Gå til innhold

Hvordan vet man at noen er "på mitt nivå"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forvillet meg inn i den store datingverdenen. Og ser jo så mange skriver her på KG at man må finne seg noen på sitt nivå. Og hvordan vet man dette nivået? 

Er dette mest tenkt på utseendemessig, personlighet, verdier eller livsstil? 

Anonymkode: 6c72c...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns ikke du skal høre på det du leser her. Selv har jeg tidligere avvist menn som har prøvd å få meg på date flere ganger fordi jeg har lest her inne at siden han er kjekk er han sikkert på høyere nivå enn meg. Tenk så dumt å avvise folk som liker en fordi man tenker de sikkert er på den og den skalaen? Det logiske er å gå for de du liker og som du merket liker deg tilbake, da er nivå uvesentlig. Enda safere er å la de komme til deg.

Menn er veldig på at det er kun alder og utseende som sier hvor en kvinne er på skalaen, og at det for menn er utdanning og status med Chad utseende. I følge deres logikk vil ei ufør 22 åring med ok utseende ha høyere verdi for en mann enn ei godt utdannet og veldig pen dame på 32. 

Min personlige mening er at en får høyere verdi på skalaen som et hjertevarmt og klokt menneske, og at hvis man merker gjensidig kjemi og tiltrekning med noen er det helt galskap å droppe relasjonen fordi den andre har studert 2 år lenger, har en litt dyrere leilighet eller den andre er 5 år eldre. Osv

Anonymkode: b4f5d...53a

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig mening er at man må "føle" seg frem. Prøv deg på noen du mener at er over ditt nivå, prøv deg på noen du mener er under ditt nivå. Om du er en 5 og prøver deg på noen som blir oppfattet som en 10 av "majoriteten" så kommer du ikke langt.

Det er kanskje stygt å sette seg selv og andre i båser basert på nummer fra 1 til 10. Samtidig er det en av få tilnærminger som vil gi deg en konkret pekepinn for å navigere deg i et "nivå-landskap" dersom du ønsker å basere din dating-tilnærming på det.

For å svare på spørsmålet ditt:

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

hvordan vet man dette nivået? 

Hvis du ønsker en enkel tilnærming så spør vennene dine (som tørr å være ærlig med deg) om å rangere deg på en skala fra 1-10. Si du får 7, så kan du se etter noen du føler er mellom en 6-8 i dine øyne.

Gjerne er det også slik at om du har vært i forhold med noen som er en 6,7 og 8 så ligger man gjerne rundt det "nivået".

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Er dette mest tenkt på utseendemessig, personlighet, verdier eller livsstil? 

I min erfaring så bruker man nivå basert på utseende. Hovedsakelig fordi det er det første man ser og er noe mer objektivt enn verdier, personlighet og livsstil ovenfor den som "velger".

En 5 for meg er ofte en 4-6 for andre basert på utseende. Men en 5 utseendemessig for meg (og andre) kan være en 10 i et helhetlig bilde for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du selv bare kan få menn interessert i deg hvis du tilbyr kroppen din, mens disse mennene kan få seg flere dater for uken, så er de på et høyere nivå enn deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kompetent said:

Hvis du selv bare kan få menn interessert i deg hvis du tilbyr kroppen din, mens disse mennene kan få seg flere dater for uken, så er de på et høyere nivå enn deg.

Eller de følte ikke det var riktig match men ønsket sexen. Det betyr ikke at de er på et høyere nivå. Det finnes pene og ålreite damer som opplever å bli dumpet etter sex av menn som ser helt gjennomsnittlige ut

Anonymkode: b4f5d...53a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har forvillet meg inn i den store datingverdenen. Og ser jo så mange skriver her på KG at man må finne seg noen på sitt nivå. Og hvordan vet man dette nivået? 

Er dette mest tenkt på utseendemessig, personlighet, verdier eller livsstil? 

Anonymkode: 6c72c...8bf

Det finner du ut, når du får en gnist med noen

Anonymkode: ac7e9...38f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke tenk på det. «Nivå» er vi vel ferdig med etter ungdomsskolen eller?

Husker jeg fikk kommentar fra en venninne etter å ha vært sammen med nåværende samboer et par år, at det var flere som mente jeg var for «pen» for han. Tanken hadde aldri slått meg, og jeg er heller ikke enig. Smak og preferanser er ulike.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mener man noen man kan le med, sånn hemningsløst, noen man kan snakke med i timevis, som deler interesser, og samtidig har sine egne.
En som man ser og føler har samme grunnverdier som en selv, da tenker jeg på ting som økonomi, bolig, yrkesstolthet, familie osv og som viser at de liker å bruke tid sammen med deg og som bringer frem det beste i deg.
En som får deg til å føle deg sett, hørt og verdsatt uten egentlig å gjøre de store greiene bortsett fra å bare være seg selv.. 

Og som du samtidig kjenenr at er en person du vil tilbringe mer tid med to strakser etter at man har sagt hadet til hverandre :)

Når man finner en slik person har man funnet en som er på ens eget nivå tenker jeg.. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det har noe for seg å tenke på "nivå".

Jeg mener du bør tenke nøye gjennom hva som må til for at du fortsatt skal trives med en person etter 20 år. I realiteten innebærer det å legge mindre vekt på det som er mindre viktig, siden ingen er perfekte.

Endret av Isambard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dem mener er at "like barn leker mest" feks om du ts tjener dobbelt så mye som han du dater da. Da føler du Kansje at du må spandere hele tiden og han Kansje føler at han bruker deg. Sånt blir gjerne veldig vanskelig på lang sikt. Eller om han eier et stort hus og du ikkenoe og han ikke lar deg kjøpe inn. Det er vanskelig også. 

Eller han er dritrik men ikke emosjonelt støttende som du trenger. Og du tenker endelig har jeg funnet en som tjener dritbra. Men så er han ikke på ditt nivå emosjonellt sett. 

Man vil gjerne treffe noen som er litt lik deg, om du forstår. Samme humor, emosjonelt nivå, materiellt og modenhet. 

Anonymkode: bf698...93d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kun får sex av mennene du vil ha så bommer du. Det er vel den beste indikatoren

Anonymkode: d6480...953

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, hvis du er såpass usikker og uerfaren at du ukritisk tar til deg råd som helt åpenbart kommer fra guttunger på Kvinneguiden som trolig selv er evige jomfruer (og ikke minst kvinnehatere), anbefaler jeg at du venter litt med å lete etter en kjæreste. Bli voksen, og bli glad i deg selv først, hvis ikke ender du bare opp med en søppelmann du uansett må dumpe om noen år.

Det finnes ikke verdimessige "nivåer" mellom mennesker. Vi er bare dyr av samme art, vi er likeverdige og det er ingenting som tilsier at du ikke kan gå etter den mest attraktive mannen du finner. Guttunger som vil ha deg til å tro annerledes er bare redde for å ende opp som ensomme selv.

 

Jeg håper du venter en stund, og når du etterhvert drar på jakt; finn deg en som er tiltrekkende for DEG, og som behandler deg som en likeverdig partner. Alt annet er bortkastet tid. :)

 

 

Anonymkode: ece9c...eb2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvis du kun får sex av mennene du vil ha så bommer du. Det er vel den beste indikatoren

Anonymkode: d6480...953

Dette.

Kvinner skjønner ikke dette med "nivå" og hvorfor det sies. Det handler ikke om å trykke kvinner ned og få dem til å unngå å bli sammen med en kjekk fyr som kanskje er penere enn dem selv. Det er ingenting galt i det.

Det handler om at flere og flere kvinner har et oppblåst selvbilde og går etter menn som kan velge og vrake, mens de selv i hovedsak kan tilby sex. Det er jo greit om sex er alt man vil ha, men om man er ute etter et forhold må man finne en mann som ser på deg som noe mer og noen han kunne tenke seg å introdusere for familien sin.

Vi har et skrudd samfunn etter at nettdating kom og kvinner kan lett finne en mann langt over sitt "nivå" for sex, men hvis du igjen og igjen ender opp med knust hjerte og blir ghostet og denslags, så går du etter menn som kan få mye bedre enn deg, og det går som det må.

Se på de som har vært oppriktig interessert i et forhold med deg før, så vet du omtrent hvor du ligger.

"Nivå" er ikke utseendet ditt, utdanning eller den slags, men rett og slett hvor reelt attraktiv du er. Om du ikke har noe problem med å få forhold med de du prøver deg på trenger du ikke å bekymre deg.

Anonymkode: 58455...4cd

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du stadig vekk avviser de du synes er under ditt nivå, mens du samtidig blir avvist av de du prøver deg på har du kanskje lagt deg litt feil 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Hvis du kun får sex av mennene du vil ha så bommer du. Det er vel den beste indikatoren

Anonymkode: d6480...953

Eh nei. Du tenker jo bare i én retning.  Hva om TS egentlig er på «nivå 7» men konsekvent legger seg etter menn på «nivå 4» fordi hun har dårlig selvtillit. Da vil hun jo få både sex og forhold av disse nivå 4-mennene - uten å vite at hun kunne fått det samme av en nivå 7-mann. 

Anonymkode: 08a01...46c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kjære deg, hvis du er såpass usikker og uerfaren at du ukritisk tar til deg råd som helt åpenbart kommer fra guttunger på Kvinneguiden som trolig selv er evige jomfruer (og ikke minst kvinnehatere), anbefaler jeg at du venter litt med å lete etter en kjæreste. Bli voksen, og bli glad i deg selv først, hvis ikke ender du bare opp med en søppelmann du uansett må dumpe om noen år.

Det finnes ikke verdimessige "nivåer" mellom mennesker. Vi er bare dyr av samme art, vi er likeverdige og det er ingenting som tilsier at du ikke kan gå etter den mest attraktive mannen du finner. Guttunger som vil ha deg til å tro annerledes er bare redde for å ende opp som ensomme selv.

 

Jeg håper du venter en stund, og når du etterhvert drar på jakt; finn deg en som er tiltrekkende for DEG, og som behandler deg som en likeverdig partner. Alt annet er bortkastet tid. :)

 

 

Anonymkode: ece9c...eb2

 

Jeg er ikke noen guttunge, ikke jomfru (veldig langt fra), ikke singel, ikke kvinnehater. Du vet heller ikke noe om TS.

Og jo, det er "nivåer" mellom mennesker. Jeg ville f.eks. gjort dumt i å legge lista på kun modeller som bor i Hollywood, for de ville neppe blitt sammen med meg. Dessverre er realiteten og drømmer to forskjellige ting. Ei dame på 150 kg som er 20 år eldre enn meg hadde også gjort dumt i å satse på meg for forhold.

Om TS finner en partner eller ikke er revnende likegyldig for om jeg ender opp ensom selv, men jeg håper hun gjør det.

Selvfølgelig skal hun finne en som er tiltrekkende for SEG, men hun må også finne en som hun er tiltrekkende for også, slik at hun ikke ender opp med å ligge med 150 menn som bare er ute etter sex.

Anonymkode: 58455...4cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De fleste mennesker ønsker seg noen som de kan ha givende samtaler med, og som de kan gjøre ting sammen med. En toppturentusiast vil som regel trives dårlig med en som elsker å sitte i sofaen å se på film og som nekter å gå på ski. Selv om sofasliteren kanskje er objektivt penere enn den som flyr på fjellet. Og som regel (det er alltid unntak) vil personer med lang utdannelse ofte ha andre interesser og syn på hva som er interessante samtaler enn en person helt uten utdannelse. Så å finne noen på samme nivå handler om å finne noen som er omtrent som deg selv, både når det gjelder utdanning/jobb, fysisk aktivitetsnivå, interesser og også utseende. Da er det størst sannynlighet for å få et forhold til å vare.

Anonymkode: 17ada...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng

Ikke tenk på nivå. Da sitter du og ser utover, det hjelper deg ikke. Du må se innover. Vær ærlig med deg selv om hva du ser etter i en mann og hva du aksepterer/ ikke aksepterer. Så har du en diskusjon med deg selv om det du ser etter i en partner er realistisk eller ikke. Om det er vanskelig eller enkelt finne en mann som passer i det du ser for deg. Ha en diskusjon med deg selv om disse egenskapene virkelig er viktige for deg og du er villig til å være singel heller enn å rokke ved dem. Forsøk å finne ut om det faktisk ville vært så ille som du tror å være sammen med en mann som har egenskap x. Om det virkelig er så bra å være sammen med en mann som har egenskap y.

Ha også en ærlig diskusjon med deg selv om dine gode og negative egenskaper. Kanskje ser du for deg en trent mann med godt betalt jobb som krever mye. Men er du selv trent og har en jobb som er godt betalt? Stiller du de samme kravene til deg selv, som du gjør til en mann?

Utenom det så må du bare date og bli kjent med mennesker. Selv de som noen ville sagt er på "lavere" nivå enn deg kan ende opp med å avvise deg fordi du ikke er den de ser etter. Du kan ikke unngå avvsining og sårede følelser ved å forsøke unngå alle som er på et "høyere" nivå. Man risikerer alltid bli avvist og såret uansett hvem man går etter. Det er en del av livet, dessverre

Vær litt åpensinnet når du møter nye mennesker, det er alt som skal til. Selv om noen ikke er superkjekk eller har en kul jobb og hus, kanskje de har egenskaper som er viktigere enn det materielle når du blir kjent med dem. Samtidig må du sette grenser og ikke la folk tråkke på deg. Ikke vær åpensinnet på en måte der du lar deg selv tråkke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Eller de følte ikke det var riktig match men ønsket sexen. Det betyr ikke at de er på et høyere nivå. Det finnes pene og ålreite damer som opplever å bli dumpet etter sex av menn som ser helt gjennomsnittlige ut

Anonymkode: b4f5d...53a

Vel, nei. Én gang - joda. To ganger - kanskje. Men dersom du gjentatte ganger har sex med menn som du mener er på ditt nivå, og blir dumpet etterpå, da er det egentlig bare to mulige forklaringer. Enten så er du faktisk IKKE på deres nivå, eller så er du skikkelig dårlig i senga. SKIKKELIG. Av typen der du kliner som en død glassmanet, ligger stiv som en planke og griper tak med tenna under suging.   

Husk at nivå ikke bare er utseende, selv om det er lurt å gå etter en partner som er noenlunde på ditt nivå utseendemessig også, så er det mange faktorer som kan dra deg opp og ned på attraktivitetsskalaen etter at utseendet har blitt plassert. Sånn som humor, intelligens, sjarm, interesser, fremtidsplaner, og til og med sånne kjedelige faktorer som utdanning, jobb, bosituasjon og fortid (herunder tidligere ekteskap, barn, etc). 

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er der at jeg tenker at nesten alle er for fine for meg, som jeg liker. Men mine venninner sier jeg bare skal drite i det og trykke på dem. Match nesten hver gang og nå skal jeg møte flere av dem. Gruer meg, er så redd for at jeg er for stygg , haha. Enda jeg ofte får komplimenter og blir sjekket opp in real life. Likevel redd for at jeg er for stygg :P Aner ikke om jeg er på deres nivå elelr ikke. Får bare møte dem å se.

Anonymkode: 33752...3aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...