Gå til innhold

3 timer og 50 min på Birkebeinerrittet

Gjest Frøya Othelie

Anbefalte innlegg

Gjest Frøya Othelie

Er ca. 3 timer og 50 min på Birken (ca. 8,6 mil) en «god» tid på Birken? Det er snakk om en 55 år gammel mann som har et forholdsvis godt treningsgrunnlag med lang erfaring fra løpetrening, sykling og styrketrening og trener 3-4 ganger i uka i hovedsak på sykkel.

Endret av Frøya Othelie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, det er ingen dårlig tid.

Anonymkode: a3666...ad4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ok tid, litt etter merkekravet for aldersklassen og du vil være rundt 200 plass av 450 fullførende i klassen.

Anonymkode: 41bc8...ee4

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøya Othelie skrev (På 10.5.2023 den 22.44):

Er ca. 3 timer og 50 min på Birken (ca. 8,6 mil) en «god» tid på Birken? Det er snakk om en 55 år gammel mann som har et forholdsvis godt treningsgrunnlag med lang erfaring fra løpetrening, sykling og styrketrening og trener 3-4 ganger i uka i hovedsak på sykkel.

Snittfart på 22km/t over fjellet er i min oppfatning sykt fort, og det er dobbelt så sykt at det ikke er fort nok til merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
I Grosny skrev (5 timer siden):

Snittfart på 22km/t over fjellet er i min oppfatning sykt fort, og det er dobbelt så sykt at det ikke er fort nok til merket.

Lengre sykkelritt er nok utholdenhetsaktiviteten hvor alderen tynger minst for ivrige mosjonister. En del "eldre" menn (og noen kvinner) sykler styggfort og trekker opp merkekravet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vitalogy skrev (1 time siden):

Lengre sykkelritt er nok utholdenhetsaktiviteten hvor alderen tynger minst for ivrige mosjonister. En del "eldre" menn (og noen kvinner) sykler styggfort og trekker opp merkekravet.

Det er sinnsykt imponerende hvor mange  som klarer å sykle så styggfort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy
I Grosny skrev (55 minutter siden):

Det er sinnsykt imponerende hvor mange  som klarer å sykle så styggfort. 

Jo'a! Om jeg holder den formen når jeg (om mange år, ass) er i slutten av 50-årene, så er jeg temmelig godt fornøyd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitalogy skrev (3 timer siden):

Jo'a! Om jeg holder den formen når jeg (om mange år, ass) er i slutten av 50-årene, så er jeg temmelig godt fornøyd..

Skulle gjerne fulgt deg på treningstur, men det er for hardt. Kanskje hvis du vil kjøre i sone 2 ei økt, mens jeg kjører terskel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...