig gjort av kunden å stå frem til tross for trusler.

Anonymkode: 1fb66...4f8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.5.2023 den 16.08):

Er jo ikke overraskende siden det er MYE juks og fanteri blant bilselgere som kommer fra enkelte kulturer, de tenker seg ikke om to ganger før de svindler eller reparerer biler på måter som rett og slett ikke er lovlig i Norge.

Jeg har kjøpt og solgt veldig mange biler oppigjennom årene og det er KUN personer med innvandrerbakgrunn som har vært problematiske eller som har prøvd å svindle meg, så av erfaring luker jeg ut disse så godt jeg kan.  

Anonymkode: 64ebb...50e

Det spiller ingen rolle hvor de er fra. Man bør følge en enkel regel.

Når man kikker på FINN, så velg ALDRI "Annet bilutsalg". Ferdig og punktum. Velg kun "Merkeforhandler". 

Mens "Privat" kan man velge om selgeren har NAF-test. Ellers gi lang faen i "Privat" også. 

Men "Annet bilutsalg" må være noe av den mest idiotiske seksjonen som finnes. Helt unødvendlig. Det burde eksistere kun Merkeforhandler og Privat. 

Vi burde også hatt en lov som sier at alle som selger Privat, må legge ved NAF-test eller Viking-test, eller annen lignende tilstandsrapport. 

"Annet bilutsalg" er bare tull i de fleste tilfeller, men kun noen få hederlige unntak, som gjerne har en haug med topp tilbakemeldinger fra kunder. Men da må man google deres score og sjekke det ut. 

Litt for mange selgere som heter både Ronny, Jonny, Trond, Khan, Kent og annet tull innenfor "Annet bilutsalg" seksjonen. 😂

Anonymkode: 6d831...4fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kommer an på hva man kan betale.
"Annet bilutsalg" er gjerne firma som kjøper billige biler som merkeforhandlere har tatt i innbytte og ikke gidder å bruke tid på å selge selv.
Har man griseflaks kan man gjøre et ok kjøp. Men neppe hos Khan.
Nå har de byttet navnet i annonsene fra NK Auto Khan AS til deres andre firma   Nk Auto      AS og flyttet fra Søgne til Hamresanden.
Se f.eks. denne, "noe lakkflass her å der."

088_338246757.jpg

Anonymkode: 1fb66...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 9 måneder senere...
AnonymBruker
Maskinfører skrev (På 12.5.2023 den 1.05):

Historie 1 år 2014 Volvo V70 2002 

Styr unna folk med disse navnene er  nesten bare svindel alt sammen kjøpte en Volvo V70 2001 Modell i Drammen av en bruktbilselger Aksoslekkasje stod det i salgskontrakten skiftet eksos under hele bilen selv bilen gikk ujamt etter skifte så begynte motorlampa og lyse det var spjeldhuset som var kaputt 7 000,- kostet dette og skifte betalte 60 000,- for bilen 

Historie 2 Nissan Navara 2001 Modell 

Kjøpte av en Muslimsk Forhandler i Oslo ramma var opprusta og tectylert fant en nøkkel i bilen og fikk tak i han som eide den en kar fra Horten han kom hjem til meg i Tønsberg og var ovverasket over at bilen var tilbake i vestfold for han hadde kvittet seg med den pga rust hele planet var rusta og forhandler hadde lagt tettemasse og lagt vinterhjulene på toppen så det ikke skulle synes denne bilen kostet 44 000,- 

Historie 3 Toyota RAV 4 2002 Modell 

Kjøpte denne av en polsk mann bosatt i Holmestrand ved kjøp av bilen ble jeg invitert inn på polsk kake og polsk kaffe når jeg underskrev kontrakten den beste bruktbilen jeg har hatt :D 

Må bare spørre, var det UNIKBIL AS den du kjøpte i Drammen? Kjøpte just en bil derifra så hadde fint å visst om det var noe shady med selgeren

Anonymkode: 2fe93...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nordmenn er godtroende og i endel kulturer gjør man en god deal om man selger gråstein som gull . Stor fortjeneste= kred uansett om det er svindel.

Etter episoder hvor ekstrautstyr oppgitt i annonsen ikke finnes på bilen, 10-15 fettere og onkler har møtt opp for å prute aggressivt, juks med km.st  sier jeg at bilen er holdt av ved mistanke om lignende.

Legg ut en BMW på Østlandet lavt priset og sjekk hva som skjer. Har opplevd at folk har stått uanmeldt på gårdsplassen når jeg kommer hjem fra jobben med unger i barnesete. Diskutere på urdu seg imellom og opptrer aggressivt om beskylder meg for juks og forventninger jeg skal akseptere skambud.

Jeg vet at man ikke skal ha fordommer osv. Men når truende tekst meldinger kommer etter at jeg har solgt bilen til en annen så gidder ihvertfall ikke jeg mer.

Anonymkode: 18a0b...647

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...