Gå til innhold

Jeg får avsmak fra datterens veninne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sier ikke noe til min datter da hun har få veninner og vil ikke hun skal miste venner.

Veninna har vært på besøk hos oss to ganger, og hun spiser ikke noe jeg serverer.  Har inntrykk av at hun ser "ned" på oss og føler seg for fin for oss. Skjønner ikke?  Føler hun jeg ikke er hygienisk eller at det ikke er så ryddig?  Noe er rart.

Jeg mistenker det da datteren har fortalt veninna har kjempe fint og stort hus.  Hun selv er veldig velstelt med fisefine merkeklær.  Er dette sunt?

 

Anonymkode: 1072b...13f

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som du føler på mye her, og kanskje fordi din datter fortalte dette med huset? 

Vær en raus og god person. Hvis alt er så fisefint så er ikke det bra. Så kan det jo bare være at ungen er sær og ikke liker noe . 

Vær trygg i hvem du er, så kan du legge fra deg kjipe tanker om andre. Hun er bare et barn som trenger det barn trenger. 

Anonymkode: 4e5a8...f43

  • Liker 21
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelpes, her tyder du ting som ikke er..

Om hun er på besøk 2 ganger i uken så liker hun å være med datteren din. Det er vel godt nok😘

Anonymkode: e72d1...e9d

  • Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor antar du at det er grunnen til at hun ikke spiser maten din? Hun kan ha en spiseforstyrrelse f.eks. for alt du vet. 

Anonymkode: 09a0e...296

  • Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg sier ikke noe til min datter da hun har få veninner og vil ikke hun skal miste venner.

Veninna har vært på besøk hos oss to ganger, og hun spiser ikke noe jeg serverer.  Har inntrykk av at hun ser "ned" på oss og føler seg for fin for oss. Skjønner ikke?  Føler hun jeg ikke er hygienisk eller at det ikke er så ryddig?  Noe er rart.

Jeg mistenker det da datteren har fortalt veninna har kjempe fint og stort hus.  Hun selv er veldig velstelt med fisefine merkeklær.  Er dette sunt?

 

Anonymkode: 1072b...13f

Vel ...... ER det hygienisk og ryddig hos dere? Eller har du litt å gå på der, kanskje?

Anonymkode: 2bda0...69b

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er sikkert kresen. Jeg var utrolig kresen som barn, likte omtrent ingenting. Det var et mareritt å skulle spise hos andre! Heldigvis var det ikke så vanlig å spise hos venner den gangen. Jeg satt gjerne og ventet på rommet mens venninnen spiste middag med familien. 

Anonymkode: bd7f8...910

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, her er det jo du som er sær og overtolker. Det er så utrolig mange grunner til at barn ikke spiser hos andre. Det kunne like gjerne vært datteren min, som i perioder ikke har spist hos folk hun ikke kjenner så godt grunnet traumer etter overgrep, fordi hun kan få reaksjoner på visse type matvarer, om noen søler noe mat rundt munnen osv. 

Anonymkode: 54288...0e3

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske voksne mennesker sluttet å analysere og overtenke en hver situasjon. Du har møtt henne to ganger, og bruker masse energi på å mene mye om henne. Det viktigste er vel at datteren din liker henne og at de respekterer hverandre og har det gøy sammen. 

Kanskje liker hun ikke maten din, kanskje er hun.ikke sulten eller har allergier eller spiseforstyrrelser. Betyr det noe for deg?

At voksne er så overfladiske at de vurderer sine barns venner ut fra klær er skremmende. 

 

Anonymkode: 70933...54e

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er jentene?

Høres ut som du overtolker dette, og at hun kanskje gir deg litt grunnløse mindreverdighetskomplelser. Det kan godt være at hun kommer fra et bemidlet og fisefint hjem, men ikke sikkert hun føler seg for fin for dere for det. Da hadde hun jo ikke kommet tilbake. 

Prøv å være trygg på at du og deres hjem er bra nok som det er.

Anonymkode: e9eb5...832

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvor gamle er jentene?

Høres ut som du overtolker dette, og at hun kanskje gir deg litt grunnløse mindreverdighetskomplelser. Det kan godt være at hun kommer fra et bemidlet og fisefint hjem, men ikke sikkert hun føler seg for fin for dere for det. Da hadde hun jo ikke kommet tilbake. 

Prøv å være trygg på at du og deres hjem er bra nok som det er.

Anonymkode: e9eb5...832

16 , 17 år

Anonymkode: 1072b...13f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør? 

Kansje hun er kresen. 

Anonymkode: 5c944...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

16 , 17 år

Anonymkode: 1072b...13f

Det var sjelden mine barns venninner ville ha mat hos oss da de var i den alderen. Helt normalt.

Anonymkode: e9eb5...832

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hjelpes, her tyder du ting som ikke er..

Om hun er på besøk 2 ganger i uken så liker hun å være med datteren din. Det er vel godt nok😘

Anonymkode: e72d1...e9d

Hun har vært der to ganger skriver hun. 

Anonymkode: 6cdd5...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er snart 30 år gammel og hater å spise ute eller hos venner. Jeg liker bare maten jeg lager selv og maten moren min lager. Jeg ser ikke ned på mine venninner og jeg mener ikke at de er uhygieniske. Er bare en vane jeg har fått pga diverse ting. 

Anonymkode: 22889...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være mange grunner. Jeg som er sjenert takker pent nei takk til å ikke være til bry.

Det kan være fordi vedkommende ikke er sulten? Har nettopp spist før man reiste til dere? Spiser når man kommer hjem i faste rutiner? Det kan være av spiseforstyrrelser, slanking? Mange andre grunner. Du overtenker, TS.

Endret av Intervence
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg sier ikke noe til min datter da hun har få veninner og vil ikke hun skal miste venner.

Veninna har vært på besøk hos oss to ganger, og hun spiser ikke noe jeg serverer.  Har inntrykk av at hun ser "ned" på oss og føler seg for fin for oss. Skjønner ikke?  Føler hun jeg ikke er hygienisk eller at det ikke er så ryddig?  Noe er rart.

Jeg mistenker det da datteren har fortalt veninna har kjempe fint og stort hus.  Hun selv er veldig velstelt med fisefine merkeklær.  Er dette sunt?

 

Anonymkode: 1072b...13f

Det er ikke usunt å være velstelt hvis det er det du lurer på?

Hvor gammel er jenta? Kanskje hun har spiseforstyrrelse og derfor ikke spiser mat du tilbyr

Anonymkode: 567af...d2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun må jo få lov til å snakke positivt om andre uten at du skal vri det om til noe dumt! Kanskje hun hjemme hos den andre venninnen forteller hvor kjekt det er hos dere.

At hun ikke vil ha mat kan være fordi hun har spist, eller slanker seg eller er kresen.

Anonymkode: 5422b...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avsmak? Hun høres da helt vanlig ut, at hun er velstelt er vel ingen ting å mislike, ei heller at hun bor i et stort hus.  Kresne barn/tenåringer er vel mer regelen enn unntaket. 

Det er usunt med mødre som tenker så stygt om barnas venner, og tillegger dem all verdens negative trekk. 

 

Anonymkode: a2ae9...968

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke avsmaken din? Det er du som fremstår unormalt paranoid her. 

Anonymkode: 5e3fc...7ff

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...